اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گابریل باتیستوتا: به توتی غبطه می خورم


باتیستوتا در نشستی خبری درباره چند مهاجم حال حاضر فوتبال اروپا اظهارنظر کرد. از نظر او مسی همان اهمیت مارادونا را برای آرژانتین دارد

روزنامه تماشا: باتیستوتا در نشستی خبری درباره چند مهاجم حال حاضر فوتبال اروپا اظهارنظر کرد. از نظر او مسی همان اهمیت مارادونا را برای آرژانتین دارد

بازی توتی در رم باعث شده است که باتیستوتا مهاجم سابق فیورنتینا و رم حسرت این را داشته باشد که چرا زود از فوتبال خداحافظی کرده است. باتیستوتا در سال 2005 کفش هایش را آویزان کرد اما بازیکنانی از نسل او هنوز در تیم های مختلف بازی می کنند.

باتیستوتا: به توتی غبطه می خورم

باتیستوتا از سال 2000 به رم رفت و در سه سال در این تیم حضور داشت. «باتی گل» در همان فصل اول در کنار توتی و با مربیگری کاپلو اسکودوتو را فتح کرد. فصلی که در آن، او 20 گل برای رم زد و از عوامل موفقیت این تیم در سری A بود.

حالا اما او تنها می تواند به تماشای بازی های هم تیمی قدیمی اش بنشیند: «من به توتی غبطه می خورم به این دلیل که او هنوز فوتبال بازی می کند اگرچه خیلی خوشحالم که او هنوز از این ورزش لذت می برد.»

باتیستوتا توتی 36 ساله را می ستاید. بازیکنی که هنوز تاثیر زیادی در رم دارد و 12 گل در این فصل زده و 11 پاس گل داده است تا مجموع گل هایش در رم به 282 برسد: «زمانی که با او در زمین بودم همه چیز ساده تر بود. فقط یک نگاه نیاز داشتیم تا بفهمیم چه کاری در زمین باید انجام بدهیم. بازی کردن در کنار این نسخه از توتی می توانست سبب شود که حتی گل های بیشتری هم برای رم بزنم.»

باتیستوتا: به توتی غبطه می خورم

باتیستوتای 44 ساله بازی های مهاجمان دیگر سری A را هم دیده است و ستاره های جدید این لیگ را هم ستایش می کند. از نظر او کاوانی یکی از سه مهاجم برتر حال حاضر دنیا است.

 باتیستوتا بازی مهاجم جنجالی میلان را هم می پسندد: «ماریو بالوتلی هم اگرچه از نظر روزنامه نگاران کمی دیوانه است اما او هم با مهارت زیادی فوتبال بازی می کند.»

مهاجم سابق تیم ملی آرژانتین که 56 بار برای این تیم گلزنی کرده است نمی تواند از اظهار نظر در مورد مسی خودداری کند. مهاجمی که امید آرژانتینی ها برای قهرمانی در جام جهانی پس از سال ها به او بسته شده است: «لئو مسی برای آرژانتین همان اهمیتی را در ترکیب دارد که مارادونا داشت اما دیه گو کاریزمای بیشتری داشت.»


ویدیو مرتبط :
غبطه می خورم-محرم 93 با نوای کربلایی علیرضا محمودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مامان من غذا نمی خورم!!!



 

 

من غذا نمی خورم

 

 

بعضی از بچه‌ها هنگام غذا خوردن تبدیل می‌شوند به بزرگ‌ترین مصیبت خانگی! بچه‌هایی هستند که به‌راحتی و حتی با هزار زور و زحمت هم حاضر به غذا خوردن نیستند. حتی در مواردی این دسته از کودکان با گریه و قهر میز غذا را ترک می‌کنند.

 

در سنین پایین‌تر کار تربیتی برای این کودکان نمی‌توان انجام داد بهترین روش برای سنین پایین این است که غذاها را به شکلی تزئین کنید که کودکتان به خوردن غذا تشویق شود. تزئین غذا در سنین دو سالگی تا پنج سالگی تاثیر زیادی در غذا خوردن آنها دارد. وقتی کودک بد غذای شما در این سن است می‌توانید غذاها را به شکل عروسک تزئین کنید. یا اینکه از رنگ‌های شاد برای تزئین آن استفاده کنید. مثلا مایع کتلت را با قالب‌های مخصوص به شکل عروسک، توپ یا ... درآورید. از ژله‌های رنگی هم می‌توانید برای خوش‌رنگ شدن غذا استفاده کنید.

 

بازی کردن سر میز غذا هم بسیار تاثیرگذار است اگر پسربچه دارید با او جنگ بازی کنید و به طور مثال می‌توانید به جای اسرای این جنگ به یکدیگر لقمه غذا بدهید و اگر دختربچه دارید بهترین راه برای غذا خوردنش همان خاله‌بازی قدیمی است. او را صاحب خانه کنید و به خانه‌اش بروید و در جریان بازی او را غذا خور بکنید.اما در سنین بالاتر به شما پیشنهاد می‌کنیم که روش‌های دیگری را انتخاب کنید.

 

در سنین ۷ تا ۱۰ سال بهترین راه این است که غذاهایی را که دوست دارد انتخاب کنید. برای حضور سر میز غذا زمان تعیین کنید و از روش تنبیهی یا تشویقی استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که این کار باید با ظرافت انجام شود. کودک شما نباید احساس کند در ازای انجام وظیفه‌اش پاداش می‌گیرد. در این‌گونه موارد دخالت شخص سوم بسیار موثر است مثلا از مربی یا معلمی که به او علاقه دارید بخواهید تا به طور غیرمستقیم با او صحبت کند.