اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرایش سیاسی هیئت‌ رئیسه مجلس دهم


اعضای هیئت رئیسه دائم مجلس دهم صبح امروز با رأی وکلای ملت مشخص شدند.

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) خود، اعضای هیئت‌ رئیسه دائم پارلمان به مدت یک‌ سال انتخاب کردند.

در رای‌گیریهای انجام‌شده علی لاریجانی با 237 رأی از مجموع 276 رأی ماخوذه به‌عنوان رئیس مجلس دهم انتخاب شد. در این بین مصطفی کواکبیان کاندیدای اصلاح‌طلبان تنها با 11 رأی موفق به تصدی این پست نشد.

براساس این گزارش  مسعود پزشکیان با 158 رأی و علی مطهری با 133 رأی از مجموع 273 رأی به‌عنوان نواب رئیس اول و دوم مجلس دهم انتخاب شدند.

از میان کاندیداهای دبیری هیئت‌رئیسه برای اجلاسیه اول مجلس دهم، غلامرضا کاتب با 146 رأی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با 146 رأی، اکبر رنجبر زاده با 140 رأی یوسف‌نژاد با 135 رأی، امیرآبادی با 128 رأی و محمدعلی وکیلی با 124 رأی از مجموع 275 رأی مأخوذه به‌عنوان دبیران هیئت‌رئیسه انتخاب شدند.

همچنین نمایندگان، محمد آشوری تازیانی را  با 165 رأی، بهروز نعمتی را  با 154 رأی و محمد قسیم عثمانی را  با 138 رأی از مجموع 275 رأی مأخوذه  به‌عنوان ناظران هیئت‌رئیسه دائم مجلس انتخاب کردند.

بر اساس این گزارش، از میان 12 عضو هیئت رئیسه مجلس دهم که امروز با رأی نمایندگان انتخاب شدند، 7 نفر از فراکسیون ولایت هستند و 5 نفر نیز به فراکسیون امید تعلق و گرایش دارند.

جدول گرایش فراکسیونی اعضای هئیت رئیسه دائم مجلس دهم به شرح زیر است:
گرایش سیاسی هیئت‌ رئیسه مجلس دهم


ویدیو مرتبط :
تذکر نماینده اردستان به هیات رئیسه مجلس -94/06/03

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرایش سیاسی مجلس دهم در یک نگاه


تکلیف 132 کرسی مجلس دهم مشخص شده و اصولگرایان کمترین سهم را از آن خود کرده‌اند.

خبرآنلاین: تکلیف 132 کرسی مجلس دهم مشخص شده و اصولگرایان کمترین سهم را از آن خود کرده‌اند.

تاکنون اصلاح طلبان 31 کرسی و مستقلین هم با 31 کرسی سهم برابری دارند. 5 نامزد پیروز لیست صدای ملت هم گرایش اعتدال گرایانه دارند و در سبد رای اصولگرایان قابل شمارش نیستند.

حتی اگر محمدمهدی مفتح را که در هر سه لیست اصلاح طلبان، اصولگرایان و صدای ملتی ها قرار داشت را هم اصولگرا بدانیم، باز هم اصولگرایان در موضع اقلیت خواهند بود.

این نمودار به خوبی گویای این امر است:

گرایش سیاسی مجلس دهم در یک نگاه