اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرانترین کتاب دنیا فروخته شد



 

 

گرانترین کتاب دنیا فروخته شد

 

این نسخه کمیاب متعلق به لرد هسکث، دومین بارون هسکث بود و انتظار می‌رفت به قیمت ششمیلیون پوند فروخته شود.

 

 

نسخه کمیابی از کتاب «پرندگان آمریکا» نوشته جیمز آدوبان به قیمت هفت میلیون پوند به فروش رفت و گرانترین کتاب دنیا شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، این نسخه کمیاب متعلق به لرد هسکث، دومین بارون هسکث بود و انتظار می‌رفت به قیمت شش میلیون پوند فروخته شود.

 

تنها 119 نسخه کامل از این کتاب که در قرن نوزدهم نوشته شده در دنیا وجود دارد و 108 نسخه از آنها در اختیار موزه‌ها و کتابخانه‌ها است.

 

نسخه ویژه‌ای از این کتاب یک دهه پیش به قیمت پنج میلیون و 700 هزار پوند فروخته شد که آن زمان رکورد فروش یک کتاب را شکست و گرانترین کتاب دنیا لقب گرفت.

 

این کتاب شامل 1000 تصویر از حدود 500 گونه پرنده است که در اندازه واقعی پرندگان کشیده شده‌اند. 12 سال طول کشید تا جان جیمز آدوبان این کتاب را تکمیل کند.

 

 او برای این کار سراسر آمریکا را زیر پا گذاشت، پرندگان را شکار کرد و سپس آنها را با سیم آویزان کرد و طرح آنها را کشید. او سپس به بریتانیا رفت تا کتاب را چاپ کند و آنها را به ثروتمندان بفروشد. «پرندگان آمریکا» بین 1827 تا 1838 در چهار جلد به چاپ رسید.

 

مایکل تولماک، دلال آثار هنری در لندن که در حراجی سوتبی در لندن این کتاب را خرید، آن را «بی‌قیمت» توصیف کرد.

 

مجموعه کتاب لرد هسکث شامل نسخه کمیابی از اولین چاپ چند نمایشنامه از شکسپیر بود که به گفته سوتبی «مهم‌ترین کتاب در ادبیات انگلیسی است.» از بین 750 نسخه چاپ شده این کتاب تنها 201 نسخه آن باقی مانده است.

 

این کتاب که قدمت آن به سال 1623 برمی‌گردد و سه صفحه ناقصی دارد به قیمت یک میلیون و 500 هزار پوند به فروش رفت. این نسخه یکی از سه نسخه کامل از نظر متن نمایشنامه است که در اختیار مجموعه‌داری شخصی است.

 

نامه ملکه الیزابت اول که در آن از زندانی بودن ماری، ملکه اسکاتلند گله کرده نیز در این حراجی به فروش رفت. این نامه که انتظار می‌رفت بین 150 تا 200 هزار پوند فروخته شود به قیمت 349 هزار پوند به فروش رفت./عصرایران


ویدیو مرتبط :
‫10 تا از گرانترین آثار نقاشی فروخته شده‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرانترین هتل ژاپنی در کتاب ركوردار گینس ثبت شد.



 

 

گرانترین هتل ژاپنی ركوردار گینس شد

 

رسانه های دولتی ژاپن از ثبت یك هتل واقع در پایتخت این كشور در كتاب ركوردهای گینس به دلیلاجاره اتاق هایش برای هر شب ۶۷۱ هزار دلار خبر دادند.

 

به گزارش ایسنا، «شی هایا كاوا»، سخنگوی هتل «ماندراین اورینتال» در «توكیو» در مصاحبه ای با رسانه های دولتی ژاپن، تصریح كرد: این هتل ۱۷۸ اتاق، ۹ رستوران و چندین سالن ورزش و سرگرمی دارد و اجاره اتاق برای هر شب ۵۵ میلیون ین، معادل ۶۷۱ هزار و ۸۰۰ دلار است.

 

وی خاطر نشان كرد: رستوران ها از ساعت ۱۵ هر روز فعالیت خود را آغاز می كنند و این ۹ رستوران ظرفیت ۵۰۰ مهمان را دارند.

 

نمایندگان كتاب ركوردهای گینس قرار است با حضوردر این هتل گرانقیمت، نام آن را در این كتاب به ثبت برسانند.

منبع:خبرگزاری ایسنا