اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«گانگنام استایل» در تلویزیون ایران


'گانگنام استایل' آهنگ معروف خواننده كره ای كه عنوان پربیننده ترین ویدیو را در سایت یوتیوب یدك می كشد، در صدا و سیما بازسازی و پخش شد.

خبرگزاری ایرنا: 'گانگنام استایل' آهنگ معروف خواننده كره ای كه عنوان پربیننده ترین ویدیو را در سایت یوتیوب یدك می كشد، در صدا و سیما بازسازی و پخش شد.
  
مجموعه طنز 'خنده بازار' چهارم اسفند ماه در یكی از آیتم های خود به نام ' هشت' كه به نقد برنامه سینمایی 'هفت' می پردازد، به بازآفرینی تك آهنگ پاپ 'گانگنام استایل' پرداخت.

'گانگنام استایل' یك تك آهنگ پاپ از كره جنوبی است كه به دلیل طنز و حركات نامعمول خواننده آن مورد تحسین قرار گرفته است؛ این موزیك ویدیو، عنوان پربیننده ترین ویدیوی تاریخ یوتیوب را یدك می كشد كه تا ژانویه 2013 بیش از یك میلیارد و 100 میلیون بیننده داشته است.

بازخوانی این موزیك ویدیو در یك برنامه تلویزیونی، اظهار تعجب مخاطبان این رسانه را در پی داشت.

البته این اقدام برنامه 'خنده بازار' سابقه دار است، دست اندركاران این برنامه پیشتر نیز اقدام به بازسازی برنامه های شبكه های ماهواره ای فارسی زبان كردند اما اینكه یك موزیك ویدیو آن هم از نوع موسیقی رپ در تلویزیون بازخوانی شود، تامل برانگیز است.

'حبیب پرونده' ایفاگر نقش این خواننده رپ كره ای در برنامه 'خنده بازار' دراین باره به خبرنگار ایرنا می گوید: این نقش به پیشنهاد شهاب عباسی كارگردان و علی شب خیز كارگردان تلویزیونی خنده بازار به من داده شد.

وی می افزاید: از آنجا كه بخش نظارت صداو سیما حساسیت زیادی روی دیالوگ ها و آیتم های این برنامه دارد، عوامل تولید مجموعه خنده بازار احتمال می دادند كه این بخش را واحد نظارت صدا و سیما حذف كند اما چنین نشد و بخش یادشده پخش شد.

پرونده كه حدود دو ماه است با مجموعه خنده بازار همكاری می كند، توضیح می دهد كه این مجموعه تلاش دارد تا مشكلات جامعه را به زبان طنز بیان كند و از همین رو عوامل تولید آن همواره از مسوولان شبكه می خواهند تا اجازه یابند مشكلات اجتماعی به زبان ساده بیان شود.

این بازیگر طنزپرداز تاكید می كند: در بسیاری از موارد شاهدیم كه دیالوگ بازیگران این مجموعه در زمان نظارت حذف می شود و یا حتی از بازیگران خواسته می شود كه از ادای عبارت هایی چون 'تو رو خدا' پرهیز كنند.

پرونده می افزاید: برخی مخاطبان این مجموعه معتقدند كه دیالوگ های بازیگران عادی و تكراری بوده و حتی در برخی موارد جذاب نیست، از این رو باید تلاش شود از ارایه كارهای تكراری و سبك جلوگیری كنیم.

این بازیگر در عین تاكید دارد كه عوامل تولید این مجموعه سعی كردند با گنجاندن بخش مربوط به آهنگ معروف كره ای و به بهانه نقد یك برنامه تلویزیونی دیگر به مجموعه، به چاشنی كار اضافه كنند.

پرونده یادآور می شود: برخی تصور می كنند كه ایفای نقش های طنز نسبت به كارهای جدی، آسانتر بوده اما باید گفت كه بازی در كارهای آیتمی بسیار مشكل تر از ایفای نقش در كارهای جدی تلویزیون است.بازیگر باید سابقه فعالیت در حوزه تئاتر را داشته باشد تا بتواند در عرض چند دقیقه نقش های مختلفی را ایفا كند.
 


ویدیو مرتبط :
افغان استایل علیه گانگنام استایل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیالوگ های ماندگار در سینما و تلویزیون ایران


حجت به قاضی: من همه زندگی مو باختم. منو از حبس می‌ترسونی؟ برو از خدا بترس