اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کی‌روش: مانند مجیدی و رحمتی برای کریمی آرزوی موفقیت دارم


کارلوس کی‌روش می‌گوید در وضعیتی نیست که درباره اظهارات جدید سیدمهدی رحمتی صحبت کند.

ایسنا: کارلوس کی‌روش می‌گوید در وضعیتی نیست که درباره اظهارات جدید سیدمهدی رحمتی صحبت کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اظهارات جدید سیدمهدی رحمتی و اظهار پشیمانی‌اش گفت: از صبح که کارم را شروع کرده‌ام هنوز نتوانسته‌ام درباره مسائلی که دیشب مطرح شده اطلاعی کسب کنم. صحبت‌های رحمتی را نشنیده‌ام و در وضعیتی نیستم که بخواهم در این رابطه اظهارنظر کنم. مطمئنم که صحبت‌های شما دقیق است و هیچ شکی در آن ندارم اما تا زمانی که به صورت رسمی از طرف فدراسیون به من اطلاع ندهند، نمی‌توانم صحبتی داشته باشم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که با توجه به این که هادی عقیلی هم عذرخواهی کرده است، چقدر احتمال بازگشت این دو تن به تیم ملی وجود دارد، گفت: دیگر نمی‌خواهم بحث را دراین‌باره ادامه دهیم. فقط زمانی می‌توانم نظر قطعی خودم را اعلام کنم که اطلاعات کافی از این موضوع داشته باشم. در شرایطی مهم‌تر از همیشه هستیم. الان فرقی نمی‌کند که با قطر بازی داریم یا لبنان و یا حتی فلسطین. با هر تیمی که بازی می‌کنیم، با در نظر گرفتن همه مسئولیت‌ها و انگیزه‌هایمان وارد میدان می‌شویم.

سرمربی تیم ملی با اشاره به این که هنوز تجهیزات مورد نظر او برای تیم ملی آماده نشده گفت: از زمانی که صحبت کردیم، هنوز هیچ تغییر و تحولی انجام نشده است. باید روی این موضوع تاکید کنم که در شرایط خاصی با قطر بازی می‌کنیم. به ویژه رطوبت بالای دوحه که لزوم استفاده از لباس‌های مخصوص را برای ما بیشتر می‌کند. امروز هفت مه است و 14 مه اردوی تیم ملی شروع می‌شود اما تا جایی که کادر فنی به من اطلاع داده، هنوز لباس‌های تمرینی‌مان را هم در اختیار نداریم.

وی افزود: انتظار داریم لباس‌هایی که واقعا "درای‌فیت" باشند، برای تیم ملی فراهم شود، نه این که لباس‌های تقلبی به تیم برسد. پیراهنی که الان داریم، دقیقا همان پیراهنی است که قبلا از آن استفاده می‌کردیم.

کی‌روش با اشاره به قرارداد تیم ملی با شرکت "آل‌اشپورت" گفت: از ابتدا در ماجرای قراردادی که بین فدراسیون و آل‌اشپورت بسته شد، بودم و از جزئیات کار اطلاع داشتم اما از زمانی که ترابیان وارد این موضوع شد، دیگر جدا شدم و هیچ کاری به این قرارداد نداشتم. احتیاج داریم که در این بازی تجهیزات کامل را داشته باشیم. شما می‌توانید همین لباس‌ها را فردا با مارک "کی‌روش" بزنید و هیچ مشکلی هم به وجود نخواهد آمد اما واقعیت اینجاست که شرایطمان آنقدر حساس است که جایی برای وقت تلف کردن نیست.

سرمربی تیم ملی گفت: بحث بسیار جدی این است که اکنون یک هفته‌ به آغاز اردوی تیم ملی باقی مانده اما تجهیزات لازم برای بازی با قطر هنوز فراهم نشده و این زیبنده تیم ملی که قصد صعود به جام‌جهانی را دارد، نیست. برای فراهم شدن این تجهیزات صبر می‌کنم و هیچ وقت امیدم را از دست نمی‌دهم. فقط کمی استرس دارم که بعد از دو سال و یک ماه هنوز باید منتظر فراهم شدن این مسائل باشم و فکر می‌کنم، استرس من هم طبیعی است.

کی‌روش در ادامه درباره جلسات خصوصی‌اش با علی کفاشیان گفت: من این جلسات خصوصی را خیلی دوست دارم. در واقع عاشق این جلسات هستم. چون از این جلسات فقط من و رییس فدراسیون خبر داریم و هفتاد و چند میلیون ایرانی! البته تا وقتی این قضیه بین خودمان است و کشورهای دیگر از آن خبر ندارند، خوب است.

در حالی که پاسخ کی‌روش به سوال قبل باعث خنده حضار شده بود، وی درباره این که چرا از انتشار اخبار تیم ملی ناراحت می‌شود؟ گفت: این طبیعی است چون اگر مسائل درون سازمانی رسانه‌ها هم به بیرون درز کند سردبیر و مدیر آن مجموعه خوشحال نمی‌شوند. چیزی که بتوانیم به هواداران منتقل کنیم، این است که با برنامه‌ریزی خوب و روندی درست پیغامی را برسانیم. درز کردن صحبت‌ها و اخبار درون تیمی تنها به دامن زدن شایعات می‌انجامد. همین طور افکار بد و منفی را منتقل می‌کند. متاسفانه افرادی هستند که عاشق حرف زدن با رسانه‌ها هستند و درباره آنها نمی‌توانیم کاری کنیم. فقط می‌توانیم احترام بگذاریم، ولی مسلما همین مساله در پایان مثبت نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: اکنون یک ماه و چند روز به بازی با کره جنوبی وقت باقی مانده است. ولی هنوز نمی دانیم که محل این بازی کجاست! آیا قرار است در اولسان بازی کنیم یا جای دیگر؟ این مساله تاثیر بسیار بدی بروی برنامه‌ریزی ما می‌گذارد . تیم ملی پرتغال از اکنون تا دو سال آینده می‌داند که کی و کجا بازی خواهد کرد، ولی ما هنوز نمی دانیم که قرار است کجا اقامت کنیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: مساله اصلی اکنون این است که در روزهای باقی مانده به بازی با کره جنوبی باید 90 درصد زمان و انرژی‌مان را روی مسائلی بگذاریم که 90 درصد نتیجه‌ را تامین می‌کند، ولی برعکس این میزان انرژی را داریم روی 10 درصد نتیجه‌ صرف می‌کنیم. من ترجیح می‌دهم که در زمان باقی مانده خودم و دستیارانم تمام تمرکزمان را روی مسائل با اهمیت و تاکتیکی تیم صرف کنیم نه مسائل جانبی مانند لباس و جوراب و محل اقامت. بعد از دو سال حضور در ایران حالا می گویم که ان‌شاءالله همه چیز خوب خواهد بود.

در ادامه خبرنگار ایسنا، از کی‌روش درباره نامه فدراسیون فوتبال ایران به فدراسیون کره جنوبی برای تغییر مکان پرسید که وی جواب داد: من هم اولسان را دیده ام و هم سئول را . متاسفانه زمانی که به کره جنوبی رفتم مسئولان فدراسیون این کشور و مسئولان ایرانی در مراسم AFC حضور داشتند. ما احتیاج داریم که از دو کانال به این مساله ورود کنیم. یکی حضور من در کره و دیگری راه‌های دیپلماتیک. ولی هنوز به هیچ توافقی نرسیده‌ایم.

کی‌روش ادامه داد: ما هنوز نمی دانیم که قرار است با پرواز چارتر به کره برویم و یا یک پرواز معمولی در انتظار ماست. در باره آن شرکت هواپیمایی هم که گفته شد قرار است پرواز چارتر در اختیارمان قرار دهد هنوز هیچ قطعیتی ندیده ام و تا جایی که می‌دانم هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

سرمربی تیم ملی در ادامه به مکان فعلی دیدار تیم ملی با کره جنوبی اشاره کرد و گفت: اولسان کره جنوبی فرودگاه بین‌المللی ندارد و ما برای رسیدن به این شهر باید ابتدا با یک پرواز معمولی به سئول برویم و از آنجا راهی پوسان شویم. این کار یک ساعت و نیم زمان می‌برد و کار ما را مشکل می‌کند. ضمن این که این مساله با قوانین فیفا هم در تضاد است. چون فاصله این شهر تا فرودگاه بین‌المللی بیشتر از 150 کیلومتر است.

در ادامه کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل انتخاب داور سنگاپوری برای دیدار ایران با قطر از نتیجه‌گیری در این بازی ناامید شده است؟ گفت: با توجه به زمانی کمی که تا این بازی باقی مانده است، فکر نمی‌کنم تغییر و تحولی در تیم داوری صورت گیرد. اما تا جایی که می‌دانم موضع فدراسیون فوتبال ما این است که هیچ کاری نکنیم. انتخاب این داور برای ما بسیار عجیب است.

وی ادامه داد: اتفاقی که خیلی عجیب است، این است که زمانی که بازی‌مان را با قطر آغاز می‌کنیم، من غایب هستم، چون همان داوری که بازی را قضاوت می‌کند دو بازی قبل مرا از زمین اخراج کرده است و این مساله در دنیای فوتبال عجیب است. مساله دوم که هیچ شکی در آن نیست این است که ما ادله‌ای داریم که به همراه تصاویر ویدیویی ثابت می‌کند که گزارش داور در بازی با کره جنوبی غلط بوده و او صلاحیت لازم را برای داوری ندارد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال در ادامه دلایلش را این گونه بیان کرد: داور در گزارشش آورده بود که وقتی صحبت من و بازیکن کره را شنیده‌ است، کمتر از پنج متر فاصله داشته است. این در حالی است که تصاویر ویدیویی از چهار زاویه این مساله را رد می‌کند. همچنین در گزارش آمده بود دلیل اخراج من صحبتم با بازیکن کره بوده که همان تصاویر نشان می‌دهد که بازیکن در آن لحظه حضور ندارد.

وی افزود: دلیل سوم ما این است که تصاویر ویدیویی ثابت می‌کند که تصمیم اخراج من از سوی داور چهارم گرفته شده نه داور وسط. در واقع داور چهارم به داور وسط خط داد که مرا اخراج کند. این مساله اوضاع را بغرنج‌تر می‌کند، چرا که داور چهارم پشت سر من بود و حداقل 15 متر با من فاصله داشت. دلیل چهارم این است که اگر داور طبق ادعایش صحبت‌های من را شنیده، چطور ممکن است که صحبت‌های بازیکن کره ای را که به وی نزدیک تر بود نشینده است؟

کی‌روش در ادامه گفت: احساس می‌کنم که اگر دفاع بهتری از من صورت می‌گرفت فیفا من را از دو بازی محروم نمی‌کرد. مساله مهم این است که چرا از آن تیم داوری فقط داور چهارم که آن اشتباه را ‌کرد حذف شده است.

سرمربی تیم ملی در ادامه با انتقاد از داور سنگاپوری که قرار است بازی تیم ملی با قطر را قضاوت کند، گفت: فیفا مطرح می‌کند که همه داوران ما در سطح دنیا بی‌طرف هستند. این یک موضوع بسیار عالی است. ما مربیان بد داریم و مربیان خوب. در میان دکترها، مهندسین، نجارها و تمام صنوف مختلف هم افراد بد و خوب داریم. حتما می‌دانیم که مسئولانی که در فوتبال هستند هم ثابت شده که بین‌شان خوب و بد هست. فیفا می‌گوید که داوران خوب و بی‌طرف هستند. اما من به عنوان مربی‌ای که 33 سال تجربه بین‌المللی دارد، دو بار تیم ستارگان فیفا را مربی‌گری کرده و در رقابت‌های قهرمانی مختلف اروپایی، کشوری و جهانی حضور داشته‌ام، می‌گویم چرا داوری برای بازی‌ ما انتخاب می‌شود که به تجربه من بی‌احترامی می‌کند. فیفا برای بازی ما داوری از سنگاپور را انتخاب کرده که از کشوری می‌آید که برای هر بازی در لیگ سنگاپور به طور میانگین 962 نفر به ورزشگاه می‌روند، در حالی که من 10 – 20 سال از زندگی‌ام را در بازی‌هایی که مقابل دیدگان 70 – 80 هزار تماشاگر و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی بوده پشت سر گذاشتم. ناگهان داوری می‌آید که به تجربه بین‌المللی من بی‌احترامی می‌کند.

وی افزود: ما مدارک ویدئویی خودمان را برای کمیته انضباطی فیفا فرستادیم. بهترین جوابی که والکه توانست به ما بدهد این بود که همه داوران بی‌طرف هستند. من باید حقایق را به شما بگویم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید علت این موضوع ضعف ایران در روابط بین‌الملل بوده یا مشکلی است که از سوی خود شما وجود داشته گفت: این وظیفه شماست که به من بگویید نظرتان در این باره چیست؟ اگر بخواهم نظرم را بگویم باید کم‌کم شروع به بازنشستگی کنم اما من فردی نیستم که به این فکر باشم. ریشه‌های آلکس فرگوسن در من هم هست و می‌خواهم تا 20 سال دیگر در فوتبال بمانم. پشتیبانی فدراسیون از این موضوع خوب نبود. من فقط زمانی با این نوع طرز تفکر که داوران همیشه باید حمایت شده باشند، موافقم که داوران بدون هیچ گونه اشتباهی باشند و همه چیز درست باشد. این موضوع هم هیچ ربطی به داوران ندارد بلکه کمیته انضباطی فیفا باید دقت کند چرا که داوران همه می‌توانند اشتباه کنند.

سرمربی تیم ملی افزود: دلیلش این است که افرادی که در جایگاه بالاتری قرار دارند، باید تصمیم‌های منصفانه‌ای بگیرند و حق را به حقدار برسانند. این مسئله‌ای است که با آن روبه‌رو هستیم اما ما باید روی بازی‌مان تمرکز کنیم. تنها چیزی که می‌دانم این است که هیچ کس نباید فراتر از قانون باشد. این وظیفه شما رسانه‌هاست که اطلاع‌رسانی کنید که چرا یک داور از لیگی می‌آید که بازی‌هایش کمتر از هزار تماشاگر دارد.

کی‌روش گفت: به همین خاطر این دبیرکل‌ها هستند که باید از منافع ملی دفاع کنند. وظیفه مربیان نیست که این کار را انجام دهند. اگر من الان در آمریکا یا آفریقای جنوبی بودم وظیفه من نبودم که حتی درباره این مسائل حرف بزنم. من این سوال را از سپ بلاتر و والکه دارم که روی چه معیاری و بر چه اساسی این داور را برای بازی ایران انتخاب کرده‌اید؟ آن‌ها می‌توانند دلایل قانع کننده‌ای بدهند و بگویند که این داور یکی از بهترین داورهاست. اما وقتی ما سوال مطرح می‌کنیم نشان می‌دهیم که احمق نیستیم و از همه چیز آگاهی داریم.

وی ادامه داد: الان دیگر هیچ شکی وجود ندارد که بازی ما مقابل قطر برابر 11 نفر نیست بلکه برابر 14 نفر خواهد بود، پس بازیکنان ما باید آماده باشند که مقابل 14 نفر بازی کنند و البته من خیلی امیدوارم که در این وضعیت هم بازی را ببریم.

سرمربی تیم ملی گفت: همان طور که قبلا گفته‌ام به اردوی تیم ملی بازیکنان زیادی را دعوت می‌کنیم چرا که امکان مصدومیت و محرومیت در بازی‌های پیش رو وجود دارد. مطمئنم که وقتی لیگ تمام شود و ما اسامی بازیکنان را اعلام کنیم یک سری از بازیکنان می‌خواهند به مسافرت و تعطیلات بروند. بنابراین در صورت دعوت کردن تعداد بیشتری از بازیکنان، می‌توانیم برای مصدومان جایگزین پیدا کنیم.

در ادامه این گفت‌وگو کارلوس کی‌روش درباره خداحافظی ناگهانی علی کریمی از فوتبال گفت: من دقیقا همان عکس‌العملی را که نسبت به بقیه داشتم نسبت به کریمی هم خواهم داشت. موضع من این است که از وضعیت بازیکنان مطلع باشم و به تصمیم‌هایشان احترام بگذارم. من باید روی بازیکنانی که می‌خواهند برای تیم ملی بازی کنند تمرکز کامل داشته باشم. از جمله بازیکنانی که حس می‌کنند هنوز می‌توانند تعهد مثبتی به تیم ملی داشته باشند و به ما کمک کنند. این دست از بازیکنان هستند که باید تمرکز کامل خود را روی آن‌ها بگذاریم و به تیم ملی دعوت‌شان کنیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که این خواسته من نبود که تعداد زیادی بازیکن را به صورت آماده‌باش قرار دهیم اما شرایط خاص ما در خرداد این وضعیت را ایجاب می‌کند. تا 14 می امکان دارد 9 یا 10 بازیکن ما در اردوی تیم ملی نباشند. این دقیقا اتفاقی است که فصل قبل هم افتاد. این بازیکنان بین 14 تا 26 می بازی دارند. ما دعا می‌کنیم که در این فاصله بازیکنی را از دست ندهیم اما امکان آن وجود دارد.

کی‌روش گفت: من برای شما یک مثال می‌زنم از 10 بازیکنی که خارج از اردو هستند احتمال دارد بین 6 تا 8 بازیکن در ترکیب اصلی تیم ما حضور داشته باشند. ما باید برای همه این احتمالات برنامه‌ریزی کنیم. سال قبل هم با همین مشکل مواجه بودیم. بعضی از این اتفاقات و مشکلات تقصیر بازیکنان استقلال یا فدراسیون نیست بلکه به خاطر این است که AFC هیچ اهمیتی برای تیم‌های ملی که می‌خواهند در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی حضور داشته باشند قائل نیست. این واقعا غیر منصفانه است. آیا من استحقاق این را دارم که در ایران سکته قلبی کنم و به عمر خود پایان دهم، به این خاطر که از منافع ملی ایران دفاع می‌کنم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که در جلسه فردای خود با کفاشیان چه مباحثی را مد نظر دارید گفت: همان طور که گفتم ما باید تیم‌مان را با در نظر گرفتن این موضوع که 10 بازیکن را در اردو نداریم آماده کنیم. خود شما می‌پرسید ترکیب‌تان برای این بازی‌ها چیست. من باید از بازیکنانم حمایت کنم. یکی از مسائلی که فردا به رییس فدراسیون خواهم گفت این است که بهتر است بازی تدارکاتی ما با عمان لغو شود. به خاطر اینکه نمی‌توانیم وقتی چند بازیکن اصلی‌مان را نداریم یک بازی تدارکاتی برگزار کنیم. این دیگر بازی آماده سازی نیست. چرا املت بدون تخم‌مرغ درست کنیم؟ فقط یک چیز مهم می‌توانم بگویم و آن این است که این جام جهانی برای شماست و آرزوی شماست و من هم به عنوان مربی در آرزوی شما شریک می‌شوم. باز هم می‌گویم که این جام جهانی شماست نه جام جهانی کی‌روش.

کی‌روش ادامه داد: به راه خود ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم که بهترین عملکردمان را داشته باشیم. البته بهتر بود آمادگی بهتری می‌داشتیم و این واقعیت را باید در نظر بگیریم که نمی‌توانیم حقایق را پنهان کنیم. همه افراد باید در آرزوی رسیدن به جام جهانی سهیم باشند و به همان نسبت در وظیفه‌ای که بر دوش همه است، شرکت کنند.

در ادامه از کی‌روش سوال شد که معمولا در فوتبال ایران مربیان خارجی قربانی می‌شوند و معمولا توپ‌ها به زمین این مربیان انداخته می‌شود. کی‌روش در پاسخ گفت: برای من مهم نیست که همه توپ‌ها را به زمین من بیندازند اما وقتی این کار را می‌کنند، راکت‌ها را نباید نزد خود نگه دارند. مسئله این است که همه توپ‌ها را در زمین من انداخته‌اند و تظاهر می‌کنند، راکت‌ها دست خودشان نیست. من و مربیان پیش از من مثل بلاژویچ، قلعه‌نویی و دایی نظرات خود را اعلام می‌کنیم و می‌خواهیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر روز بازی برسد و شما توپ را فراموش کرده باشید یا بازیکن نداشته باشید، چطور بازی می‌کنید؟ دلیل انجام بازی‌های دوستانه و اردوهای آماده‌سازی تیم ملی همین است. مثلا شما به من می‌گویید که یک ساختمان 20 طبقه بسازم اما اگر مصالح مورد نیاز برای یک ساختمان 10 طبقه را به من بدهید نمی‌توانم کاری انجام دهم.

کی‌روش همچنین درباره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: مسابقه‌هایی که در یک فصل آغاز می‌شود و فصل بعد به اتمام می‌رسد، واقعا مضحک است. هیچ جای دنیا چنین مسابقه‌هایی جدی گرفته نمی‌شود. تیمی که ابتدای مسابقه‌ها با یک سری بازیکن شرکت کرده در ادامه مسابقه‌ها عملا وجود خارجی ندارد. مطمئنم افراد دیگری هم هستند که نظری جز این دارند. چیزی که می‌خواهم این است که هواداران ذهن روشنی داشته باشند و بدانند که وقتی می‌گویم بازی‌های دوستانه نیاز داریم، چقدر این مسئله لازم است.

وی درباره بازی دوستانه ایران برابر عمان هم گفت: این بازی فرصت خوبی برای یک سفر خوب است اما نمی‌تواند برای آماده‌سازی جام‌جهانی محسوب شود. اگر نظر من را بخواهید، می‌گویم که هرگاه فرصت انجام یک بازی مجانی را داشته باشیم باید از آن استفاده کنیم. بازیکنانی هستند که بسیار دوست دارم عملکرد‌شان را ببینم. بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده، یعقوب کریمی، خانزاده و دیگران. بازی با عمان فرصت خوبی برای این کار خواهد بود. به شرطی که نگویید در یک بازی مخصوص آماده‌سازی برای جام جهانی از آنها استفاده کرده‌ام.

سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: در 33 سال تجربه بین‌المللی فوتبالم و تمام جام‌های جهانی که از نزدیک دیده‌ام، هرگز بازیکنی به نام "اگر" ندیده‌ام. با اگرها نمی‌توانیم حتی یک بازی را ببریم. اگر بازیکن "اگر" برای من گل می‌زد، به سایر بازیکنان می‌گفتم به خانه‌شان بروند.

کی‌روش در ادامه درباره حضور بازیکنان استقلال در اردوی پیش روی تیم ملی گفت: شفاف می‌گویم که ما یک اردو از تاریخ 14 می تا 22 می (24 اردیبهشت تا اول خرداد) خواهیم داشت. من یک فرصت منصفانه به بازیکنان خواهم داد که در این اردو خود را نشان دهند. همچنین بازیکنان استقلال و کسانی که نمی‌توانند در اردو باشند را زیر نظر خواهم گرفت. دوم خرداد فهرست جدیدی ارائه خواهم داد که تصمیم نهایی من خواهد بود. همچنین از تلاش‌های باشگاه استقلال تشکر می‌کنم اما سمت و سوی این تلاش‌ها به طرف ما نبوده است.

کی‌روش در ادامه درباره خداحافظی شفاهی کریمی از تیم ملی هم گفت: در تیم‌های مختلفی که بودم از جمله آفریقای جنوبی و پرتغال بازیکنانی بودند که اعلام بازنشستگی کردند. همه این‌ها پیش از اعلام تصمیم‌شان به صورت خصوصی با من حرف زدند و دلایل‌شان را گفتند. من هم به آن‌ها توصیه‌هایی کردم و حتی در متنی که برای خداحافظی‌شان می‌نوشتند نظر دادم بنابراین اگر بازیکنی مسئولیت خداحافظی‌اش از تیم ملی را با من سهیم شود افتخار می‌کنم که برای گرفتن بهترین تصمیم کمکش کنم.

وی ادامه داد: موضع من در قبال خداحافظی بازیکنانی مثل مجیدی، رحمتی و کریمی یکسان است. از جانب تیم ملی از زحمات آن‌ها تشکر می‌کنم و برایشان بهترین آرزوها را دارم. برای من افتخاری بود که با این بازیکن‌ها کار کردم. بیشتر از این نمی‌توانم حرفی بزنم.

سرمربی تیم ملی در ادامه به ذکر خاطره‌ای از حضورش در آفریقای جنوبی پرداخت: بازیکنی در تیم‌مان داشتیم که او را سرهنگ صدا می‌کردیم. او در انگلیس هم بازی می‌کرد. پیش از بازی ما با بورکینافاسو در مقدماتی جام جهانی او به نزدم آمد و گفت که بنا به دلایلی می‌خواهد خداحافظی کند. به او گفتم که هیچ راهی ندارد که اجازه چنین کار را به او بدهم چون بزرگتر از این است که در چنین بازی‌ای خداحافظی کند. لوکاس رادبه کاپیتان تیم من بود و ارزشش بیش از این حرف‌ها بود. می‌دانم که به خداحافظی کریمی اشاره می‌کنید. آیا فکر می‌کنید بازیکنی مثل کریمی با آن جایگاهی که دارد، باید پس از یک شکست در جام حذفی خداحافظی کند؟

در پایان خبرنگار ایسنا از کی‌روش پرسید که آیا فکر نمی‌کند که به دلیل احساسی بودن بازیکنان ایرانی اردوهای بلندمدت تیم ملی در روحیه آن‌ها تاثیر گذاشته است. کی‌روش در پاسخ گفت: فقط بازیکنان ایرانی احساساتی نیستند. به خاطر همین مسئله است که پس از پایان مرحله اول اردو در تاریخ اول خرداد یک یا دو روز به بازیکنان فرصت می‌دهیم که روحیه‌شان را تازه کنند. تیم‌های دیگر دنیا هم قبل از بازی‌های مهم مقدماتی جام جهانی حداقل دو هفته اردو می‌گذارند. ما پیش از بازی با ازبکستان و کره جنوبی اردوی بلندمدت داشتیم و پیروز شدیم اما پیش از بازی با لبنان فقط یک هفته اردو داشتیم و باختیم. این نوع صحبت‌ها از جانب افراد به اصطلاح کارشناس مطرح می‌شود که اطلاعی از نوع تمرین‌های ما ندارند. اگر بازیکنان را یک در هفته اردو بگذاریم تا یک کار تکراری انجام دهند و چیزی فرا نگیرند، از نظر روحی یک افتضاح به بار می‌آید ولی اگر در یک فضای خوب، در یک زمین خوب و با امکانات خوب آن‌ها را تمرین دهید همه چیز روال خوبی پیدا می‌کند. وظیفه من به عنوان مربی این است که شادابی و انگیزه بازیکنان را حفظ کنم.


ویدیو مرتبط :
آرزوی موفقیت متقابل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کریمی: دوست دارم در جام جهانی بازی کنم/کی‌روش کمک زیادی به تیم ملی کرد



علی کریمی,پرسپولیس

آرزوی قلبی‌ام موفقیت پرسپولیس است

کریمی: دوست دارم در جام جهانی بازی کنم/کی‌روش کمک زیادی به تیم ملی کرد

بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: دوست دارم در جام جهانی بازی کنم و هر کمکی از دستم بربیاید با کمال میل در خدمت تیم ملی هستم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی کریمی در پایان دیدار دوستانه مقابل نفت تهران گفت: در دوران بدنسازی قرار داریم. این بازی‌ها کمک می‌کند تا هماهنگی تیم بالا برود و پس از سه چهار بازی تدارکاتی می‌توانیم شرایط بهتری پیدا کنیم تا در شروع مسابقات با هماهنگی بهتری در میدان حاضر شویم.

 

وی در مورد اینکه هواداران تبریزی به شدت او را مورد تشویق قرار می دادند، اظهار داشت: هواداران به من لطف دارند جا دارد از آنها تشکر کنم. وقتی برای اولین بار وارد تبریز شدم مورد استقبال بی‌نظیر هواداران قرار گرفتم. امیدوارم بتوانم محبت آنها را جبران کنم.

 

کریمی در مورد دو نایب قهرمانی تراکتورسازی خاطرنشان کرد: در لیگ امسال امیدواریم این نتایج را جبران کنیم. انتظارات از تراکتورسازی بالا رفته و کارمان برای موفقیت مشکل‌تر است، اما باید به موفقیت برسیم.

 

بازیکن تراکتورسازی تبریز در مورد حضور ایران در جام جهانی عنوان کرد: به عنوان بازیکن دوست دارم در جام جهانی بازی کنم. مسابقات تابستان سال آینده است و راه زیادی تا آن موقع باقی مانده است. مهم موفقیت ما در جام جهانی است و این بار باید تلاش کنیم تا به مرحله بالاتری صعود کنیم. هوادار کم نداریم و در برزیل نیز تماشاگران زیادی از ما حمایت خواهند کرد. امیدوارم با دعای مردم در جام جهانی موفق شویم.

 

کریمی در مورد حمایت‌های کی‌روش از او گفت: از کارلوس کی‌روش به خاطر موفقیت در تیم ملی و صعود به جام جهانی تشکر می‌کنم. او کمک زیادی به تیم ملی کرد. امیدوارم موفقیت‌هایمان ادامه پیدا کند اگر کمکی از دستم بربیاید با کمال میل در خدمت تیم ملی هستم.

 

بازیکن تراکتورسازی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد اینکه این روزها بحث زیادی در رسانه‌ها مبنی بر بحث کاپیتانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اصلا این بحث‌ها در تیم ما وجود ندارد و این مسائل حل شده است. اگر تیمی به موفقیت برسد نمی‌گویند کاپیتان تیم قهرمان چه کسی بوده است. مهم موفقیت تراکتورسازی است. این مسائل فقط در رسانه‌ها مطرح می‌شود و نمی‌دانم چرا در مورد موضوعاتی که حل شده است مطبوعات این‌قدر مانور می‌دهند.

 

وی در مورد شرایط پرسپولیس و مسئله مدیریتی این تیم خاطرنشان کرد: اکنون بازیکن تراکتورسازی هستم و برای این تیم بازی می‌کنم. امیدوارم مربی پرسپولیس و این تیم موفق شود و هواداران خوشحال باشند. آرزوی قلبی‌ام موفقیت پرسپولیس است./فارس