اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران فروشی 100 درصدی به سبک تاکسیرانی



اخبار,اخباراجتماعی, مسئولین تاکسی رانی

 

 اخبار اجتماعی -  گران فروشی 100 درصدی به سبک تاکسیرانی

شهر شلوغ است، ترافیک سنگین است. کرایه ها افزایش یافته اند. بنا بود طبق مصوبه شورای شهر کرایه ها تا 25% درصر اضافه شوند. ولی بخوانید که چگونه حقوق هزاران نفر ساکنان گیشا با ترفند تاکسیرانی پایمال شده به یک باره کرایه یک خط دو برابر شده است.

مردم ما سالهاست که با ترفندهای گران فروشی آشنا هستند. از اجبار در خرید کالایی بجنول با کالای ضروری گرفته تا قاطی کردن میوه گندیده با میوه سالم، و کم کردن محتوای یک محصول بدون آنکه گران شدن آن کالا به چشم آید. دست آخری هم وارد کردن روغن پالم بجای چربی طبیعی شیر بود که سالهاست عده ای با سلامت میلیونها ایرانی بازی کردند. اما این یکی را هم باید به این فهرست اضافه کرد تا ببینیم که هوش و ذکاوت مسئولین تاکسی رانی چگونه در راستای پایمال کردن حقوق مسافرین، آنهم به خاطر منافع چند نفر مورد استفاده قرار می گیرد.

من ساکن گیشا و یا به عبارت رسمی کوی نصر هستم. سالهاست که با یک تاکسی به راحتی به 16 آذر و یا انقلاب می آمدم. به جز موارد نادری همیشه تاکسی وجود داشت. یک سالی است که اوضاع فرق کرده است. ایستگاه این رانندگان را زیر پل گیشا قرار داده اند.

 

رانندگان خط انقلاب به گیشا در زیر پل گیشا توقف می کنند و دیگر زحمت بالا آمدن به داخل خیابان گیشا را نمی دهند. چندین بار با پیامک به تاکسی رانی اعتراض کردیم. ولی کو گوش شنوا. با این وجود ماشین های شخصی از این فرصت استفاده می کردند و مسافرین را به مقصد می رسانند. اگر چه استقاده از مسافرکش های شخصی همیشه امن نیست و مانند آنچه که برای من دو بار پیش آمد اگر وسیله ای از شما در جا بماند برای همیشه از دستتان می رود.

اخیرا تابلوی تاکسی خطی انقلاب-کوی نصر به تابلوی انقلاب-پل نصر تغییر پیدا کرده است. رانندگان می گویند که تاکسی رانی انتهای مسیر را پل نصر اعلام کرده و از ابتدای مهر حتی اجازه ندارند داخل خیابان گیشا شوند! ما مجبوریم دو بار و به عبارتی در روز چهار بار منتظر تاکسی شده و به جای دو کرایه چهار بار کرایه بدهیم، هم وقتمان بیشتر تلف می شود و هم پول بیشتری می دهیم. خود رانندگان مسیر انقلاب-کوی نصر می گویند این کار را به خاطر منافع چند راننده خطی ابتدا و انتهای کوی نصر صورت گرفته است.

کرایه انقلاب کوی-نصر در سال گذشته 1000 تومان بود، بعد با افزایش 25 درصدی به 1250 تومان افزایش یافت که رانندگان 1300 تومان می گیرند. حال با دو تکه شده مسیر 600 تومان هم به آن اضافه شده است. یعنی به یک ترفند تاکسی رانی کرایه یک مسیر به 1900 تومان (یعنی تقریبا به دو برابر) افزایش یافته است. یکی نمی پرسد مگر وظیفه تاکسیرانی فدا کردن منافع هزاران مردم یک محله به خاطر منافع 10-15 نفر است؟ پیاده و سوار شدن تاکسی و بخصوص مسافر کش های شخصی همیشه با خطراتی مواجه است. این کار باعث افزایش حضور رانندگان شخصی و شلوغ تر شدن مسیر و تخلفات پنهان دیگری هم می شود.

تازه تمامی ساکنان کوی نصر به خوبی می دانند که تاکسی های ابتدا و انتهای کوی نصر به اندازه مکافی مسافر دارند. چرا مسیری که حداقل 20 سال است جا افتاده و مردم از آن استفاده می کنند را به یک باره تا دو برابر گران می کنید و مردم را به درد سر می انرازید و ترافیک را زیاد میکنید؟ مگر مسئولین شورای شهر و شهرداری بر عملکرد تاکسی رانی نظارت ندارند؟

 

 اخباراجتماعی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
گزارشی از گران فروشی 65 درصدی همراه اول و وعده بازگشت مبالغ اضافه دریافت شده به مشترکین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماشین گران قیمت و فروشی دیوید بکام +عکس



 

دیوید بکهام اتومبیل رولز رویس بکهام

 

 

دیوید بکهام ستاره انگلیسی فوتبال جهان قصد دارد اتومبیل رولز رویس خود را بفروشد.بکهام  اتومبیلش را به قیمت ۲۵۰ هزار پوند(معادل ۷۲۵ میلیون تومان ) در سایت اینترنتی "ایی بی" در معرض فروش گذاشته است.

 

اتومبیل رولز رویس بکهام از جمله انواع خودروهای محدود در جهان به شمار می رود .

وی این خودرو را در سال ۲۰۰۸ به قیمت ۳۵۰ هزار پوند خرید ولی تاکنون بیشتر از شش هزار مایل ( معادل حدود ۹ هزار و ۶۵۰ کیلومتر) از آن استفاده نکرده است..../افکار نیوز


دیوید بکهام اتومبیل رولز رویس بکهام

 

 

دیوید بکهام اتومبیل رولز رویس بکهام