اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گاردین: روحانی اصلاحات را از انزوا خارج کرد/ ناگفته‌های جلیلی از عملیات دستگیری ریگی/ قالیباف: اقتصاد به گل نشسته



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

گاردین:

روحانی اصلاحات را از انزوا خارج کرد

آن طور كه پیش از این انتظار می‌رفت اصولگرایان نتوانسته‌اند روی یك یا دو كاندیدا اجماع داشته باشند،در نتیجه شانس اصلاح‌طلبان برای بردن انتخابات به دور دوم بیشتر خواهد شد.

روزنامه گاردین روز جمعه 17 خرداد، در خصوص  حسن روحانی، كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: روحانی تنها کاندیدایی است كه زندگی را به رقابت انتخاباتی ایران تزریق كرده است.

او ، یكی از هشت كاندیدای تایید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری ایران و تنها روحانی حاضر در انتخابات بوده و بیشترین شانس را برای بردن ائتلاف اصلاح‌طلبان ایران دارد.

در حال حاضر بسیاری از رسانه‌های داخلی اصلاح‌طلبان اعلام كرده‌اند ائتلافی بین روحانی و دیگر كاندیدای اصلاح‌طلبان محمدرضا عارف صورت خواهد تا از تقسیم آراء اصلاح طلبان جلوگیری شود.این در حالیست كه روحانی مانند جرقه ای بی‌سروصدا در اردوگاه اصلاح‌طلبان وارد شده است و آنها را از انزوا بیرون آورده است.

به نوشته این روزنامه اگرچه نظرسنجی در ایران پر از مشكلات است، و نتایج تا قدری غیرقابل اتكاست، اما بسیاری از سایت‌های خبری نظرسنجی‌های آنلاین غیررسمی برگزار می‌كنند و نتیجه آن این است كه  در 10روز گذشته روحانی در اكثر نظرسنجی‌ها در صدر قرار گرفته است.

آن طور كه پیش از این انتظار می‌رفت اصولگرایان نتوانسته‌اند روی یك یا دو كاندیدا اجماع داشته باشند،در نتیجه شانس اصلاح‌طلبان برای بردن انتخابات به دور دوم بیشتر خواهد شد.

علی رغم احتمالاتی كه بسیاری از صاحبنظران در خصوص موفقیت اصولگرایان می دهند،‌ هنوز بسیاری از اصلاح‌طلب به روحانی برای پیروزی امید دارند.

در حال حاضر روحانی زندگی را به انتخاباتی كه یكنواخت به نظر می‌رسید، تزریق كرده است. اما آیا اصلاح‌طلبان نهایتا از او حمایت خواهند كرد؟

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ناگفته‌های جلیلی از عملیات دستگیری ریگی/ رییس جمهور در جریان نبود

جلیلی ادامه داد: آقای فیروزآبادی هم از روی لطفی که به ما داشت اصلا سوال نکرد که موضوع چیست و چه کسی است و من هم فقط گفتم یک موضوعی است و این هواپیما را بنشانید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در مستندی تلویزیونی به بیان ناگفته‌هایی از عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی پرداخت. 

به گزارش فارس، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از دومین مستند تلویزیونی خود که امشب از شبکه اول سیما پخش شد، به موضوع دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله اشاره کرد و گفت: شب بود که به منزل می‌آمدم و حدود ساعت‌های دو و سه نیمه شب بود.

برادری زنگ زد و گفت که اینگونه است و هواپیمای آن فرد (ریگی) قرار است از (آسمان) ایران رد شود. وی افزود: واقعا همه جوانب را بررسی کردم و بعد تصمیم گرفتم و به او گفتم که انجام دهید و او گفت پس شما این را ابلاغ کنید و من همان موقع به جناب آقای فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح زنگ زدم و به ایشان اسم را هم نگفتم و فقط گفتم یک هواپیمایی است که لطفا دستور دهید آن را بنشانند.

 جلیلی ادامه داد: آقای فیروزآبادی هم از روی لطفی که به ما داشت اصلا سوال نکرد که موضوع چیست و چه کسی است و من هم فقط گفتم یک موضوعی است و این هواپیما را بنشانید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: شب خوابیدم و صبح که نماز صبح را خواندم همان برادر با من تماس گرفت و گفت که انجام شد و با موفقیت گرفتیمش و این واقعا برای من مثل یک پیروزی بزرگ بود و خدا را شکر کردم و در اولین فرصت خدمت همان دوستانمان رفتم که واقعا سربازان گمنام امام زمان(عج) هستند و از آنها تشکر کردم. 

وی در خصوص مسئولیتش دراین موضوع گفت: چون مسئولیت کار با ما (شورای عالی امنیت ملی) بود و دیدم که اگر بخواهم بیشتر معطل کنم زمان از دست می‌رود و نیم ساعت بیشتر وقت نداشتیم حتی به آقای رئیس‌جمهور هم اطلاع ندادم و صبح که با ایشان تماس گرفتم گفتم ضمنا این کار هم انجام شده که ایشان هم خوشحال شد. 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

قالیباف: اقتصاد به گل نشسته و دیپلماسی لاک پشتی، کشور را از پیچ تاریخی عبور نمی‌دهد

وی با بیان اینکه به دولت فضایی و روی کاغذ نیاز نداریم اظهار داشت: دولتی می خواهیم که با همت جهادی و غیرت مشکلات را از پیش رو بردارد.

محمد باقر قالیباف با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهارداشت: هم اکنون در پیچ تاریخی هستیم اما اقتصاد به گل نشسته و دیپلماسی لاک پشتی ما را از این پیچ تاریخی عبور نمی دهد.

به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف در جمع دهها هزار نفری مردم مشهد که در مجموعه شهید بهشتی برگزار شد اظهار داشت: باید بتوانیم امورات اجرایی کشور را به کسی بسپاریم که بتواند به این مدیریت خسته و بسته کنونی پایان دهد و خون جدیدی در مدیریت کشور جاری کند.

وی تاکید کرد: نه ملت و نه دولت آینده فرصت آزمون و خطا نداریم چون به پیچ تاریخی رسیدیم و اقتصاد به گل نشسته و دیپلماسی لاک پشتی ما را از این پیچ نجات نمی دهد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ملت ما از هر خلف وعده، توجیهات غیرمنطقی خسته شده اند اما همچنان به آرمانهای خود پایبند است.

وی با بیان اینکه به دولت فضایی و روی کاغذ نیاز نداریم اظهار داشت: دولتی می خواهیم که با همت جهادی و غیرت مشکلات را از پیش رو بردارد.

وی خاطر نشان کرد: ادامه وضع موجود نه بازگشت به گذشته به صلاح کشور نیست چون گذشته را که همه را دیدند و شرایط کنونی از نظر اقتصای همه را در رنج قرارداده بنابر این یک دولت جهادی می خواهیم که مشکلات را از پیش رو بردارد.

عصرایران/فارس/مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
دکتر جلیلی چه ارتباطی با دستگیری ریگی دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عضو گروهک ریگی قبل از عملیات انتحاری



ایلنا: رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان دستگیری یكی از اعضای گروهك جند‌الشیطان پیش از عملیات انتحاری در كشور خبر داد.

 

حجت الاسلام حمیدی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده عملیات تروریستی روز تاسوعا در چابهار،گفت: تحقیقات مقدماتی از چهار متهم این پرونده به اتمام رسیده و دادستان با صدور كیفرخواست و تقاضای مجازات اعدام به اتهام محاربه، پرونده را به مجتمع ویژه جرایم امنیتی دادگاه انقلاب زاهدان ارسال كرده است و بعد از صدور حكم بدوی، پرونده برای تایید نهایی به دیوان عالی ارسال خواهد شد.

رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان در پاسخ به این پرسش كه آیا این افراد چهار متهم اصلی بوده و به عبارتی افرادی كه بمب را تهیه كردند، وارد كشور كرده‌اند و تحویل تروریست‌ها داده‌اند، اظهار كرد: این متهمان از افرادی هستند كه به تروریسم‌ها كمك كرد و ضمن پناه دادن به آنها در انجام عملیات نیز تروریست‌ها را راهنمایی كرده و وقوع این عملیات را برای آنها تسهیل كرده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری كه مبنی بر این آیا اتهام این افراد را می‌توان معاونت در جرم تلقی كرد،گفت: خیر. اتهام اصلی این افراد عضویت در گروهك تروریستی است كه عضویت خود عنوان محاربه داشته و مجازات آن اعدام است و طبق قانون تا زمانی كه مركزیت گروهك‌های معاند باپرجاست، عضویت در آنها جنبه محاربه داشته و افراد به اتهام محاربه دستگیر می‌شوند.

حمیدی رسیدگی پرونده افراد مرتبط با گروهك تروریستی جند‌الشیطان را به صورت فوق العاده و خارج از نوبت عنوان كرد و گفت: پرونده تروریستی چابهار نیز به صورت خارج از نوبت ر سیدگی خواهد شد در حال حاضر پرونده در مرحله تعیین وكیل است و طبق قانون یا خود افراد باید وكیل انتخاب كنند یا ما باید برای آنها وكیل تسخیری انتخاب كنیم. زمانی كه وكلا انتخاب و پرونده را مطالعه كردند دادگاه به صورت علنی برگزار خواهد شد.

رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان درخصوص انتقادات نماینده ایرانشهر مبنی بر اینكه انسداد مرزها در استان به درستی انجام نشده و دولت نیز بودجه كافی را اختصاص نمی‌دهد،گفت: انسداد مرزها در استا‌ن‌های مرزی هرچند آغاز شده، اما به طور كامل تمام نشده است و با توجه به اینكه بیش از 1300 كیلومتر مرز خاكی داریم نیاز به بودجه و زمان بیشتری دارد.

حمیدی در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی بر اینكه با توجه به تهدیدات مسوولان گروهك جند‌الشیطان بعد از اعدام عبدالمالك ریگی، آیا توانسته‌اید پیش از اقدام تروریستی از سوی این گروهك عوامل آنها را شناسایی و دستگیر كنید،گفت: این افراد همواره درصدد ناامنی هستند و بعد از اعدام عبدالمالك نیز به دلیل اینكه هسته مركزی این گروهك به فعالیت خود ادامه می‌دهد تهدیدات وجود دارد. اما با رصد‌های اطلاعاتی كه صورت می‌گیرد افرادی كه به‌عنوان عملیات انتحاری وارد كشور می‌شوند شناسایی و قبل از هر اقدامی بازداشت می‌شوند.

حمیدی از دستگیری یكی از اعضای این گروهك تروریستی كه برای انجام عملیات انتحاری وارد كشور شده بود خبر داد و گفت: در حدود یك ماه پیش نیروهای امنیتی موردی را پیگیری كه نهایتا منتهی به نتیجه شد و فرد قبل از اینكه بتواند اقدامی را انجام دهد دستگیر شد. این فرد به قصد انجام عملیات انتحاری وارد مرزهای كشور شده بود كه بلافاصله شناسایی و دستگیر شد.../ایلنا