اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران‌ترین کشور اروپا معرفی شد


بر اساس اعلام سازمان آمار اروپا (یورواستات) سوییس گران ترین کشور در اروپاست.

واحد مرکزی خبر: بر اساس اعلام سازمان آمار اروپا (یورواستات) سوییس گران ترین کشور در اروپاست.

سازمان آمار اروپا (یورواستات) درگزارشی اعلام کرد قیمت خدمات وکالاهای مصرفی در سوییس 56 درصد از متوسط اتحادیه اروپا گران تر است. بعد از سوییس ، نروژ در رتبه دوم قرار می گیرد.قیمت خدمات و کالاهای مصرفی نیز در نروژ از متوسط اتحادیه اروپا 55 درصد گرانتر است.

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز دانمارک گرانترین کشور عضو این اتحادیه است، به طوری که متوسط قیمت خدمات و کالاهای مصرفی در این کشور از متوسط آن در کل اتحادیه اروپا 40 درصدگرانتر است. بعد از دانمارک به ترتیب سوئد(30درصد)لوکزامبورگ و فنلاند هر کدام با (23درصد گرانتر) در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

در بخش دیگر از گزارش سازمان آمار اروپا(یورواستات) تصریح شده است قیمت خدمات و کالاهای مصرفی در کشورهای همسایه سوییس از متوسط این شاخص در کل اروپا گرانتر است . به ترتیبی که قیمت خدمات و کالاهای مصرفی در فرانسه نه درصد، در ایتالیا 30 درصد ، در اتریش هفت درصد و در آلمان دو درصد بیشتر از متوسط آن در کل اتحادیه اروپا است.

ارزانترین کشورها در اروپا نیز کشورهای اروپا شرقی و به طور مشخص تر بلغارستان، رومانی ، لهستان و مجارستان هستند. متوسط قیمت خدمات و کالاهای مصرفی در این کشورهای تا دو برابر کمتر از متوسط آن در اتحادیه اروپاست.


ویدیو مرتبط :
گران قیمت ترین ترکیب لیگ قهرمانان اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قدرتمند ترین پاسپورت جهان معرفی شد/ کدام کشور گران ترین پاسپورت را دارد؟



اخبار,اخباراجتماعی ,قدرتمند ترین پاسپورت

ژاپنی ها در آسیا قدرتمند ترین پاسپورت را دارند و می توانند به 172 کشور تردد داشته باشند و بعد از ژاپن،سنگاپور و مالزی قرار گرفته اند.

مطالعات جدید نشان می دهد سوئد معتبرترین پاسپورت در جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش عصرایران به نقل از ایندیپندنت،شهروندان سوئدی با پاسپورت خود می توانند با پرداخت 28 یورو ، یک ساعته ویزا بگیرند و به 174 کشور سفر کنند تا معتبرترین پاسپورت را در اختیار داشته باشند.


البته فنلاندی ها و آلمانی ها هم با پاسپورت خود می توانند به 174 کشور سفر کنند با این تفاوت که صدور آن برای فنلاندی ها 5ساعت و برای آلمانی ها 7ساعت کاری زمان می برد و قیمت آن هم برای فنلاندی ها 37 و برای آلمانی ها 45 یورو است.

انگلیس، آمریکا،دانمارک،کانادا ،اسپانیا،بلژیک و هلند هم در رتبه بندی ده کشور برتر دیده می شود.

ژاپنی ها در آسیا قدرتمند ترین پاسپورت را دارند و می توانند به 172 کشور تردد داشته باشند و بعد از ژاپن،سنگاپور و مالزی که اتباعش می توانند به 166 کشور بروند بالاتر از دیگر آسیایی ها قرار گرفته اند.

معتبرترین پاسپورت را در میان همسایگان ایران ،شهروندان ترکیه دارند که می توانند با پرداخت 166یورو و بعد از 95 ساعت کاری پاسپورت بگیرند و به 100 کشور سفر کنند و با دو رتبه فاصله، امارات قرار دارد که اگرچه به ترتیب 2ساعته پاسپورت می دهد و با 9یورو ارزان ترین پاسپورت جهان را دارد اما شهروندانش می توانند به 77کشور بروند و قطر هم بعد از امارات در رتبه 44 قدرتمندترین پاسپورت های جهان قرار دارد.

در پایین فهرست 51 رتبه ای ایندیپندنت ، عراق و افغانستان قرار دارند و بر اساس گزارش نشریه مذکور عراقی ها 3ساعته و با پرداخت 13 یورو پاسپورت می گیرند و کشور عراق با 31 کشور موافقتنامه لغو روادید دارد و افغان ها هم با پرداخت 69 یورو و بعد از 183 ساعت کاری می توانند ویزا بگیرند و به 28کشور بدون ویزا سفر کنند.


بر اساس این گزارش ، ترکیه ،استرالیا و سوئیس گرانترین پاسپورت های جهان را دارند و لیبریایی ها هم با 278 ساعت انتظار در پایین ترین رتبه برای کسب پاسپورت قرار دارند و این انتظار برای مکزیکی ها 266 ساعت کاری است.

اگرچه در این فهرست نامی از ایران دیده نمی شود اما بررسی وضعیت اخذ گذرنامه ایران هم حاکی است که مبلغ حدودا 20 یورو و مدت زمان صدور آن هم حدود یک هفته عنوان می شود.

همچنین بررسی های قبلی که شاخص های آن نیز با شاخص های ارزیابی جدید متفاوت است نشان می داد که پاسپورت ایران در سال 2013 در رتبه 86 قرار داشته است.

گزارش سال 2013 موسسه «هنلی و شرکا» نشان می داد کشورهایی که ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به آنها سفر کنند 40 کشور است و آنگولا، جیبوتی و میانمار نیز در کنار ایران قرار داشتند و کشورهای کنگو، لیبی، سودان جنوبی، سوریه، کوزوو، لبنان، سریلانکا، نپال، اریتره، سرزمین‌های‌ اشغالی فلسطین، پاکستان، سومالی، عراق و افغانستان پایین‌تر از ایران قرار داشته اند.


 اخباراجتماعی  -  عصر  ایران