اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران قیمت ترین فرش دنیا؛ 20میلیارد تومان! + عکس



گران قیمت ترین فرش دنیا؛ 20میلیارد تومان! + عکس

این فرش کمیاب ایرانی (متعلق به قرن 17) با قیمت 6٫2 میلیون پوند در شرکت کریستینز (شرکت انگلیسی مشهور در تجارت آثار هنری و حراجی) و 20 مرتبه بیشتر از آنچه که انتظارش می‌رفت به فروش رسید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این فرش کرمانی که با قیمتی بالا توسط فردی خارجی و ناشناس خریداری شد بسیار گران قیمت تر از رکورد قبلی است. پیش از این، رکورد گران قیمت ترین فرش در اختیار فرش دستباف ابریشمی اصفهان (متعلق به قرن 16) بود که با قیمت 2٫3 میلیون پوند در ژون 2008 در نیویورک فروخته شد.

پس از شکسته شدن رکورد فروش، مدیر بخش فرش های کریستینز، ویلیام رابینسون، گفت: "این نمونه، جذابیت، ظرافت و توازن خیره کننده ایی دارد که با طراحی فریبنده و در عین حال ساده ایی همراه شده است.”یک سخنران اضافه می‌کند که کیفیت قالیچه بازتابی از استعداد والای بافنده های کرمانی بوده است که تقریبا بیشترین مبتکر و نفوذ را در بین تمام طراحان فرش داشته اند.* دقت کنید، قیمت ها به پوند است. مثلا، عدد 6٫2 میلیون پوند بریتانیا معادل تقریبی 9٫5 میلیون دلار آمریکا است./جام نیوز


ویدیو مرتبط :
5 عطر گران قیمت دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران قیمت ترین سنگ های دنیا +عکس


در سال 1985 و در نزدیکی یک معدن در آفریقای جنوبی کارگری سنگی قهوه ای و درخشان پیدا کرد که وزنی در حدود 151 گرم داشت. این الماس پس از آنکه ارزش گذاری شد در یک زیر زمین ایمن و به دور از دسترس سارقین به مدت دوسال تحت برش خوردن قرار گرفت و پس از آن تبدیل به بزرگترین الماس برش خورده جهان شد

باشگاه خبرنگاران: سنگ هایی که هر روز هزاران عدد از ان ها را می بینیم هرکدام دنیایی خودشان را دارند که اشنایی با آن ها سال ها مطالعه و تحقیق را نیاز دارد. این سنگ ها از کوچکترین تا بزرگترین شان هرکدام قیمت ها و ارزش های خود را دارند.

سنگ های زینتی و جواهری را در هر طلافروشی که وارد شوید می توانید ببیند، هرکدام از آن ها با توجه به وزن و شکلی که دارند ارزش های مختلفی نیز دارند. تا به حال سنگ های قیمتی بسیاری پیدا شده اند که ارزش هایی بسیار بیشتر از حد تصور انسان دارند. الماس های کوه نور و دریای نور از جمله همین سنگ های قیمتی هستند که تا به حال ارزش واقعی آن ها کشف نشده است. اینبار به سراغ رکوردشکن ترین سنگ ها در بخش های مختلف می رویم:

 Bahia Emerald

 گران قیمت ترین سنگ های دنیا +عکس

در حال حاضر بزرگترین سنگ زمردی تراش نخورده ای که در دنیا وجود دارد " Bahia Emerald" است. این زمرد از چندین شاخه اصلی زمرد تشکیل شده است که در یک سنگ بزرگ گیر کرده اند. تمامی این سنگ نزدیک به 1.9 میلیون قیراط وزن دارد و البته قیمت آن نزدیک به 900 میلیون دلار در نظر گرفته شده است. این باعث شده است که این سنگ به عنوان گران ترین سنگ قیمتی در دنیا شناخته شود. این سنگ برای اولین بار در سال 2001 و در نزدیکی یک معدن در برزیل پیدا شد.

Neelanjali Ruby

گران قیمت ترین سنگ های دنیا +عکس

یاقوت یکی از سنگ های قیمتی است که با آن آشنا هستید. یاقوت در شرایط خاصی نقش هایی را می پذیرد که به مانند ستاره های کوچکی هستند. این نقش های روی سنگ باعث می شود تا ارزش ان ها بیشتر  شود و همچنین بسیار نادر هستند. " Neelanjali Ruby" یاقوتی است که دو ستاره بر روی خودش دارد که تقریبا یاقوتی نایاب و تک در دنیا است. این سنگ که نزدیک به 300 گرم وزن دارد پس از آنکه در سال 1988 یافت شد سریع به کتاب رکوردهای گینس راه پیدا کرد. این سنگ از آنجایی که بسیار نادر است قیمتی نزدیک به 100 میلیون دلار دارد.
 
Jubilee Diamond

گران قیمت ترین سنگ های دنیا +عکس

در سال 1985 و در نزدیکی یک معدن در آفریقای جنوبی کارگری سنگی قهوه ای و درخشان پیدا کرد که وزنی در حدود 151 گرم داشت. این الماس پس از آنکه ارزش گذاری شد در یک زیر زمین ایمن و به دور از دسترس سارقین به مدت دوسال تحت برش خوردن قرار گرفت و پس از آن تبدیل به بزرگترین الماس برش خورده جهان شد. این الماس با قیمت 12 میلیون دلار به تایلند فروخته شد.

Smithsonian Alexandrite

 گران قیمت ترین سنگ های دنیا +عکس

یکی از نادرترین سنگ های دنیا "الکساندریت" نام دارد و بسیار سخت پیدا می شوند. این سنگ برای اولین بار در سریلانکا دیده شد و سپس به آمریکا فرستاده شد تا برش بخورد. این سنگ نزدیک به 65 قیراط وزن دارد به عنوان یکی از با ارزش ترین جواهرات دنیا شناخته می شود. این سنگ نزدیک به 100 میلیون دلار قیمت دارد و در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین و گران ترین الکساندریت ثبت شده است.
 
De Beers

 گران قیمت ترین سنگ های دنیا +عکس

یکی از جالب ترین الماس های دنیا را می توان " De Beers" دانست. این الماس به عنوان هشتمین الماس بزرگ دنیا شناخته می شود و ارزش آن بیش از 5 میلیون دلار است. ای الماس برای اولین بار در سال 1888 در آفریقای جنوبی پیدا شد و وزن ان 428 قیراط بود. پس از مدتی الماس برش خورده و روی یک گردنبند قرار گرفت. این الماس ناگهان در سال 1948 ناپدید شد و دیگر هیچکس از آن خبر ندارد. از آن روز تا به حال به عنوان بزرگترین الماس گمشده دنیا شناخته می شود.