اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گاف عجیب معاون آقای رئیس جمهور


معاون رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست رهبران آفریقا و آمریکا مقابل 50 تن از رهبران جهان و همراهانشان آفریقا را یک "کشور" خطاب کرد نه یک قاره!

خبرگزاری ایسنا: معاون رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست رهبران آفریقا و آمریکا مقابل 50 تن از رهبران جهان و همراهانشان آفریقا را یک "کشور" خطاب کرد نه یک قاره!

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در سخنرانی خود در نشست اقتصادی آمریکا ‌- آفریقا برای "کشور آفریقا" به شدت ابراز امیدواری کرد.

وی گفت: اگر دولت و موسسات آفریقا بتوانند مردم خود را در موقعیتی متناسب با امکاناتشان قرار دهند ثروتمندی و موفقیت این "کشور" حد و حصری ندارد! هیچ دلیلی وجود ندارد که "کشور آفریقا" نتواند در سال‌های پیش رو به ثروتمندترین و موفق‌ترین کشورهای جهان بپیوندد!

آفریقا قاره‌ای متشکل از 54 کشور مجزا از جمله کشورهای جزیره‌ای خط ساحلی‌اش است.

بایدن در این نشست اقتصادی یک شرکت کننده بسیار فعال بوده است. وی در روز سه شنبه در حاشیه این مراسم با جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، منصف المرزوقی، رئیس جمهوری تونس و گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه دیدار کرد.

وی همچنین در مراسم شام همان روز با حضور تمامی رهبران کشورهای آفریقایی شرکت کرد.

درست چهار سال پیش بود که بایدن در نشستی دیپلماتیک اشتباها به جای پدر برای مادر برایان کوون، نخست وزیر ایرلند طلب آمرزش کرد.

وی گفت: خداوند مادر شما را بیامرزد اما مادر شما که هنوز زنده است. در حقیقت پدر شما فوت کرده خداوند او را بیامرزد!

بایدن در سال 2012 نیز در سخنرانی مقابل بیش از 1600 خاخام در آتلانتا صلیب بر سینه‌اش کشید.

وی در سال 2008 میلادی نیز به خبرنگاران گفت که از یک "زاغه موفق" بازگشته است در صورتی که وی به یک محل دفن زباله رفته بود.


ویدیو مرتبط :
نشست خبری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گاف معاون آقای رئیس جمهور سوژه شد!


معاون رئیس جمهور آمریکا امروز در مراسم تحلیف "باراک اوباما" گافی داد که به سرعت تبدیل به تیتر اول اغلب رسانه های جهان شد.

خبرگزاری مهر:  معاون رئیس جمهور آمریکا امروز در مراسم تحلیف "باراک اوباما" گافی داد که به سرعت تبدیل به تیتر اول اغلب رسانه های جهان شد.

 "جو بایدن" امروز و پیش از آغاز سخنرانی اوباما زمانیکه پشت میکروفون قرار گرفت گفت : مفتخرم که رئیس جمهور آمریکا هستم.

بایدن که به دادن گاف های متعدد در مراسم های رسمی  مشهور است به سرعت درصدد جبران این گاف برآمد و گفت : این مایه افتخار است که معاون رئیس جمهور آمریکا هستم.

رویترز از این گاف بایدن به عنوان تصمیم وی برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 یاد کرده است.