اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرانی سکه طلا بلای جان آقای مهندس شد!


با توجه به بالا رفتن قیمت سکه و نداشتن توان مالی لازم، می‌خواهم مهریه همسرم که 14 سکه بهار آزادی است را به صورت قسطی بپردازم.

فارس: مردی در دادگاه خانواده گفت: ‌با توجه به بالا رفتن قیمت سکه و نداشتن توان مالی لازم، می‌خواهم مهریه همسرم که 14 سکه بهار آزادی است را به صورت قسطی بپردازم.
 
 مردی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست تقسیط مهریه زن خود را ارائه داد.

* 14 سکه طلا؛ مهریه زن

این مرد با بیان اینکه 8 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، عنوان کرد: توان پرداخت مهریه همسرم که 14 سکه بهار آزادی است را به صورت کامل ندارم.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت سکه بهار آزادی بالا رفته و نمی‌توانم مهریه همسرم را بپردازم چون توان پرداخت آن را ندارم.

مرد گفت: از همسرم می‌خواهم که مهریه‌اش را ببخشد یا آن را به صورت قسطی به او بپردازم.

* همسرم می‌خواهد زندگی‌مان از هم بپاشد

مرد بار دیگر در حضور قاضی گفت: همسرم با پافشاری‌اش برای دریافت مهریه می‌خواهد زندگی‌مان را از هم بپاشد.

وی افزود: تاکنون تنها توانسته‌ام یک سکه از مهریه همسرم را بپردازم و برای پرداخت این یک سکه هم زیر بار قرض رفتم.

* از حقم نمی‌گذرم

زن در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه از حقم نمی‌گذرم، اظهار داشت: شوهرم باید با سختی هم که شده، مهریه مرا بپردازد، چون در ابتدای ازدواج باید به این موضوع و توان پرداختش فکر می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه شوهرم مهندس راه و ساختمان است، افزود: حاضرم مهریه‌ام را به صورت قسطی دریافت کنم ولی به طور کلی از حقم نگذشته و مهریه‌ام که 14 سکه است را به شوهرم نمی‌بخشم.

بعد از چند دقیقه سکوت، قاضی این شعبه با توجه به شغل مرد و گذشت زن، مرد را به پرداخت یک سکه طلا هر سه ماه یک بار محکوم کرد. 


ویدیو مرتبط :
همه چیز درباره معاملات گواهی سپرده سکه طلا | با کد بورسی، سکه بخرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جریان وارونه بازار ایران و گرانی سکه و طلا



اخبار,اخبار طلاوجواهر,اخبار کشتی آرای

کشتی‌آرای: قیمت ها کاهشی می‌شود

نوسان ناگهانی قیمت طلا در بازارهای جهان، قیمت سکه را در بازار ایران حدود ١٢ تا ١٤‌هزار تومان جابه جا کرد. هر اونس طلا به یک‌باره در روز چهارشنبه هفته گذشته با افزایش ٢٣ دلاری مواجه شد و همین موضوع نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را به ٩٨٥ تا ٩٩٢‌هزار تومان رساند. این در شرایطی است که تب طلا در بازار جهان به سرعت فروکش کرد و قیمت هر اونس طلا در عصر جمعه از حدود ١٢٣٢ دلار به ١٢٠٨ دلار رسید اما با کاهش نرخ جهانی طلا، کاهش قیمت در بازار ایران بسیار نامحسوس اتفاق افتاد و نرخ هر قطعه سکه بهار آزادی در همین زمان تنها حدود‌هزار تومان کاهش را تجربه کرد.


محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره نوسان ناگهانی نرخ طلا به می‌گوید: در روزهای پایانی هفته گذشته پیش‌بینی کارشناسان از بازار جهانی طلا درست از آب درنیامد و همین موضوع باعث نوسان ناگهانی قیمت‌ها شد.
وی ادامه می‌دهد: در شرایطی که کارشناسان افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده و نرخ بالاتری برای میزان بیکاری در آمریکا در نظر گرفته بودند، انتشار گزارش‌های رسمی در روز پنجشنبه نشان داد که میزان بیکاری در آمریکا بسیار کمتر از رقم اعلام شده از سوی کارشناسان است و همین موضوع موجب تقویت ارزش دلار و سقوط قیمت هیجانی بازار به سطح ١٢٠٨ دلار شد. این کاهش قیمت در روز جمعه نیز ادامه‌دار بوده و قیمت هر اونس طلا به ١٢٠٤ دلار کاهش یافت.

 

کاهش تقاضای طلا در بازار شب عید ایران
افزایش قیمت سکه و طلا در بازار ایران در شرایطی اتفاق می‌افتد که حالا بازار روزهای پایانی ‌سال و در عین حال اوج تقاضا را پشت سر می‌گذارد. رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره آینده روند قیمت‌ها در بازار داخلی نیز به «شهروند» می‌گوید: قیمت‌ها در بازار ایران از امروز شنبه، کاهش خواهد داشت و برخلاف تصور عموم و روند هر ساله، امسال بازار کشور با کاهش تقاضای طلا و سکه روبه‌رو شده است، به همین دلیل نرخ طلا و سکه در بازار کشور با افزایش قیمت مواجه نخواهد شد و قیمت‌ها ارزان‌تر می‌شود، زیرا علاوه بر کاهش تقاضای طلا در بازارهای ایران، آمارهای منتشر شده از وضع اقتصادی جهان، روند بهبود را نشان می‌دهد که همین موضوع کاهش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی را نیز به دنبال خواهد داشت.کشتی‌آرای درباره میزان کاهش تقاضای طلا در بازار کشور توضیح می‌دهد: این عدد را به صورت دقیق نمی‌توان برآورد کرد اما همین که قیمت سکه مطابق با میزان طلایی شده است که در آن به کار رفته و درواقع شکاف حبابی وجود ندارد، نشان می‌دهد که میزان تقاضا در بازار ایران کاهش داشته است.

 

طلا در بدبینانه‌ترین حالت گران نمی‌شود
نظر رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور درباره کاهش قیمت طلا در حالی بیان می‌شود که کارشناسان جهان با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری در بازار طلا، صعود قیمت‌ها در روزهای آینده را پیش‌بینی می‌کنند. کشتی‌آرای در این‌باره به «شهروند» توضیح می‌دهد: قیمت طلا حدود دو ‌سال است که در سطح ١٢٠٠ تا ١٣٠٠ دلار باقی مانده است. با توجه به این‌که اتفاق پیش‌بینی‌شده‌ای اقتصاد جهان را تهدید نمی‌کند و گزارش‌ها حاکی از بهبود اقتصاد در جهان است، بنابراین به عقیده من ثبات قیمت طلا در یکی- دو ماه آینده بدبینانه‌ترین پیش‌بینی است و قیمت‌ها روند کاهشی را تجربه می‌کنند.

 

اخبار اقتصادی - شهروند