اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گذشت از خون فرزند به شرط ساختن مسجد توسط ۲ قاتل



 

 

خبر حوادث

 

 

روزنامه خراسان:روز ۱۱ مرداد سال ۸۰ به قاضی وقت جنایی پایتخت خبر رسید جوانی به نام محسن که در یک درگیری خیابانی مجروح شده بود روی تخت بیمارستان جان باخته است. اعلام این خبر کافی بود تا به دستور حسینی کوه کمره ای، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای افشای پشت پرده این جنایت به تکاپو بیفتند. بررسی های اولیه نشان می داد دو برادر به نام های مصطفی و امید، محسن را با ضربات چاقو از پا درآورده اند. تحقیقات میدانی اطلاعات بیشتری در این باره در اختیار پلیس گذاشت.


مردی که صحنه درگیری را از نزدیک دیده بود به مأموران گفت: دو برادر ضارب از قبل با محسن اختلاف داشتند. آن ها پیش از این چند مرتبه با یکدیگر درگیر شده بودند اما اختلافشان به حدی نبود که به قتل منجر شود. روز حادثه، محسن سوار بر خودرواش از کوچه می گذشت که مصطفی و امید مقابل خودرواش ایستادند و راهش را سد کردند. نمی دانم به چه دلیل اما آن ها به محسن فحاشی کردند و همین کار او را عصبانی کرد. وقتی او می خواست از خودرواش پیاده شود مصطفی و امید به طرف او حمله کردند و با چاقو چند ضربه به او زدند. این حادثه آن قدر سریع اتفاق افتاد که هیچ کس نتوانست دخالت کند و وقتی محسن غرق در خون روی زمین افتاده بود چند نفر او را به بیمارستان رساندند. بعد از آن دیگر هیچ کس دو برادر را ندید و معلوم نشد آن ها به کجا فرار کردند.


بررسی های بیشتر حاکی از آن بود اختلاف دو برادر با محسن از سال ها قبل و در جریان برگزاری جشن عروسی یکی از اهالی محله آغاز شده است. آن ها به دلیل نامعلومی با یکدیگر درگیر شده بودند و همین درگیری، آن ها را به دشمنانی دیرینه تبدیل کرده بود.


در شرایطی که تردیدی در قاتل بودن مصطفی و امید وجود نداشت قاضی حکم جلب آن ها را صادر کرد اما جست وجوها برای یافتن آن ها راه به جایی نبرد. در همین حال خانواده دو متهم به قتل نیز اعلام کردند بعد از این حادثه فرزندانشان را ندیده اند و از سرنوشت آن ها اطلاعی ندارند. با این وجود تحقیقات در این باره ادامه یافت اما کارآگاهان نتوانستند ردی از دو قاتل فراری پیدا کنند. این در حالی بود که خانواده مقتول همچنان پرونده را پیگیری می کردند و خواستار دستگیری و مجازات قاتلان بودند.


با این حال ۱۰ سال پس از این حادثه بار دیگر پرونده به جریان افتاد تا به اتهام دو قاتل فراری به صورت غیابی رسیدگی شود. در جریان برگزاری این جلسه که در شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضایی بعثت برگزار شد اولیای دم بر خلاف اظهارات گذشته شان اعلام کردند در صورتی که دو متهم هزینه ساخت یک باب مسجد را تقبل کنند حاضرند از قصاص آن ها چشم پوشی کنند.


پدر محسن گفت پسرم دیگر بین ما نیست و با قصاص دو جوان دیگر او زنده نمی شود. به همین دلیل تصمیم گرفتم اگر دو قاتل یک مسجد بنا کنند از خون پسرم بگذرم. این شرط با استقبال خانواده دو متهم مواجه شد و آن ها اعلام کردند به زودی یک باب مسجد خواهند ساخت. این در شرایطی است که هیچ کس از سرنوشت دو قاتل فراری اطلاعی ندارد و معلوم نیست آن ها در چه شرایطی به سر می برند..../روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
خانواده بجنوردی از اعدام قاتل فرزند خود گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گذشت از قصاص پس از 17سال/شرط اولیای دم:تمام طایفه قاتل از دماوند کوچ کنند



9فروردین‌ماه سال78 جوان20ساله‌ای به نام کمال که هدف ضربه چاقو قرار گرفته بود، در یکی از بیمارستان‌های پایتخت جان باخت و از همان‌زمان کارآگاهان تحقیقات خود را برای کشف راز قتل شروع کردند.

 بررسی‌ها نشان می‌داد كه قربانی در خیابان لاله‌زار، روبه‌روی سینما با شخصی درگیر شده و چاقو خورده بود. یكی از شاهدان به پلیس گفت: روز حادثه وقتی برای جداكردن 2مرد جوان رفتم كمی دیر شده بود.

جوان مجروح پیش از مرگ به من گفت شخصی كه با چاقو او را زده مهدی نام دارد و او را می‌شناسد. با این اطلاعات، كارآگاهان راهی محل زندگی كمال (قربانی) شدند تا ردی از مهدی به‌دست آورند. تحقیقات حاكی از آن بود كه كمال مدتی قبل برای كار از شهرستان به تهران آمده بود و در خانه‌ای قدیمی در جنوب پایتخت زندگی می‌كرد. كارآگاهان یك روز پس از جنایت، مهدی را شناسایی و او را به اتهام قتل دستگیر كردند. مرد جوان به جنایت اعتراف كرد و گفت:

یك روز پیش از حادثه یكی از دوستانم به نام مجید كه در یكی از اتاق‌های خانه قدیمی زندگی می‌كند و همسایه كمال(مقتول) است، دوستش را به خانه دعوت كرده بود. گویا مادر این پسر به مقابل خانه آنها رفته و با داد و فریاد به دوستم مجید گفته بود كه چرا پسرش را به خانه مجردی‌شان راه داده است. كمال كه شاهد داد و فریادهای مادرنگران بود به دوستم مجید تذكر داد كه چرا این پسر را به خانه دعوت كرده و مادرش را نگران كرده است.

همین موضوع آغاز درگیری كمال و دوستم مجید بود. من هم آنجا بودم و از كمال خواستم تا در این خصوص دخالتی نكند كه بین ما كدورت پیش آمد. همان روز با كمال هم درگیر شدم اما خاتمه یافت. روز بعد او مرا مقابل سینما در خیابان لاله زار دید كه دوباره با هم درگیرشدیم و من با چاقو به او ضربه زدم اما قصد كشتن او را نداشتم.

    قصاص
متهم پس از مدتی در شعبه1602 دادگاه جنایی (سابق) پایتخت محاكمه شد و با شكایت اولیای دم به قصاص محكوم شد. حكم وی پس از تایید به اجرای احكام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مقدمات اجرای آن فراهم شود. چندین بار متهم تا پای چوبه دار رفت اما هربار توانست از اولیای دم مهلت بگیرد.

    شرطی برای بخشش
17سال از وقوع جنایت گذشت و متهم كه حالا 39ساله است، برای رضایت دست به‌كار شد. از سویی هیأت صلح و سازش اجرای احكام دادسرای جنایی تهران نیز جلساتی در این خصوص تشكیل دادند تا اینكه تلاش‌ها نتیجه داد و پدر مقتول دیروز قاتل پسرش را بدون اینكه حتی ریالی پول دریافت كند بخشید.

حسن ابراهیم‌پور، پدر 65ساله قربانی دیروز به همشهری گفت: من كشاورز هستم و در روستای اویهنگ سنندج زندگی می‌كنم. درآمد آنچنانی ندارم و با اینكه مرگ پسرم كمر همه ما را شكست اما هرچه با خود فكر می‌كنم می‌بینم لذتی كه در بخشش است در انتقام نیست. امروز (21فروردین) سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) است و من به دلم افتاد كه در آستانه چنین روزی قاتل پسرم كه این همه سال در زندان مجازات شده ببخشم چراكه شنیدم توبه كرده و از كرده خود پشیمان است.

حتی دیه هم نمی‌خواهم و به‌خاطر رضای خدا به او زندگی می‌بخشم به شرط آنكه پس از آزادی، درست زندگی كند. از طرفی خانواده من در شهرستان دماوند هستند و شرط گذاشتم تا قاتل پسرم و طایفه‌اش از دماوند بروند كه آنها هم قبول كرده‌اند.


به گزارش همشهری، با بخشش این پدر، متهم به قتل از قصاص رهایی یافت و به‌زودی آزاد می‌شود.

 

 اخبار  حوادث  - همشهری