اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گدایی در تهران ممنوع اعلام شد


شهرداری تهران نیز موظف شده متكدیان را جمع‌آوری كند كه در طول ماه رمضان این طرح انجام شده و تا زمان برگزاری اجلاس نیز این روند ادامه خواهد داشت تا متكدی در سطح شهر نداشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا: در حالیكه دو هفته تا آغاز اجلاس سران كشورهای غیر متعهد جهان در تهران باقی مانده است معاون عمرانی استاندار تهران تمهیدات ویژه استانداری و همچنین شهرداری پایتخت برای برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها را تشریح كرد و گفت: تهران با آمادگی كامل میزبانی این اجلاس را بر عهده می‌گیرد.

محمدرضا محمودی معاون استاندار تهران  گفت: با توجه به اینكه در آستانه عید سعید فطر قرار داریم و بعد از آن نیز مراسم بازگشایی مدارس را خواهیم داشت، خط كشی معابر و لكه‌گیری آسفالت‌های خیابان از برنامه‌هایی است كه در دستور كار شهر تهران قرار دارد.

وی افزود: از ماه رمضان نیز حفاری خیابان‌ها كه از سوی سازمانهای آب، برق، گاز و تلفن انجام می‌شود، متوقف شده و این روند تاپایان برگزاری اجلاس ادامه خواهد داشت تا در روزهایی كه سران 120 كشور در تهران حضور دارند، زیبایی ظاهری شهر سر و سامان داشته باشد.

 محمودی گفت: شهرداری تهران نیز موظف شده متكدیان را جمع‌آوری كند كه در طول ماه رمضان این طرح انجام شده و تا زمان برگزاری اجلاس نیز این روند ادامه خواهد داشت تا متكدی در سطح شهر نداشته باشیم.


وی عنوان كرد: درباره محدودیت‌های ترافیكی نیز در روزهای برگزاری اجلاس پلیس راهور تهران بزرگ تدابیر لازم را در صورت لزوم اعلام خواهد كرد. معاون استاندار تهران همچنین با بیان اینكه از 7 تا 11 شهریور ماه تمامی ادارات و سازمانهای دولتی شهر تهران تعطیل خواهد بود و شهروندان پایتخت می‌توانند برای سفر برنامه‌ریزی كنند، گفت: تعطیلی شركت‌ها و سازمان‌های خصوصی نیز با نظر خود آنها انجام می‌شود و چنانچه بخواهند می‌توانند از این تعطیلات استفاده كنند. وی خاطر نشان كرد: شهر تهران آمادگی كامل برای برگزاری اجلاس غیر متعهدها را دارد و همه تدابیر برای حضور آنها در پایتخت اتخاذ شده است.

همچنین مرتضی تمدن استاندار تهران هم روزگذشته در نشستی خبری در مورد تعطیلی 5 روزه تهران به دلیل برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها گفت: روز سه‌ شنبه جلسه شورای مدیریت تهران برگزار می‌شود تا جزئیات تعطیلی 5 روزه پایتخت به هنگام برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها بررسی شود.

به گفته تمدن با توجه به تعطیلی چند روزه پایتخت به علت برگزاری جلسات سران اجلاس روند ورود و خروج به استان تهران تسهیل همچنین شرایطی فراهم می‌شود تا شهروندان در تعطیلات چند روزه تهران بتوانند به راحتی بلیت سفر تهیه كنند كه در این راستا تسهیل امور سفردر ترمینال ها، راه آهن و فرودگاه‌ها در دستور كار قرار گرفته است.

استاندار تهران خاطرنشان كرد: همچنین تلاش می‌كنیم تا تعطیلی چند روزه تهران آسیبی به خدمات رسانی برای شهروندان وارد نكند و در این راستا كشیك‌های بیمارستان‌ها، مراكز اورژانس و برخی ادارات خدمات رسانی در دستور كار قرار گرفته است.


تیابا، ماکسیما و مگان خودروهای ویژه اجلاس

بر اساس گزارش‌ها مسئولیت ترابری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد به شرکت پارس خودرو از گروه خودروسازی سایپا واگذار شده است. بر اسن اساس و با دستور مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا مقرر شد برای تامین ناوگان حمل و نقل اجلاس سران کشورهای غیر متعهد سه محصول تیانا، ماکسیما و مگان به تعداد و رنگ‌های مشخص در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گیرد.

به گفته امیری مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش برند محصولات شرکای تجاری گروه سایپا در جلساتی که با نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، نیازمندی‌های نهاد و پتانسیل‌های شرکت پارس خوردو در تامین خودروها بررسی و در نهایت سه خودروی تیانا، ماکسیما و مگان برای تامین ناوگان حمل و نقل اجلاس انتخاب شد.


تدارکات اورژانس کشور برای اجلاس سران

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت هم از آمادگی کامل دستگاه بهداشت و درمان کشور برای برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد خبر داد.

 دکتر غلامرضا معصومی، در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: در حوزه بهداشت و درمان برای این اجلاس برنامه ریزیهای مختلفی صورت گرفته و کارشناسان وزارت در حال بازدید و نظارت‌های بهداشتی بر آب، غذا و نحوه طبخ آن در مکان‌های مشخص شده مانند هتل‌ها و سالن‌های اجلاس سران، مرکز همایش‌های صدا و سیما و محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران هستند. معصومی تصریح کرد: مقرر شده که متخصصان اورژانس كشور از فرودگاه تا هتل مهمانان خارجی را همراهی کرده و در هتل نیز حضور داشته باشند.


در سالن اجلاس سران حداقل سه دستگاه آمبولانس و در سالن همایش‌های صدا و سیما اتوبوس آمبولانس مستقر خواهند بود و همچنین اتاق عمل سیار و کلینیک دندانپزشکی را در قالب اتوبوس برای مهمانان آماده شده است.

به گفته رئیس اورژانس کشور در کنار هر هتل یک تا دو آمبولانس مستقر خواهد شد و در هتل‌هایی که وزرای امور خارجه و رؤسای جمهور کشورهای جنبش عدم تعهد حضور دارند نیز متخصصان قلب و طب اورژانسمستقر خواهند شد.


لغو نیمی از پروازهای مهرآباد در زمان اجلاس

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از لغو شدن نیمی از پروازهای فرودگاه مهرآباد در زمان برگزاری اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد خبر داد. «محمود رسولی‌نژاد» با بیان این مطلب تعطیلی كامل فرودگاه مهرآباد در زمان اجلاس را رد کرد و گفت: مهرآباد در زمان برگزاری اجلاس غیر متعهدها تعطیل نیست و پروازهایی که انجام نمی‌شوند بین مقاصد مختلف تقسیم شده‌اند تا مردم برای مقصد خاصی دچار مشکل نشوند. گفتنی است سران کشورهای غیر متعهد برای شرکت در اجلاس تهران از طریق دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) وارد کشور خواهند شد.    


ویدیو مرتبط :
بعد از این اتفاق دوربین مخفی در روسیه ممنوع اعلام شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام جرم علیه عاملان آلودگی هوای تهران



 

 

 

اعلام جرم علیه عاملان آلودگی هوای تهران

 

دبیر كل كانون عالی گسترش فضای سبز و حفط محیط زیست اعلام كرد: به علت بی‌توجهی مسئولان به اجرای برنامه جامع كاهش آلودگی هوا علیه عاملان آلودگی هوای تهران و كلانشهرها با تنظیم كیفرخواستی برای ارائه به دادستان كشور اقدام می‌كنیم.

به گزارش روابط عمومی كانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست ایران، انصاری، دبیر كل كانون با انتقاد شدید از مصلحت‌اندیشی‌های سیاسی و اقتصادی برخی در موضوع آلودگی هوای تهران كه مستقیماً تضییع حقوق شهروندی را به دنبال دارد، گفت: در شرایطی كه متأسفانه متولیان امر در كشور درباره موضوع آلودگی هوای تهران و چند شهر بزرگ كشور مماشات می‌كنند و از عمل به وظایف قانونی خود طفره می‌روند، كانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست پیش‌نویس كیفرخواست علیه عاملان و بانیان آلودگی هوا در تهران و شهرهای بزرگ كشور را كه نقش بارزی در مرگ و بیماری هزاران نفر از شهروندان دارند را تنظیم كرده و به زودی این كیفرخواست را تحویل دادستان كل كشور و دادستان تهران می‌دهد.

وی افزود: برنامه جامع كاهش آلودگی هوای تهران مصوب سال 1379 پس از 10 سال و در خوشبینانه‌ترین حالت به 30درصد اهداف خود هم نرسیده است و در این زمینه بدون مماشات باید با دستگاه‌های قاصر برخورد شود. چرا كه نتیجه آنچه اتفاق افتاده، تضییع حقوق مردم و وقوع جرم عمومی است كه محرز است و برخورد قاطع و سریع مدعی‌العموم را طلب كند.

انصاری با اشاره به اظهارات یك مقام مسئول وزارت بهداشت كه مرگ بیش از 3600 شهروند تهرانی را به تفكیك آلاینده‌ها مورد تأیید قرار داده است گفت: آنچه اتفاق افتاده، صدمات و خسارات سنگین جانی و مالی را برای كشور به همراه داشته است و به هر حال ناشی از سوء تدبیر، بی‌عملی و ساده‌انگاری برخی متولیان امر است كه انتظار ما به عنوان فعالان جامعه مدنی برخورد مقتدرانه دستگاه قضایی با هر مقام و مسئولی در این خصوص است.

دبیر كل كانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست ایران با اشاره به میزان گوگرد موجود در گازوئیل‌های مصرفی در كشور گفت: میزان گوگرد استاندارد دنیا 50ppm و میزان استاندارد یورو 5 آن 10 است در حالی كه استاندارد مصرفی اتوبوس‌های شهر تهران كه وزارت نفت مكلف به تأمین آن است 500 است و آنچه در ناوگان‌های عمومی كشور مصرف می‌شود حداقل 100 برابر استاندارد دنیا.

وی با انتقاد شدید از تساهل و تسامح با شركتهای خودروساز گفت: خودروسازان داخلی جدا از منافع اقتصادی كه برای قشری خاص و كارمندان زحمتكش خود دارند به واسطه سهم عمده‌ای كه در افزایش آلودگی هوای تهران دارند باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرند كه در غیر این صورت عدالت رعایت نشده است.

انصاری همچنین با بیان اینكه كوتاهی دستگاهی نافی سازمانهای دیگر نیست، گفت: اینكه میزان بنزن موجود در بنزین‌های تولیدی داخل كه عامل تولید سرطان است بیش از 10برابر حد مجاز استاندارد است و با اینكه میزان اكتان بنزین داخلی هیچ تشابهی با استانداردهای دنیا ندارد، نمی‌تواند مانع تولید خودروهای فاقد كاتالیست و كنیستر شود.

دبیر كل كانون همچنین با انتقاد از نحوه خروج خودروهای فرسوده هم گفت: اگر متولیان در خصوص این طرح مسئولانه عمل می‌ كردند آیا باز هم با این میزان از بحران مواجه بودیم؟

وی از آموزش عمومی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی به عنوان بخش فراموش شده برنامه جامع كاهش آلودگی هوا یاد كرد و گفت: بدون مشاركت عمومی مردم هیچ برنامه‌ای در كشور عملیاتی نیست و زمانی كه مردم به حقوق خود و منافع یك برنامه برای كشور آشنا نباشند میزان مشاركت آنها هم بالطبع كاهش خواهد یافت و به عكس در صورت شناخت حقوق خود در این باره خودشان پیگیر این مطالبات خواهند بود و این بخش دقیقاً همان قسمتی از برنامه است كه كمترین پیشرفت را در 10 سال گذشته داشته است.

دبیر كل كانون عالی گسترش فضای سبز همچنین از تنظیم پیش‌نویس كیفرخواست كانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست ایران علیه تضییع‌كنندگان حقوق شهروندی جهت ارائه آن به مقام دادستان خبر داد و گفت: با تكمیل این متن توسط كمیسیون‌ حقوقی كانون سایر فعالان سازمانهای مردم نهاد اساتید دانشگاه و شهروندان صدمه دیده هم می‌توانند به امضاء كنندگان این كیفرخواست به پیوندند.

وی تأكید كرد: انتظار ما این است كه دستگاه‌های نظارتی باید دارای ساز و كارها و اقتدار كافی جهت برخورد با این جرایم باشند خصوصاً كه در قوانین رسمی كشور موارد مختلفی از جمله ماده 688 مجازات اسلامی به طور مشخص این مسئله را مورد تأكید قرار داده است.