اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران‌فروشی بلیت قطار کاردست آخوندی داد/حکم محکومیت راه‌آهن صادرشد



اخبار,اخبار اقتصادی, بلیت  قطار

معاون سازمان حمایت گفت: پرونده متخلفان گرانفروشی بلیت قطار پس از تکمیل به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال و حکم محکومیت شرکت راه آهن اخیراً صادر شده است.

وحید منایی در گفتگو با  مهر گفت: فروش بلیت قطار با نرخ‌های جدید تخلف است و تا توقف تخلف و اعاده حقوق مصرفکنندگان سازمان حمایت موظف به انجام وظایف قانونی محول است.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: با توجه اینکه فروش بلیت با نرخ‌های جدید از تاریخ ۲۵ آذرماه سال جاری بدون هماهنگی و اخذ مجوز از مراجع حاکمیتی بوده و به استناد مصوبات قانونی از جمله مصوبه مورخ ششم تیر ۹۴، ستاد هدفمندسازی یارانه ها و اعلام نظر حقوقی و صریح معاون حقوقی رئیس جمهور، تخلف گران‌فروشی محرز شده است.

وی با اشاره به ارسال پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل ریلی به تعزیرات حکومتی، تصریح کرد: پرونده متخلفان پس از تکمیل به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال و حکم محکومیت شرکت راه آهن اخیراً صادر شده است.

منایی خاطرنشان کرد: پرونده سایر شرکت‌هایی که نسبت به فروش بلیت به نرخ جدید در حال اقدام هستند نیز به عنوان متخلف در حال تکمیل و ارسال به تعزیرات حکومتی است اما تمام شركت‌های حمل و نقل ریلی موظف به رعایت نرخ‌های اعلام شده هستند و رعایت‌ نکردن آن به منزله تخلف و گران‌فروشی است که در صورت مشاهده و یا گزارش هرگونه تخلف، طبق قوانین و مصوبات مربوط برخورد می‌شود.
 
 اخبار اقتصادی -  مهر


ویدیو مرتبط :
بلیت قطار پردیس بلیط قطار پردیس بلیت قطار رجا خرید بلیت قطار فروش بلیت قطار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف ۴ قطار رجاء توسط راه‌آهن؛قیمت بلیت رجاء کمتر از شهربازی!



 

حذف ۴ قطار رجاء توسط راه‌آهن؛قیمت بلیت رجاء کمتر از شهربازی!

 

مدیر عامل شرکت رجاء با بیان اینکه قیمت بلیت قطارهای رجاء از بلیت قطار شهربازی کمتر است، گفت: شرکت راه آهن به بهانه کاهش مسافر، ۴ قطار رجاء را حذف کرد در حالی که در همان زمان، قطار یک شرکت خصوصی دیگر را در همین مسیر مورد بهره برداری قرار داد.

ناصر بختیاری در گفتگو با مهر با انتقاد از قیمت پائین بلیت قطارهای رجاء اظهار داشت: قیمت بلیت قطار در حومه بسیار پائین است، بطوریکه قیمت بلیت پیشوا وارمین ۲۵۰ تومان است درحالیکه قیمت بلیت قطار شهربازی بیش از ۲ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه رجاء در بخش حومه زیان های بیشتری به نسبت دیگر مسیرها متحمل می شود، افزود: رجاء قصد افزایش قیمت بلیت را ندارد اما انتظار می رود که مسئولان راه آهن قیمت بلیت های ما را با دیگر قطارهای بخش خصوصی همسان سازی کنند تا بسیاری از مشکلات ما در این بخش حل شود.

مدیرعامل شرکت رجاء با اشاره به اینکه شرکت راه آهن ۴ قطار این شرکت را ازمسیر تهران مشهد حدف کرد، گفت: به ما اعلام کردند که حذف این قطارها به دلیل کاهش تعداد مسافر است اما در همان مسیر قطارهای جدید از دیگر شرکت های خصوصی را افتتاح کردند.

بختیاری با بیان اینکه مسئولان اعلام کرده اند که این اقدام در راستای بهسازی و بازسازی قطارها صورت گرفته است، بیان کرد: این قطارها برای شرکت رجاء است و اگر بنا به بازسازی و نوسازی باشد به این شرکت مربوط است و باید براساس زمانبندی ما انجام گیرد.

وی با انتقاد از تعیین نرخ دستوری قیمت بلیت قطارهای رجاء، اظهار داشت: بسیاری از قطارهای رجاء با ضریب اشغال پایین حرکت می کنند و اغلب برای شرکت همراه با ضررو زیان هستند بنابراین اگر شرکت راه آهن اصرار دارد که این قطارها به حرکت خود ادامه دهند باید مابه التفاوت نرخ واقعی با نرخ کنونی را بپردازد.

مدیرعامل شرکت رجاء درباره قیمت پیشنهادی این شرکت برای تعیین قیمت بلیت، تصریح کرد: ما پیشنهادی نداریم اما معتقدیم که مسئولان راه آهن بیایند و قیمت تمام شده را محاسبه کنند.

وی افزود: شرکت رجاء در دوسال اول هم سودی دریافت نخواهد کرد و فقط قیمت تمام شده را به عنوان بلیت از مسافران دریافت می کند زیرا ما اصراری بر دریافت هزینه های بالا از مردم نداریم.

بختیاری بابیان اینکه قیمت بلیت های رجاء به دلیل تنوع مسیر بسیار متنوع است، اظهارداشت: قیمت تمام شده برای تمامی مسیرها متفاوت است اما فقط می توان گفت که بسیار با قیمت های کنونی بخصوص در بخش حومه متفاوت است..... / خبرگزارى مهر