اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران‌ ترین شهرهای جهان برای مهاجرین


بر اساس گزارش هزینه زندگی شرکت مشاوره ECA International، توکیو که بزرگ‌ترین کلانشهر ژاپن است به دلیل کاهش قابل توجه ارزش ین در برابر ارزهای بزرگ دیگر، از نظر هزینه زندگی به رتبه ششم تنزل کرد در حالیکه صعود ارزش کرون باعث شد پایتخت نروژ برای نخستین بار به رتبه اول برسد.

 آفتاب نیوز:  بر اساس گزارش هزینه زندگی شرکت مشاوره ECA International، توکیو که بزرگ‌ترین کلانشهر ژاپن است به دلیل کاهش قابل توجه ارزش ین در برابر ارزهای بزرگ دیگر، از نظر هزینه زندگی به رتبه ششم تنزل کرد در حالیکه صعود ارزش کرون باعث شد پایتخت نروژ برای نخستین بار به رتبه اول برسد.

شهر لوآندای آنگولا در رتبه دوم این فهرست جهانی قرار گرفت و شهر استاونگر نروژ و شهر جوبا، پایتخت سودان جنوبی به ترتیب در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند.

این شرکت هزینه زندگی شهرها را با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند تورم، موجود بودن کالاها و نرخ مبادلات ارزی محاسبه کرده است. اما به دلیل اینکه تسهیلات اجاره، صورتحساب آب و برق، خرید خودرو و هزینه مدارس در بسته‌های مهاجرین جبران می‌شوند، به حساب نیامده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی عربین بیزنس، شهر مسکوی روسیه و شهرهای زوریخ و ژنو سوئیس نیز در رتبه‌های بالای این فهرست قرار گرفتند.


ویدیو مرتبط :
چرا شهرهای هندوستان با بقیه شهرهای جهان تفاوت دارد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران ترین و ارزان ترین شهرهای جهان


“اکونومیست اینتلیجنس یونیت” فهرست گران ترین و ارزان ترین شهرها برای زندگی را منتشر کرده است.