اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران‌ ترین مغازه‌ های تهران


تا چندماه گذشته به علت قیمت بالای این مغازه‌ها کسی حاضر به خرید این مغازه‌ها نبود و این مغازه‌ها بیشتر در رهن و اجاره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: تا چندماه گذشته به علت قیمت بالای این مغازه‌ها کسی حاضر به خرید این مغازه‌ها نبود و این مغازه‌ها بیشتر در رهن و اجاره بود.

 مغازه‌های پاساژ طلافروشان بازار تهران چندین ماه است که رکورد گران‌ترین مغازه‌ها را به نام خود ثبت کرده‌اند. تا شهریور ماه هر متر مربع مغازه‌های این پاساژ تازه تاسیس با قیمت متری ۵۵۰ میلیون تومان یا متری نیم میلیارد تومان معامله می‌شد.

 از پنج ماه گذشته تاکنون قیمت هر متر مربع این مغازه‌ها چندان تغییری نداشته است و هم اکنون نیز حدود نیم میلیارد تومان معامله می‌شود.


پاساژ طلافروشان از پاساژها تازه تاسیس در بازار تهران واقع در خیابان ۱۵خرداد است. گفته می‌شود که ازدحام و موقعیت مغازه‌ها در این منطقه، قیمت‌ها را تعیین می‌کند.

بعد از مغازه‌های این پاساژ بازار تهران، تنها دو مغازه هستند که قیمت هر متر مربع آنها، بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است و جزو گران‌ترین‌های پایتخت هستند.

یکی از مغازه‌ها در خیابان کریمخان و دیگری در خیابان ولیعصر واقع شده است. سن این مغازه ۱۲ متری که ۳ خط تلفن نیز دارد، ۷ سال است و قیمت هر متر مربع آن، ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. قیمت کل این مغازه ۱۲ متر با احتساب هر متر ۲۰۰ میلیون تومان، دو میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان تعیین شده است.

علاوه بر این مغازه، مغازه دیگری با قیمت هر متر مربع، ۲۵۰ میلیون تومان از گران قیمت‌ترین‌های تهران است. این مغازه که در خیابان ولیعصر بالاتر از دوراهی یوسف‌آباد واقع شده است، ۳۰ متر زیر بنا و عمر ۲۵ ساله دارد. قیمت کل این مغازه، 5 / 7 میلیارد تعیین شده است.

نکته جالب در تعیین قیمت املاک تجاری این است که برخلاف املاک مسکونی که بالکن در متراژ واحد مسکونی محاسبه می‌شود، این املاک تجاری متراژ بالکن را در تعیین قیمت محاسبه نمی‌کنند.


ویدیو مرتبط :
گرون ترین مغازه کلنگی در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران‌ترین نرخ رهن مسكن در تهران: 2میلیارد تومان



 

 

مسکن

 

 

دنیای اقتصاد:  گران‌ترین نرخ اجاره مسكن در شهر تهران، به یك ویلای هزار متری با 900 متر بنای مسكونی در محله پاسداران تعلق دارد كه مالك این ویلا پیشنهاد رهن كامل معادل 2 میلیارد تومان را به مستاجر ارائه كرده است.

این نرخ چنانچه به اجاره ماهانه تبدیل شود، مستاجر باید در ماه 60 میلیون تومان برای اقامت در آن، بپردازد كه اجاره هر متر مربع این ویلا، حدود 68 هزار تومان خواهد بود. در بهار امسال طبق اعلام مركز آمار، بیشترین نرخ اجاره‌بها برای هر متر مربع آپارتمان مسكونی رقمی معادل 11 هزار تومان در منطقه یك گزارش شده است.

به این ترتیب، بیشترین نرخ اجاره ویلاهای نوار شمالی تهران، حداقل 6 برابر گران‌ترین نرخ اجاره آپارتمان در این شهر است. تعداد ویلاهای با متراژ بالای 700 متر مربع بنای مسكونی – زمین هزار متری- در بازار اجاره بسیار ناچیز است. در بازار مجازی خرید و فروش و اجاره مسكن در تهران – سامانه ایران‌فایل- از 32 هزار فایل اجاره آپارتمان، فقط 22 مورد به ویلاهای بزرگ اختصاص دارد كه سهم 06/0 درصدی این نوع از ویلاها را كه به آن قصر مسكونی می‌گویند، را نشان می‌دهد. اغلب قصرهای مسكونی در تهران در مناطقی همچون شهرك‌غرب، پاسداران، فرشته، فرمانیه، نیاوران، الهیه، محمودیه و قیطریه واقع شده است.

تعداد محدودی از این قبیل ویلا در بازار اجاره باعث قیمت‌گذاری سلیقه‌ای برای آنها شده است. جزئیات نرخ‌های اجاره ویلای بالای 700 متری در سامانه ایران‌فایل به نشانی www.iranfile.ir حاكی است: در شهرك غرب یك ویلای 750 متری با اجاره‌بهای 12 میلیون و رهن 60 میلیون به بازار پیشنهاد شده است. همچنین در دروس یك ویلای هزار متری با 6 اتاق خواب، استخر و سونا و جكوزی و همچنین زمین تنیس با اجاره ماهانه 15 هزار دلار بدون پول پیش، پیشنهاد شده است...../تحلیل:دنیای اقتصاد