اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران‌ترین میوه بازار كدام است؟



 میوه, فیسالیس, میوه فیسالیس

فیسالیس میوه جدیدی است كه تقریبا هم ‌سایز عناب است و گفته می‌شود این میوه بومی مناطق آمریكای جنوبی بوده و تركیبی از طعم میوه‌های توت فرنگی، گیلاس، كیوی و آناناس است كه به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در كشورهای اروپایی و آمریكایی طرفداران زیادی دارد كه برای تهیه سالاد ، تزئین انواع شیرینی‌ یا مواردی از این دست از آن استفاده می‌شود.

 این میوه بدون نگهداری در یخچال بیش از 10 روز ماندگاری دارد و در صورت نگهداری در یخچال حدود دو ماه مدت زمان ماندگاری این میوه افزایش می‌یابد كه در برخی مغازه‌ها در ظروف 100 گرمی به فروش می‌رسد.

فیسالیس یكی از غنی ترین منابع طبیعی آنتی اكسیدان‌ها و سرشار از ویتامین‌های A - E - C - P - F است و بدن انسان را در مقابل خنثی سازی رادیكال های آزاد كه موجب بروز بیماری هایی همچون سرطان، سكته قلبی، پروستات، آسم و آلرژی می‌شود، حفاظت می‌كند.

در حال حاضر قیمت این میوه هر كیلو حدود 40 هزار تومان است. شاید به همین دلیل باشد كه رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان، معتقد است كه از این میوه نیز مثل فوجی استقبال نخواهد شد.

بر اساس آمار جهانی، میوه فیسالیس در هر هكتار بین 22 تا 36 تن تولید می‌شود و گفته می‌شود هم اكنون این میوه در 6000 متر مربع از گلخانه های ورامین زیر كشت قرار گرفته كه در فصل زمستان كشت و در بهار برداشت می‌شود.

این میوه سه برابر لیموترش ویتامین C دارد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
فیلم_ عجیب ترین بازار میوه جهان-قطار از وسط بازار میوه رد میشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جولان میوه‌ های خارجی گران‌ قیمت در بازار


رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه واردات میوه همچنان ممنوع است، از حضور میوه‌های خارجی از جمله پرتقال مصری، انگور شیلیایی، گلابی چینی و غیره با قیمت‌های بالا در بازار خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه واردات میوه همچنان ممنوع است، از حضور میوه‌های خارجی از جمله پرتقال مصری، انگور شیلیایی، گلابی چینی و غیره با قیمت‌های بالا در بازار خبر داد.

سید حسین مهاجران از جولان میوه‌های خارجی گران‌قیمت در بازار خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر قیمت پرتقال مصری و ترکیه‌ای وارداتی ۶۵۰۰ تومان، انگور شیلیایی ۳۳ هزارتومان، گلابی چینی ۱۳ هزارتومان، هلو ترکیه‌ای ۲۴ هزار تومان، شبرنگ ترکیه‌ای ۲۲ هزارتومان و لیموترش ترکیه‌ای ۱۱ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه واردات میوه‌های مذکور ممنوع است و ورودشان به صورت قاچاق انجام می‌شود، افزود: تمرهندی، زنجبیل، نارگیل، آناناس و موز از دیگر محصولات وارداتی هستند.

مهاجران از افزایش قیمت هندوانه در بازار به دلیل صادرات آن خبر داد و گفت: روزانه ۱۰۰ کامیون هندوانه به مقاصد کویت، افغانستان، عراق، ترکیه و اروپا از کشور خارج می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی همچنین از کاهش مجدد قیمت گوجه سبز خبر داد و اضافه کرد: قیمت این میوه از حدود ۴ هزار تا ۱۵ هزار تومان است، ضمن اینکه طی روزهای آینده بازهم با کاهش قیمت آن مواجه خواهیم بود.

مهاجران با بیان اینکه چغاله کرج نیز حدودا تا ۴ روز دیگر وارد بازار می‌شود، افزود: با ورود چغاله کرج به بازار فصل این میوه تمام می‌شود و در حال حاضر قیمت نوع مرغوب آن بین ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است.

وی، قیمت موز را ۵۰۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: هم اکنون قیمت طالبی و ملون از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، هندوانه از ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان، سیب قرمز ۴۰۰۰ تومان و سیب زرد از ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است.