اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرانترین و ارزانترین بنزین جهان کجاست؟


به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه الشرق الاوسط با انتشار گزارشی در خصوص قیمت بنزین در كشورهای مختلف جهان اعلام كرد، در كاراكاس پایتخت ونزوئلا ارزان ترین بنزین جهان توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه الشرق الاوسط با انتشار گزارشی در خصوص قیمت بنزین در كشورهای مختلف جهان اعلام كرد، در كاراكاس پایتخت ونزوئلا ارزان ترین بنزین جهان توزیع می شود.

بنابراین گزارش، پس از ونزوئلا دو كشور عربستان و لیبی در رده های دوم و سوم قرار دارند.

قیمت بنزین در تركمنستان و امارات نیز ارزان است و این دو كشور از این نظر در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

از دیگر كشورهایی كه در میان 10 كشور صاحب بنزین ارزان قیمت نام آنها ذكر شده، كشورهای عربی كویت، قطر، مصر، عمان و الجزایر هستند كه به ترتیب رتبه های ششم تا دهم را از آن خود كرده اند.

براساس این گزارش، گران قیمت ترین بنزین جهان در شهر اسلو پایتخت نروژ به فروش می رسد و قیمت هر لیتر بنزین در این شهر 100 سنت است.

این گزارش كه بر پایه ای مطالعه ای تحلیلی صورت گرفته، پس از آن انجام شده كه انگلیسی ها به بالا بودن قیمت بنزین در این كشور اعتراض كردند.

براساس این مطالعه، قیمت بنزین در انگلیس 90 سنت در هر لیتر است كه سومین بنزین گران جهان محسوب می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



ویدیو مرتبط :
گرانترین و ارزانترین مناطق تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشورهای عرضه کننده گرانترین بنزین در جهان


رسانه های غربی از چند روز گذشته اخبار خود را بر افزایش قیمت بنزین در ایران متمرکز کرده اند، این در حالی است که حتی با وجود این افزایش قیمت، کشورمان کماکان جزو کشورهایی است که بنزین در آن با قیمت بسیار پایین عرضه می شود.





روزنامه هفت صبح:
رسانه های غربی از چند روز گذشته اخبار خود را بر افزایش قیمت بنزین در ایران متمرکز کرده اند، این در حالی است که حتی با وجود این افزایش قیمت، کشورمان کماکان جزو کشورهایی است که بنزین در آن با قیمت بسیار پایین عرضه می شود. روز گذشته روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «قیمت بنزین در ایران افزایش می یابد ولی با اینحال، این کشور یکی از معدود کشورهای جهان است که در آنجا بنزین ارزان قیمت عرضه می شود.»

این موضوع ما را بر آن داشت تا قیمت بنزین را در دیگر کشورهای جهان در ماه جاری (آوریل) مورد بررسی قرار دهیم. طبق آمارها ایران پس از ونزوئلا، ارزانترین بنزین جهان را عرضه می کند.

گرانترین بنزین در کدام کشورها عرضه می شود؟

برای مقایسه قیمت بنزین در کشورهای مختلف اگر قیمت دلار را 3280 تومان در نظر بگیریم به نتایج جالبی می رسیم. کشور نروژ با عرضه بنزین هر لیتر دو دلار و 57 سنت معادل حدود 8429 تومان گرانترین بنزین جهان را داراست. در جایگاه دوم گرانترین بنزین، کشور هلند با عرضه هر لیتر بنزین به قیمت دو دلار و 45 سنت یعنی چیزی حدود 8036 تومان قرار دارد. ایتالیا با میانگین قیمت هر لیتر بنزین دو دلار و 43 سنت معادل حدود 7970 تومان در جایگاه سوم است. دانمارک با عرضه هر لیتر بنزین به قیمت دو دلار و 39 سنت معادل 7839 تومان در رده چهارم کشورهایی قرار دارد که قیمت بنزین عرضه شده به شهروندان آن بالاست.

کشور همسایه ما ترکیه نیز با بنزین لیتری دو دلار و 35 سنت معادل حدود 7708 تومان در جایگاه پنجم بنزین گران جهان است. یونان با بنزین دو دلار و 35 سنت معادل 7511 تومان در جایگاه ششم و آفریقای مرکزی با قیمت هر لیتر بنزین دو دلار و 32 سنت در جایگاه هفتم جهان قرار دارند. آلمان با قیمت هر لیتر بنزین دو دلار و 22 سنت معادل حدود 7281 تومان در جایگاه هشتم جهان و بلژیک با قیمت هر لیتر بنزین دو دلار و 21 سنت معادل حدود 7248 تومان در جایگاه نهم گرانترین بنزین جهان قرار دارند. دهمین کشور جهان از نظر قیمت بالای بنزین کشور پرتغال با قیمت هر لیتر بنزین دو دلار و 21 سنت معادل 7248 تومان است.

طبق این آمارها در کشورهای اروپایی خبری از بنزین ارزان قیمت نیست اما باید پذیرفت سرانه خانوارها بالاست و مواردی مثل خوراک و پوشاک سهم اندکی از درآمد افراد را به خود اختصاص می دهد.

کشور ونزوئلا که خود یکی از مهمترین کشورهای صادرکننده انرژی در دنیاست ارزانترین بنزین را در اختیار شهروندان خود قرار می دهد و در رده بعدی اگر بنزین 700 تومانی را به عنوان قیمت بنزین در ایران در نظر بگیریم، قیمت بنزین با 0.21 دلار بعد از ونزوئلا به همراه عربستان سعودی از دیگر کشورها ارزانتر است اما با در نظر گرفتن بنزین 1000 تومانی ایران به رده هفتم از نظر بنزین ارزان در جهان می رسیم.

کشورهای عرضه کننده گرانترین بنزین در جهان

کشور

قیمت

نروژ

2.57 دلار

هلند

2.45 دلار

ایتالیا

2.43 دلار

دانمارک

2.39 دلار

ترکیه

2.35 دلار

یونان

2.29 دلار

آفریقای مرکزی

2.22 دلار

آلمان

2.22 دلار

بلژیک

2.21 دلار

پرتغال

2.21 دلار


کشورهای عرضه کننده ارزان ترین بنزین در جهان

کشور

قیمت

ونزوئلا

کمتر از 0.1 دلار

ایران

0.21 دلار

عربستان سعودی

0.21 دلار

کویت

0.25 دلار

قطر

0.25 دلار

بحرین

0.28 دلار

عمان

0.4 دلار

مصر

0.4 دلار

برونئی

0.51 دلار

بولیوی

0.52 دلار