اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران‌ ترین و ارزان‌ ترین خودروها در بازار


قیمت انواع خودروهای تولید داخلی در بازار نشانگر این است که گران‌ترین خودروی تولید داخلی تندر ۹۰ اتوماتیک ۵۶ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ با ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارزان‌ترین خودروی تولید داخل هستند.

خبرگزاری مهر: قیمت انواع خودروهای تولید داخلی در بازار نشانگر این است که گران‌ترین خودروی تولید داخلی تندر ۹۰ اتوماتیک ۵۶ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ با ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارزان‌ترین خودروی تولید داخل هستند.

اگرچه همچنان تفاوت معناداری میان قیمت برخی انواع خودروهای تولید داخلی در نمایندگی‌های مجاز خودروسازان با بازار آزاد وجود دارد، اما رکود بازار همچنان پابرجا است و به نظر می رسد که ممکن است در اواخر ماه جاری، به دلیل خرید و فروش های نزدیک به شب عید مردم، بازار خودرو هم رونق گیرد.

قیمت انواع خودروهای تولید داخلی در بازار نشانگر این است که گران‌ترین خودروی تولید داخلی تندر ۹۰ اتوماتیک ۵۶ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ با ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارزان‌ترین خودروی تولید داخل هستند، البته تیانا با قیمت ۱۵۵ میلیون تومانی و مگان با قیمت حدود ۱۰۵ میلیون تومانی، گران‌ترین محصولات تولید سایپا هستند، اما در ایران خودرو هم سوزوکی گرندویتارا همچنان پیشتاز قیمتی است.

جدول قیمت انواع خودروهای تولید داخلی در بازار

نام خودرو

قیمت

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۳۶میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

پژو ۲۰۶ صندوقدار v۸

۳۷ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ صندوقدار v۹

۵۰ میلیون تومان

پژو ۴۰۵ اس ال ایکس

۳۱ میلیون تومان

پژو ۴۰۵ دوگانه سوز

۳۱میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

پژو پارس جدید

۳۷ میلیون تومان

پژو پارس دوگانه سوز

۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

تندر۹۰ اتوماتیک e۲

۵۶ میلیون تومان

تندر ۹۰ E۱

۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

رانا

۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

سمند ال ایکس

۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

تیبا

۳۴ میلیون تومان

پراید SE۱۱۱

۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

پراید SE۱۳۱

۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

پراید SE۱۳۲

۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

پارس تندر

۴۴ میلیون تومان

تندر E۲ سایپا

۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان


ویدیو مرتبط :
خودرو گران می شود یا ارزان؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارزان‌ترین و گران‌ترین آلمانی‌‌های بازار+جدول



اخبار,اخبار اقتصادی,ارزان‌ترین و گران‌ترین خودروهای آلمانی‌‌های بازار

 
اخبار اقتصادی - دوست‌داران ب‌ام‌و، پورشه و مرسدس‌بنز بخوانند
ارزان‌ترین و گران‌ترین آلمانی‌‌های بازار+جدول

شاید تنها 10 درصد از بازار خودروهای موجود در کشور را تشکیل بدهند ولی از نظر قیمتی، چیزی معادل 90 درصد ارزش بازار هستند. همه اعضای باشگاه میلیاردی‌‌ها در این گروه هستند. گروه خودروهای لوکس آلمانی.

  هم در ایران و بی‌تردید هم در کل دنیا به خاطر کیفیت بالای ساخت، مهندسی عالی، زیبایی چشم‌گیر و امکانات لوکسشان مشهور شده‌اند.

مثلث مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و و پورشه، ترکیبی از گران‌ترین‌های بازار را پدید آورده‌اند. جمعی از لوکس‌ترین‌ها و اسپرت‌ترین‌ها که غیر از خودشان با برند دیگری رقابت نمی‌کنند. یعنی البته برند دیگری یارای برابری با آنها ندارند.

دقیقاً به خاطر همین برتری‌های خاص است که عده‌ای دلال و واردکننده، پا بیخ گلوی افراد متمول و گاهاً نوکیسه می‌گذارند و روی خودروهای چند صد میلیونی، سودهای چند ده میلیونی می‌برند.

پدیده شرم‌آور چشم و هم چشمی که ریشه شدیدی بین برخی از دارندگان اصلی سرمایه دارد، آب را به آسیاب نمایشگاه‌داری می‌ریزد که تنها از یک قانون برای قیمت‌گذاری محصولاتش استفاده می‌کند؛ قانون هرچی دلم بخواهد.

این تعداد خودروی لوکس را حتی در بین شیخ‌ نشینان حاشیه خلیج فارس هم نمی‌شود دید. آمار سال گذشته نشان می‌دهد، واردات پورشه به ایران از کل خاورمیانه بیشتر بوده است.

در حال حاضر ارزان‌ترین خودروی آلمانی بازار ایران، مرسدس‌بنز  B180 است. یک هاچ‌بک سایز بزرگ با موتور 1.6 لیتری.

اما از آن سو، گران‌ترین خودروی آلمانی بازار ایران باز هم از برند مرسدس با مدل S500 است. نسل جدید Sکلاس و یکی فول‌ترین‌ها در خانواده خود.سدان سایز بزرگ با موتو 5.4 لیتری.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اخبار اقتصادی - بازار خودرو