اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران‌ترین نرخ رهن مسكن در تهران: 2میلیارد تومان



 

 

مسکن

 

 

دنیای اقتصاد:  گران‌ترین نرخ اجاره مسكن در شهر تهران، به یك ویلای هزار متری با 900 متر بنای مسكونی در محله پاسداران تعلق دارد كه مالك این ویلا پیشنهاد رهن كامل معادل 2 میلیارد تومان را به مستاجر ارائه كرده است.

این نرخ چنانچه به اجاره ماهانه تبدیل شود، مستاجر باید در ماه 60 میلیون تومان برای اقامت در آن، بپردازد كه اجاره هر متر مربع این ویلا، حدود 68 هزار تومان خواهد بود. در بهار امسال طبق اعلام مركز آمار، بیشترین نرخ اجاره‌بها برای هر متر مربع آپارتمان مسكونی رقمی معادل 11 هزار تومان در منطقه یك گزارش شده است.

به این ترتیب، بیشترین نرخ اجاره ویلاهای نوار شمالی تهران، حداقل 6 برابر گران‌ترین نرخ اجاره آپارتمان در این شهر است. تعداد ویلاهای با متراژ بالای 700 متر مربع بنای مسكونی – زمین هزار متری- در بازار اجاره بسیار ناچیز است. در بازار مجازی خرید و فروش و اجاره مسكن در تهران – سامانه ایران‌فایل- از 32 هزار فایل اجاره آپارتمان، فقط 22 مورد به ویلاهای بزرگ اختصاص دارد كه سهم 06/0 درصدی این نوع از ویلاها را كه به آن قصر مسكونی می‌گویند، را نشان می‌دهد. اغلب قصرهای مسكونی در تهران در مناطقی همچون شهرك‌غرب، پاسداران، فرشته، فرمانیه، نیاوران، الهیه، محمودیه و قیطریه واقع شده است.

تعداد محدودی از این قبیل ویلا در بازار اجاره باعث قیمت‌گذاری سلیقه‌ای برای آنها شده است. جزئیات نرخ‌های اجاره ویلای بالای 700 متری در سامانه ایران‌فایل به نشانی www.iranfile.ir حاكی است: در شهرك غرب یك ویلای 750 متری با اجاره‌بهای 12 میلیون و رهن 60 میلیون به بازار پیشنهاد شده است. همچنین در دروس یك ویلای هزار متری با 6 اتاق خواب، استخر و سونا و جكوزی و همچنین زمین تنیس با اجاره ماهانه 15 هزار دلار بدون پول پیش، پیشنهاد شده است...../تحلیل:دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
آپارتمانی در تهران با رهن 15 میلیارد تومان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ انواع میوه در مغازه‌های تهران؛انار كیلویی ٣٥٠٠ و پرتقال ٢٩٠٠ تومان



 

 

نرخ انواع میوه در مغازه‌های تهران؛انار كیلویی ٣٥٠٠ و پرتقال ٢٩٠٠ تومان

 

شمارش معكوس تا رسیدن شب چله شروع شده و اقلام مورد توجه این شب از هم اكنون در مغازه در تیررس خریداران قرار گرفته اند اما بحث كیفیت و قیمت مانند همیشه بیش از خود كالاها و اقلام مورد بحث است.

به گزارش خبرنگار اصناف خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تفاوت در كیفیت میوه در مغازه های میوه فروشی و میادین میوه و تره بار یكی از همین مباحث است. خرید از میدان میوه فروشی یعنی زیان چرا كه با احتساب پرتی میوه های میدان و مقایسه با نرخ میوه های مغازه ای دیده می شود، میوه های با كیفیت متوسط و گاه له شده ارزان تر به مردم فروخته شده اند در حالی كه با همان مبلغ می شد میوه با كیفیت تر و البته كمتری خرید.

از سویی دیگر در حالی كه خرید از مغازه های میوه فروشی یك حق انتخاب را به مشتری می دهد، اما اینجا قیمت های بالا و نامتعارف، مصرف كننده را از گام گذاشتن در مغازه های رنگارنگ باز می دارد.

بارها و بارها در رسانه های گوناگون تبلیغ سلامتی با مصرف میوه به طور روزانه می شود، اما باید دید كه مردمی كه روی خاك حاصل خیز و غنی ایران زندگی می كنند، توان خرید میوه های این خاك را دارند یا خیر؟

در حال حاضر انار ساوه درشت در مغازه كیلویی سه هزار و ۵۰۰ تومان و انار متوسط كیلویی دو هزار و ۲۰۰ تومان است؛ البته پیش از این وعده داده شده كه نرخ انار در شب چله امسال افزایش پیدا نمی كند.

به گزارش ایسنا نرخ برخی از میوه ها در مغازه به شرح زیر است:

انار ساوه درشت: سه هزار و ۵۰۰ تومان

انار ساوه متوسط: دو هزار و ۲۰۰ تومان

سیب سبز فرانسه: سه هزار تومان

سیب سفید دماوند (درشت): دو هزار و ۹۰۰ تومان

سیب سفید دماوند (متوسط): دو هزار و ۲۰۰ تومان

پرتقال تامسون ساری: هزار و ۹۵۰ تومان

پرتقال رسمی بم: هزار و ۷۰۰ تومان

نارنگی ژاپنی (با كیفیت بهتر): سه هزار و ۲۰۰ تومان

نارنگی ژاپنی: دو هزار و ۴۰۰ تومان

كیوی: دو هزار و ۲۰۰ تومان

لیموشیرین بم: هزار و ۹۵۰ تومان

به: چهار هزار و ۵۰۰ تومان

موز: هزار و ۶۰۰ تومان

نارنج: هزار و ۱۰۰ تومان

خرما: چهار هزار تومان

انگور شاهرودی: دو هزار و ۳۰۰ تومان

گریپ فروت (سرخ): سه هزار تومان

گریپ فروت: هزار و ۹۰۰ تومان

خیار گلخانه یزد: دو هزار تومان

خیار بوته ای: هزار و ۷۰۰ تومان

خیار سالادی: ۵۰۰ تومان

گوجه گلخانه: سه هزار و ۲۰۰ تومان

گوجه: دو هزار و ۲۰۰ تومان

بادمجان بندر: هزار و ۱۰۰ تومان

هویج فرنگی: ۹۰۰ تومان

كدو: هزار و ۵۰۰ تومان

فلفل دلمه ای رنگی: سه هزار و ۸۰۰ تومان

فلفل دلمه ای سبز: هزار و ۵۰۰ تومان

تره فرنگی: دو هزار و ۲۰۰ تومان

شلغم: هزار و ۲۰۰ تومان

چغندر: هزار و ۱۰۰ تومان

كلم بروكلی: چهار هزار تومان

سیب زمینی: ۷۵۰ تومان

پیاز: ۷۵۰ تومان

كاهو سالادی: هزار و ۵۰۰ تومان

كاهو رسمی: هزار تومان

كلم سفید: ۸۰۰ تومان

كلم قرمز: ۸۰۰ تومان

گل كلم: هزار و ۲۰۰ تومان

كرفس: ۸۰۰ تومان

سبزی خوردن هر دسته: ۱۲۰ تومان

 

گزارش : خبرگزارى ایسنا