اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران‌ترین و ارزان‌ترین استان‌ برای مستاجران


بررسی‌های صورت گرفته در مرکز آمار ایران نشان می‌دهد قیمت اجاره مسکن در شهرهای بزرگ فاصله زیادی با متوسط کشوری دارد.

روزنامه اعتماد: بررسی‌های صورت گرفته در مرکز آمار ایران نشان می‌دهد قیمت اجاره مسکن در شهرهای بزرگ فاصله زیادی با متوسط کشوری دارد.

نرخ اجاره هر متر مربع مسكن در استان تهران به‌طور متوسط كمی بیش از ١٦ هزار تومان برآورد شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ اجاره در شهر تهران بسیار بالاتر از متوسط كشوری است.

مركز آمار ایران كمترین نرخ اجاره در سال ١٣٩٣ را برابر با ١٧٠ تومان به ازای هر متر مربع و بالاترین نرخ اجاره را به ازای هر متر مربع بالاتر از ٩٣ هزار تومان اعلام كرده است.

به این ترتیب بیشترین اجاره در ایران ٥٤٧ برابر كمترین اجاره‌بهاست. این امر حكایت از تفاوت قابل توجه وضعیت ساختمان‌ها در گران‌ترین و ارزان‌ترین ملك اجاره شده در ایران دارد. ارزان‌ترین واحد مسكونی اجاره شده در استان قزوین و گران‌ترین واحد مسكونی اجاره شده در استان تهران واقع شده است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین استان‌ها برای مستاجران


هر چند استان قزوین با ثبت نرخ ١٧٠ تومان به ازای اجاره هر متر واحد مسكونی ركورددار ارزانی اجاره در كشور است اما این استان ارزان‌ترین نرخ اجاره‌بها را از آن خود نكرده است.

 بررسی متوسط نرخ اجاره‌بها نشان می‌دهد استان چهار محال و بختیاری كمترین متوسط نرخ اجاره را در كشور به خود اختصاص داده است.

متوسط نرخ اجاره‌بها در این استان به ازای هر متر مربع ١٩٦٥ تومان گزارش شده است.


ویدیو مرتبط :
خودرو گران می شود یا ارزان؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران ترین و ارزان ترین شهرهای جهان


“اکونومیست اینتلیجنس یونیت” فهرست گران ترین و ارزان ترین شهرها برای زندگی را منتشر کرده است.