اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گاف‌های قائم مقام نمایشگاه در نخستین دیدار با خبرنگاران



   قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران,نمایشگاه کتاب تهران

 

گاف‌های قائم مقام نمایشگاه در نخستین دیدار با خبرنگاران

کتاب - مدیرکل سابق ارشاد چهارمحال و بختیاری که چند روزی است قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران شده است، بدون اطلاع از بازدیدهای خبرنگاران از این نمایشگاه در دوره‌های قبلی، در اظهار نظری جالب، تاریخ بزرگترین رویداد فرهنگی کشور را به قبل و بعد از انتصاب خود تقسیم کرد.

 

مهر نوشت: نمایندگان رسانه‌های گروهی چهارشنبه 30 فروردین به فاصله 12 روز تا آغاز بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روند آماده‌سازی بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در مصلای امام خمینی (ره) تهران بازدید کردند که این بازدید حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت

 

نخستین حاشیه را داریوش رضوانی قائم مقام نمایشگاه کلید زد؛ زمانی که گفت «این اولین بار است که ستاد اجرایی نمایشگاه کتاب از خبرنگاران برای بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل می‌آورد». البته این روزها بازار این نوع اظهار نظرها داغِ داغ است و شاید هم آقای رضوانی چون اولین دوره حضور خودش را در مقام یک مسئول اجرایی نمایشگاه کتاب تهران تجربه می‌کند، تاریخ را به قبل و بعد از ظهور خود تقسیم کرده است!

 

حسین صفری معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران که مشخص بود به دلیل تجربه چندساله‌اش در این سمت، اطلاعات دقیق‌تری درباره بخش‌های مختلف این نمایشگاه در اختیار دارد، در همان ابتدای بازدید درباره متراژ فضای نمایشگاهی مورد پرسش قرار گرفت.

 

او مساحت مورد استفاده در مصلی را برای برپایی این رویداد 125 هزار مترمربع عنوان و تاکید کرد که 75 هزار مترمربع آن در فضای باز و 50 هزار مترمربع آن در فضای بسته برپا شده است اما چند دقیقه نگذشته بود که داریوش رضوانی قائم مقام نمایشگاه جلوی دوربین صدا و سیما قرار گرفت و وقتی همین سوال از او پرسید شد، گفت که «فضای نمایشگاه امسال 130 هزار مترمربع است». دست آخر هم خبرنگاران متوجه نشدند چگونه می‌توان زمین را کش داد طوری که در چند دقیقه 5000 متر بر آن افزود!

 

آخرین قسمت مصلی که خبرنگاران از آن بازدید کردند، محوطه مابین رواق‌های آن بود؛ جایی که ساخت و سازها به سرعت در حال انجام است. داریوش رضوانی که با دست بولدوزرها و بالابرهای مشغول فعالیت در این قسمت را به خبرنگاران نشان می‌داد، گفت: اگر فعالیت‌های عمرانی مصلی اینگونه پیش برود، تا آخر امسال و بلکه تا 2، 3 ماه دیگر آماده می‌شود. بسیار خوب پیش می‌رود!

 

خبرنگار به قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت «طوری ابراز امیدواری کردید که گویا قرار است سال دیگر هم نمایشگاه همین جا برگزار شود. بله؟» که رضوانی در جواب گفت: خدا را چه دیدی! شاید نمایشگاه سال بعد هم همینجا باشد!


ویدیو مرتبط :
دیدار قائم مقام معاون صدر اعظم آلمان با برخی وزرای کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار قائم مقام وزیر خارجه ترکیه با ظریف



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,محمدجواد ظریف

 

اخبار سیاست خارجی - دیدار قائم مقام وزیر خارجه ترکیه با ظریف

فریدون سینیزلی اوغلو، قائم مقام وزیر امور خارجه ترکیه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص روند توسعه روابط دوجانبه و برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه ایران و ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ و موثر، تقویت و گسترش روابط تهران و آنکارا را در راستای منافع و مصالح دو کشور و کل منطقه دانست.

ظریف در این دیدار با ابراز خرسندی از روند جاری روابط دوجانبه، سفر متقابل مقامات عالی‌رتبه ایران و ترکیه از جمله سفر نخست‌وزیر ترکیه به تهران و توافق‌های حاصل از آن را نشانگر عزم و اراده راسخ برای بسط و تعمیق این روابط در همه ابعاد توصیف کرد.

وی هم‌چنین بر وجود ظرفیت‌های گسترده برای توسعه و تعمیق این روابط به خصوص در زمینه مبارزه با ترورییسم و افراط‌گرایی و در ابعاد اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد.

ظریف با اشاره به اشتراک دیدگاه‌ها و مواضع همسو و مشترک ایران و ترکیه در خصوص بسیاری از مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، ضرورت بهره‌گیری دو کشور از ظرفیت و نقش خود در راستای کمک به حل و فصل مسائل و مشکلات در منطقه را یادآور شد.

وزیر امور خارجه با تشریح روند جاری مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 3+3، بر پیچیدگی و مشکل بودن این روند و در عین حال انتظار پیشبرد مذاکرات در راستای منافع کشورمان تاکید کرد.

بنا بر این گزارش، فریدون سینیرلی اوغلو، قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه نیز با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و مذاکراتش با مقامات کشورمان این مذاکرات را خوب و سازنده توصیف کرد و بر اهمیت نقش و جایگاه دو کشور در عرصه منطقه‌ای تاکید و توسعه و تعمیق روابط را در راستای منافع مشترک و نیز ثبات و امنیت منطقه دانست.

قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به این‌که هرگونه موفقیت و دستاورد ایران را در روند تعاملات بین‌المللی از جمله مذاکرات بین ایران و گروه 3+3 را موفقیت خود می‌دانیم، بر آمادگی آنکارا برای توسعه و گسترش همه جانبه روابط در ابعاد دوجانبه و هم‌چنین همکاری، مشورت و رایزنی مستمر دو کشور بزرگ منطقه برای کمک به حل و فصل مسائل آن تاکید کرد. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا