اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران


بر اساس گزارش بانک مرکزی، بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران متعلق به منطقه 3 و کمترین آن به منطقه 18 تعلق دارد.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس گزارش بانک مرکزی، بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران متعلق به منطقه 3 و کمترین آن به منطقه 18 تعلق دارد.

در دی ماه سال 1394 از میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 75.5 میلیون ریال به منطقه 3 و کمترین آن با 20.9 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است.

این در حالی است که گزارش آذرماه 1394 حاکی از آن بود که بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شهر معادل 77.2 میلیون ریال به منطقه 1 و کمترین آن با 20.6 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است.

نمودار زیر متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی مناطق شهر تهران در دی ماه سال‌های 1394 و 1393 را نشان می‌دهد.

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران


ویدیو مرتبط :
خودرو گران می شود یا ارزان؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران ترین و ارزان ترین مناطق تهران


مرکز آمار ایران منطقه یک را رکورد دار گرانترین و منطقه ۱۸ را دارای ارزانترین واحدهای مسکونی درشهر تهران اعلام کرد.

واحد مرکزی خبر: مرکز آمار ایران منطقه یک را رکورد دار گرانترین و منطقه ۱۸ را دارای ارزانترین واحدهای مسکونی درشهر تهران اعلام کرد.

 تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد متوسط قیمت فروش هر مترمربع بنای مسکونی معامله شده در شهر تهران در بهار امسال  حدود 4 میلیون تومان بود که نسبت به بهار پارسال دو دهم درصد افزایش نشان می دهد.

در میان مناطق 22 گانه شهر تهران هم بیشترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیر بنای مسکونی 8 میلیون و صد هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن کمتر از دو میلیون تومان در منطقه 18 به ثبت رسیده است .

متوسط قیمت فروش هر مترمربع ، زمین یا ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در شهر تهران در فصل بهار امسال حدود 4 میلیون و 400 هزار تومان بود که نسبت به بهار پارسال 10 و یک دهم  درصد کاهش نشان می دهد.

بالاترین قیمت در میان مناطق 22 گانه شهر تهران در منطقه 3 و حدود 8 میلیون و 800 هزار تومان و کمترین ان در منطقه 20 با حدود یک میلیون و 500 هزار تومان گزارش شده است .

مرکز آمار همچنین متوسط مبلغ اجاره هر متر مربع بنای مسکونی را بعلاوه سه درصد ودیعه پرداختی حدود 17 هزار تومان اعلام کرد که  نسبت به بهار پارسال پنج و دو دهم درصد افزایش داشته است.

در میان مناطق 22 گانه شهر تهران نیز بیشترین متوسط اجاره ماهانه برای هر متر مربع بنای مسکونی در بهار امسال حدود 28 هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن حدود 9 هزار تومان در منطقه 19 به ثبت رسیده است.