اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گذشت والدین مقتول از عروس متهم به قتل




اخبار حوادث - گذشت والدین مقتول از عروس متهم به قتل

زن جوانی كه در جریان درگیری خانوادگی همسرش را به قتل رسانده بود، محاكمه شد.

به گزارش اعتماد، جلسه محاكمه این زن كه حین درگیری با همسرش، او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، صبح دیروز در حالی برگزار شد كه همه انتظار شنیدن تقاضای قصاص برای متهم را داشتند ولی پدر مقتول برخلاف انتظار گفت كه خداوند توصیه به بخشش كرده است.

نخستین روز سال جدید برای زوج جوانی كه در شهریار زندگی می‌كردند، خوش نبود. زن جوان در نخستین روز بهار 92 با دو ضربه چاقو همسرش را به قتل رساند. این حادثه درحالی رخ داد كه این زوج جوان در ادامه مشاجرات خود در روزهای پایانی سال 91 در اول فروردین ماه سال جاری دوباره بر سر اختلافات گذشته با یكدیگر درگیر شده و در این هنگام «مریم» 25 ساله با دو ضربه چاقو همسرش «سعید» را به قتل رساند.

«مریم» درحالی منجر به مرگ «سعید» شد كه بر اساس گفته‌های خودش در دادگاه، طی این درگیری «سعید» ‌قصد داشته با چاقویی به او آسیب بزند كه «مریم » با مقاومت‌های خود توانسته پس از چند لحظه چاقو را از دست «سعید» بگیرد ولی در این بین چاقو با بدن مقتول اصابت كرده و منجر به مرگ وی شده است.

 «مریم» كه در توضیحاتش مدعی شد ابتدا حتی متوجه اصابت چاقو با بدن «سعید» نشده است، پس از این اتفاق به منزل پدرشوهرش رفته و آنها را از وقوع این حادثه مطلع كرده ولی پس از اینكه به محل وقوع حادثه بازگشته، «سعید» جان خود را از دست داده بود.

 پس از گذشت حدود هشت ماه از كشته شدن مردی كه طی درگیری با همسرش به دست او كشته شده بود، جلسه دادگاه برای رسیدگی به این پرونده در شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهران برگزار شد.

 در این جلسه كه صبح دیروز به ریاست قاضی «حسین اصغر‌زاده» برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان ضمن قرائت كیفرخواست اعلام كرد كه «مریم» متهم است در روز اول فروردین‌ماه سال جاری با دو ضربه چاقو همسرش «سعید» را به قتل رسانده است.

وی در ادامه با توجه به دلایل و مدارك موجود و همچنین اقرار صریح متهم به ارتكاب جرم، از دادگاه درخواست مجازات كرد. پس از قرائت كیفرخواست، اولیای دم مقتول به دستور رییس دادگاه در جایگاه قرار گرفتند كه در این هنگام پدر مقتول ضمن اعلام رضایت و بخشش «مریم» به دادگاه گفت: «اگر رضایت ندهم، پسرم بازنمی‌گردد. امروز صبح پیش از آمدن به دادگاه آیاتی از سوره بقره را خواندم كه طی این آیات به بخشش توصیه شده و اشاره شده است كه گذشت نیكوتر از قصاص است».

این مرد پس از اعلام رضایت در ادامه گفت: «نه قصاص می‌خواهم و نه دیه. فقط شرطم برای رضایت این است كه «مریم» مهریه و تمام حق و حقوق حاصل از ازدواجش را ببخشد».

پس از اعلام رضایت اولیای دم مقتول، «مریم»‌ در جایگاه قرار گرفت و ضمن قبول اتهام گفت: «قصد كشتن «سعید» ‌را نداشتم. مشاجرات ما از چند روز قبل عید آغاز شد. قرار بود سوم فروردین ماه برادرم ازدواج كند ولی «سعید» اصرار داشت كه به شمال برویم. من با او مخالفت كردم. چون هم پول كافی نداشتیم و هم مراسم عروسی برادرم در پیش بود. سر همین موضوع با هم دعوا كردیم. پس از مدتی من او را آرام كردم تا اینكه وقت ناهار با كوبیدن قابلمه غذا دوباره مشاجره را آغاز كرد و به من گفت كه تو زن زندگی نیستی».

«مریم» در ادامه ضمن بیان اینكه «سعید» قصد داشته به برادرش زنگ بزند، گفت: «خواستم گوشی موبایلش را بگیرم تا به برادرم زنگ نزند اما گوشی از دستم افتاد و شكست. «سعید» هم درحالی كه من لباس مناسبی به تن نداشتم، مرا از خانه بیرون انداخت. من از همسایه دمپایی گرفتم و پس از تماس با برادرم او آمد دنبالم و مرا به خانه پدرم برد. پدرم من و «سعید» را آشتی داد و من به خانه برگشتم».

وی در ادامه گفت: «همه‌چیز خوب بود تا اینكه روز اول عید «سعید» به من گفت كه چون گوشی موبایلش را شكسته‌ام باید پولش را بدهم. به او گفتم كه پول ندارم ولی هركاری بخواهد می‌كنم. از او خواستم كه نگذارد زندگی‌مان خراب شود اما او فحاشی كرد. من لباس‌هایم را برداشتم تا از خانه بیرون بروم. اما «سعید» چاقویی آورد و به سمت من حمله كرد. با یك دست موهایم را گرفته بود و با دست دیگرش می‌خواست مرا با چاقو بزند. یك گلدان را هم كوبید بر سرم. سپس سرم را به نرده‌های راهروی ساختمان كوبید. قصد داشت با چاقو مرا بزند ولی من توانستم چاقو را از او بگیرم. در همین حال بود كه چاقو با او برخورد كرد. من متوجه اصابت چاقو با او نشدم و فقط شنیدم كه آخ گفت و بدنش سست شد و روی زمین افتاد». «مریم» در ادامه گفت: «وقتی این صحنه را دیدم با پای برهنه به بیرون دویدم و به خانه پدرشوهرم رفتم ولی وقتی كه به محل حادثه بازگشتیم فهمیدم كه «سعید» جانش را از دست داده است».

وی همچنین در آخرین دفاعیات خود تاكید كرد كه قصد كشتن «سعید»‌ را نداشته و فقط یك حادثه بوده است. پس از آخرین دفاعیات متهم و با در نظر گرفتن گذشت اولیای دم مقتول از قصاص، قضات برای صدور حكم، وارد شور شدند.

اخبار حوادث- اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
بخشش اعدامی توسط والدین مقتول-بخشش یک مادر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزادی جوان متهم به قتل با گذشت خانواده مقتول



اخبار حوادث -  آزادی جوان متهم به قتل با گذشت خانواده مقتول

«صفر» پیش از این تا پای چوبه‌دار نیز رفته بود.پسری که در نوجوانی مرتکب قتل شده‌ و پای چوبه‌‌دار نیز رفته‌ بود، بعد از شش‌سال به‌دنبال اعلام رضایت اولیای‌دم آزاد شد.

به گزارش شرق ، این متهم که صفر نام ‌دارد در سال 86 با واردکردن ضربه‌ چاقو به گردن جوانی به نام عباس او را به قتل رساند. صفر که پیش از این به اتهام قتل عمدی محاکمه شده‌ بود مدعی شد قصد قتل نداشت و به‌دلیل درگیری لفظی با مقتول او را با چاقو مجروح کرده که این جراحت به مرگ وی منجر شد. مطابق اوراق پرونده درگیری در پیشوای ورامین اتفاق افتاد و عباس به خاطر دختری به نام رعنا با صفر که آن زمان نوجوانی 17‌ساله‌ بود، درگیر شد.


صفر بعد از بازداشت در بازجویی‌ها گفت: من از رعنا خوشم می‌آمد و عباس هم این موضوع را فهمیده ‌بود. بعدها فهمیدم عباس هم از آن دختر خوشش می‌آید و رعنا هم او را دوست داشت. عباس به همین دلیل با من درگیر شد.

 

او روز حادثه به من گفت چرا رعنا را نگاه کردی و اینطوری بود که دعوا بین ما آغاز شد و او گفت با دوستانش سراغم می‌آید. من به خانه رفتم و چاقو برداشتم تا اگر درگیری بین ما رخ داد او را بزنم. سر قرار حاضر شدم به‌جز من و عباس کسی نبود. عباس سوار موتور به سمتم آمد. فکر کردم می‌خواهد مرا بزند چاقو را بیرون آوردم و همینطور که داشت رد می‌شد به سمتش گرفتم که چاقو به گردنش برخورد کرد و زمین افتاد.


صفر مدعی شد فقط می‌خواست جلو حمله عباس را بگیرد. پرونده با توجه به اعتراف صفر، شاهدان و تکمیل تحقیقات با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد. وقتی قضات جلسه رسیدگی را تشکیل دادند و نماینده دادستان تهران درخواست صدور مجازات برای صفر کرد والدین عباس به‌عنوان اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند سپس صفر به دفاع از خودش پرداخت.

 

او یک‌بار دیگر اتهام را قبول کرد و گفت قصد کشتن نداشت و زمانی که عباس با موتور به سمت او رفت از ترس چاقو کشید. حکم قصاص با درخواست اولیای‌دم صادر شد و دیوانعالی کشور نیز رای صادره را مورد تایید قرار داد.

 

پس از تایید حکم تلاش‌ها برای نجات جان صفر آغاز شد و خانواده وی و گروهی از فعالان اجتماعی برای جلب رضایت اولیای‌دم بارها به خانه پدر و مادر عبا‌س رفتند اما نتوانستند آنها را به بخشش راضی کنند. این در حالی بود که پرونده نیز مراحل قانونی را سپری می‌کرد و مرحله استیذان نیز انجام شده‌ بود.

 

در این اثنا چندین جلسه صلح‌وسازش نیز در دادسرای جنایی تهران برگزار شد اما اولیای‌دم بر قصاص تاکید کردند و حاضر به گذشت نشدند و نام صفر در فهرست اعدامیان قرار گرفت. سرانجام صفر و چند محکوم به قصاص دیگر پای چوبه‌‌دار رفتند.

 

اولیای‌دم در لحظات پایانی با وساطت مسوولان اجرای حکم اعلام کردند فعلا حکم را اجرا نمی‌کنند به این ترتیب صفر از پای چوبه‌‌دار به سلول خود برگشت و بعد از ‌سال‌ها تلاش در نهایت اولیای‌دم اعلام کردند حاضر هستند در قبال دریافت دیه رضایت خود را اعلام کنند. مبلغ دیه با تلاش مردم نیکوکار آماده شد و اولیای‌دم مطابق قول قبلی رضایت کتبی خود را به دادگاه ارایه دادند.


با توجه به اینکه جرم قتل جنبه عمومی نیز دارد این‌بار دادستان تهران درخواست رسیدگی به این پرونده به لحاظ جنبه عمومی جرم را کرد و کیفرخواستی در این خصوص صادر شد. روز گذشته صفر که در دادگاه حاضر شده‌ بود وقتی در برابر قضات قرار گرفت درخواست بخشش کرد و گفت: از اتفاقی که افتاده ‌است خیلی پشیمان هستم و در این‌ سال‌ها که زندان بودم سختی زیادی کشیدم و درخواست دارم با توجه به‌ سال‌های زندانی که گذراندم در مجازات به من تخفیف بدهید تا بتوانم از زندان خارج شوم و کار کنم و آینده‌ام را بسازم.

 

  بنا بر این گزارش هیات قضات بعد از پایان جلسه رسیدگی به پرونده وارد شور شدند و متهم را به شش‌سال حبس محکوم کردند که با توجه به ایام بازداشت وی در نهایت حکم بر آزادی او از زندان صادر شد.
اخبار حوادث - شرق