اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گام برداشتن برای حل مشکلات زنان




 

 

حل مشکلات زنان

 

یکی از ویژگی های محافظه کاران ضدیت و مبارزه با تغییر و تحولات اجتماعی و تلاش در جهت حفظ وضع موجود و احیا» گذشته است.

در این میان اصولگرایان در برخورد با تغییر و تحولاتی که منجر به حضور اجتماعی سیاسی زنان ایرانی شده با تقلیل نقش زن و نادیده گرفتن نقش های دیگرش با ستایشی توخالی اما شوالیه وار از او می خواهند به خانه برگردد و به کار بزرگ کردن فرزند و شوهرداری بپردازد لیکن تحولات اجتماعی و اقتصادی یک صد سال گذشته خصوصا سی سال اخیر و به ویژه نقش زنان در پیروزی انقلا ب اسلا می و دفاع مقدس، حضور زنان را در عرصه های مختلف به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل کرده و بازگشت زنان را به خانه و ایفای همان نقش سنتی غیر ممکن ساخته است.

ولی متاسفانه این تغییر و تحولات اجتماعی اقتصادی به دلایل بسیار از جمله مخالفت شدید برخی گروه ها هنوز نتوانسته نهادهای مرتبط و کارآمد خود را ایجاد و مطالبات زنان را در چارچوب ساختارهای سیاسی اجتماعی موجود دنبال نماید و منجر به تغییرات حقوقی مناسب گردد. چنان که در بحث کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری لفظ رجل در قانون اساسی به مردان تعبیر و تفسیر می شود یا برخی مباحث حقوقی همچون ازدواج مجدد مردان متاهل هنوز پابرجاست لذا تقلیل نقش زن نه تنها قادر به حل مساله و مشکلات زنان نخواهد بود بلکه در برخورد با تحولات پیچیده جهان معاصر موجب افزایش این مشکلات نیز خواهد شد چنان که اخیرا یکی از مسوولین عنوان نموده سالانه ۶۰ هزار زن به زنان سرپرست خانوار افزوده می شود. بنابر این به جای تهیه بروشور از " زن کامل ایرانی " و توزیع آن در بین مسافران پروازهای داخلی و خارجی جهت معرفی به مردم ایران !!! و کشورهای دنیا بهتر آن است که با پذیرش زن به عنوان یک شهروند با همه حقوق و مسوولیت هایش در جهت حل مشکلات زنان گام برداریم . اما آیا تفکر محافظه کارانه قدرت پذیرش این امر را دارد؟ به نظر می رسد تا پذیرش و تحقق کامل این امر هنوز زنان ایرانی راهی بس طولانی در پیش داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
برداشتن گام های بزرگ در زندگی با تمبان کردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوء استفاده از زنان در پوشش ارتباط نزدیک با مسئولان استانی/ عقد موقت در ازای حل مشکلات خانوادگی




 اخبار حوادث  - سوء استفاده از زنان در پوشش ارتباط نزدیک با مسئولان استانی/ عقد موقت در ازای حل مشکلات خانوادگی

کلاهبردار حرفه‌ای که با وعده‌های واهی زنان جوان را فریب می‌داد در مشهد دستگیر شد.

سرهنگ حسین بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام شکایت چند زن جوان مبنی بر اینکه مردی میان سال با وعده‌های واهی آنان را فریب داده و مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند تحقیقات پلیسی آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی افزود: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع تحقیقات خود را در این باره آغاز و متهم پرونده را دستگیر کردند.

وی افزود: متهم پرونده در ابتدا قصد منحرف کردن مسیر تحقیقات پلیسی را داشت اما در برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیقت نداشت و در اعترافات خود به طراحی نقشه‌ای مکارانه برای سوء استفاده از زنان و دختران جوان اعتراف کرد و اظهار داشت، با معرفی خود به عنوان فردی که با مسئولان استان ارتباط داشته و خود نیز دارای مسئولیت‌های مهم اداری هستم به طعمه‌های خود وعده حل مشکلات خانوادگی و استخدام می‌دادم و به این طریق تعدادی از آنان را به عقد موقت خود در می‌آوردم.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی اظهار داشت: به دستور مقام قضایی تحقیقات کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری برای کشف دیگر اقدامات مجرمانه متهم آغاز شده است.

سرهنگ حسین بیدمشکی خاطر نشان کرد: بار‌ها به شهروندان هشدار داده‌ایم درصورت مواجهه با افرادی که با تعریف و تمجید واهی از خود، ادعا می‌کنند می‌توانند مشکلات آنان را از طرق غیرقانونی حل و فصل کنند، مراتب را بلافاصله به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا فرصت سوء استفاده برای افراد مجرم و خلافکار فراهم نشود.

 اخبار حوادث  - باشگاه خبر نگاران