اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کی‌روش: احمدی‌نژاد حمایت‌مان می‌کرد


سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: باید زمانی که خواستیم از جام جهانی به خانه برگردیم، سَرمان بالا باشد و با غرور مسابقات را به اتمام برسانیم.

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: باید زمانی که خواستیم از جام جهانی به خانه برگردیم، سَرمان بالا باشد و با غرور مسابقات را به اتمام برسانیم.

کارلوس کی‌روش در گفت‌وگویی با بی بی سی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: رفتن من به ایران به این دلیل بود که می‌توانستم فرصت حضور در جام جهانی برزیل را پیدا کنم و در این کشور شرایط خوبی برای من مهیا شد.

وی افزود: به ایران رفتم و در این کشور فرصت کار کردن را پیدا کردم و آن چیزی که من را جذب کرد تا کار کردن در تیم ملی ایران را قبول کنم، این بود که می‌توانستم با ایران به جام جهانی برزیل بروم. من زمانی که از منچستریونایتد جدا شدم و به تیم ملی پرتغال رفتم هم توانستم با تیم ملی پرتغال در آفریقای جنوبی حضور پیدا کنم و حضور در جام جهانی 2010 برای من بسیار جذاب بود.

سرمربی تیم ملی کشورمان با بیان اینکه تجربه حضور در فوتبال آفریقای جنوبی را داشته است، گفت: زمانی که در آفریقا حضور داشتم می‌دیدم که بچه‌ها از کودکی به فوتبال علاقه زیادی دارند و دنبال فوتبال بازی کردن هستند. باید بگویم من مجبور شدم منچستر را ترک کنم و به پرتغال بروم تا بتوانم در جام جهانی حاضر شوم.

کی‌روش ادامه داد: این برای دومین بار است که به جام جهانی می‌روم و این بار با ایران در برزیل خواهم بود که این موضوع برای من بسیار جذاب است. باید بگویم ایران به من این فرصت را داد که باز هم در جام جهانی حاضر باشم و این برای من خوشحال‌کننده است. باید بگویم نحوه جدایی من از تیم ملی پرتغال خوب نبود اما این دلیل نشد که به ایران بروم و رفتن من به ایران دلیل دیگری داشت و آن هم هدف حضور در برزیل بود.

وی با اشاره به اینکه در کشورها و تیم‌های زیادی مربیگری کرده است، اظهار داشت: من در تیم ملی امارات، لیگ‌های مختلف و باشگاه‌های زیادی بوده‌ام اما اینکه در جام جهانی باشید لذت‌بخش و بسیار مهم است. حضور در جام جهانی مانند میوه‌ای خوش طعم است که یک بار طعم آن را چشیده‌اید و دوست دارید دوباره آن را مزه کنید و من دوست داشتم که بار دیگر جام جهانی را تجربه کنم.

سرمربی تیم ملی کشورمان یادآور شد: در جام جهانی 2010 و زمانی که با پرتغال در آفریقای جنوبی بودم تجربه خوبی کسب کردم. در مسابقه یک چهارم نهایی و دیدار برزیل و هلند، برزیلی‌ها ابتدای بازی یک بر صفر از حریف‌شان پیش افتادند اما هلند در نیمه دوم موفق شد 2 گل بزند و با نتیجه 2 بر یک برنده شود. در آنجا فهمیدم که فوتبال فقط مسائل فنی و تکنیک نیست، بلکه احساسات هم در فوتبال دخیل است. رقابت در جام جهانی احساس زیادی می‌خواهد که آن را به یک تورنمت منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.

کی‌روش اضافه کرد: از نظر من جام جهانی فوتبال جذاب‌ترین مسابقه برای تمام بشریت است و یک تورنمنت بزرگ محسوب می‌شود که شاید درهای جدیدی را به روی شما باز کند. ما با تیم ملی ایران از جهنم (منظورم از جهنم مرحله مقدماتی جام جهانی است) عبور کردیم و وارد بهشت شدیم. اکنون زمان آن رسیده با حضور در بهشت فرصت را مغتنم بشماریم، خودمان را بهتر کنیم و پیشرفت داشته باشیم. باید سعی کنیم در جام جهانی نتیجه خوبی بگیریم و از فوتبال بازی کردن در این رقابت‌ها لذت ببریم.

وی در خصوص اینکه ایران در جام جهانی چه نتیجه‌ای خواهد گرفت، گفت: در همه جای دنیا انتظار مردم بالا است و باید نتیجه هم بگیریم اما اینکه چگونه نتیجه بگیریم بحث دیگری است. تیم ملی ایران پیش از این 3 بار در جام جهانی حضور داشته است و در هیچکدام از این حضورها نتوانسته از مرحله گروهی بالاتر برود و شاید بتوان گفت این موضوع کار را برای ما ساده‌تر می‌کند تا بتوانیم راحت‌تر کارمان را انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی کشورمان با بیان اینکه هدف ایران در جام جهانی مشخص است، افزود: زمانی که هدف شما مشخص باشد، راحت‌تر می‌توانید کارتان را انجام دهید و این هدف به ما می‌گوید که چه کاری انجام دهیم و سطح انتظار را مشخص می‌کند. چیزی که ایران در جام جهانی به آن احتیاج دارد، یک برنامه‌ریزی مشخص است تا در این مسابقات در سطح بالایی رقابت کنیم.

کی‌روش به هم‌گروهی ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌وهرزگوین اشاره کرد و اظهار داشت: فرق ندارد که شما با کدام تیم بازی می‌کنید و آرژانتین و نیجریه برای ما فرقی ندارند. ما باید تلاش کنیم که خوب بازی کنیم و با قدرت بالای خود در بازی‌ها به هواداران ایران بگوییم که از تمام قدرت‌مان استفاده کرده‌ایم.



وی به تحلیل تیم‌های حاضر در گروه تیم ایران در جام جهانی 2014 پرداخت و خاطرنشان کرد: صددرصد قوی‌ترین تیم گروه ما آرژانتین است و این را به خاطر بازیکنان معروف آرژانتین نمی‌گویم، بلکه به خاطر عمق زیادی که در این تیم وجود دارد، می‌گویم. آرژانتینی‌ها بازیکنان باکیفیت زیادی در تیم‌شان دارند که حضور این بازیکنان به تیم‌شان عمق می‌دهد و می‌توانند در نبود یک بازیکن دیگر سریعاً بازیکن دیگری را جایگزین کنند.

سرمربی تیم ملی کشورمان ادامه داد: آرژانتین یک بازیکن دارد که این تیم را بسیار قدرتمند می‌کند و آن هم لیونل مسی است. لیونل مسی در هر تیمی که باشد، آن تیم را متمایز می‌کند و می‌تواند در لحظه نتیجه را برای تیمش تغییر بدهد. نمی‌خواهم بگویم مثلاً بازیکنانی مثل هیگواین در آرژانتین بازیکن خوبی و قدرتمندی نیستند اما چیزی که می‌خواهم به آن اشاره کنم عمق خوبی است که در تیم ملی این کشور وجود دارد. آنها می‌توانند در صورت نبود 4، 5 بازیکن خود بازیکنان خوب دیگری را جایگزین کنند اما تیم ملی ایران این عمق را ندارد و شاید اگر 2، 3 بازیکن باتجربه ما مصدوم شوند یا به هر دلیل نتوانند تیم ملی را همراهی کنند، نتوانیم کسی را جایگزین کنیم. البته می‌توانیم بازیکنان جوان خوب را جایگزین کنیم اما نمی‌توانیم یک شبه تجربه چندین سال بازی ملی را به آنها انتقال دهیم.

«موضوع دیگری که آرژانیتن را قدرتمندتر می‌کند، بازی کردن آنها در آمریکای جنوبی است»، کی‌روش با بیان این جمله، تصریح کرد: آرژانیتن به آب‌وهوای برزیل و آمریکای جنوبی آشنایی دارد. آنها پیش از این هم موفق به قهرمانی در جام جهانی شده‌اند و به همین دلیل کار سختی برابر یاران مسی داریم اما باید برابر آنها 90 دقیقه بجنگیم و با غرور و افتخار بازی کنیم. باید به نوعی بازی کنیم تا زمانی که خواستیم از جام جهانی به خانه برگردیم، سَرمان بالا باشد و با غرور مسابقات را به اتمام برسانیم.

وی به دیدارهایش با محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین کشورمان اشاره کرد و گفت: پیش از این 3 بار با احمدی‌نژاد ملاقات داشتم که این ملاقات‌ها برای فوتبال خیلی خوب بود، چون احمدی‌نژاد فوتبال را خیلی دوست داشت و حتی به من گفته بودند که زمانی که جوان بوده خیلی خوب فوتبال بازی می‌کرد. حمایت‌هایی که او انجام داد ما را به جلو پیش می‌برد، چون در راه جام جهانی کار بسیار سختی داشتیم. این راه سخت در ادامه راه دراماتیک شد و بعضی مواقع نیز کارمان سخت بود و بعضی مواقع نیز کار آسانی داشتیم که در نهایت هم شیرین شد. ما توانستیم کره‌جنوبی را شکست دهیم و به جام جهانی برویم و باید بگویم در دورانی که کار سختی داشتیم، احمدی‌نژاد به ما سر می‌زد و حمایت‌مان می‌کرد.

سرمربی تیم ملی کشورمان درباره اضافه کردن بازیکنان 2 ملیتی به این تیم، اظهار داشت: آوردن بازیکنان ایرانی که در خارج از کشور بودند، کار چندان سختی نبود. آنها همه پسران ایران هستند که در خارج از کشور بزرگ شده‌اند و هیچگونه مشکل ملی، مذهبی، نژادی و ... هم نداشته‌اند. فوتبال ایران، رسانه‌ها، مردم و همه مسئولان کشوری هم استقبال خوبی از بازیکنان 2 ملیتی داشتند و به آنها خوش‌آمد گفتند. خوشبختانه این بازیکنان نیز توانستند تجربه بین‌المللی که در مرحله اول مقدماتی جام جهانی همراه تیم نبود را به ما اضافه کنند.

کی‌روش در ادامه در خصوص بازگشتش به فوتبال آسیا گفت: این برای بار دوم بود که به آسیا بر می‌گشتم. زمانی که به آسیا برگشتم در «ذوقم» خورد! من در ژاپن کار کردم و تجربه حضور در تیم ملی امارات و لیگ عربستان را هم دارم و انتظارم این بود وقتی بعد از چند سال به فوتبال آسیا باز می‌گردم، پیشرفت خوبی در فوتبال آسیا ببینم که اینطور نبود. در آسیا فقط کره‌جنوبی و ژاپن هستند که پیشرفت خوب داشته‌اند. آنها سوار بر هواپیما «تیک‌آف» خوبی داشته و رو به جلو رفته‌اند!

وی افزود: شاید پیشرفت نکردن فوتبال آسیا دلایل زیادی داشته باشد. در برخی کشورها مشکلات مالی وجود دارد، بعضی‌ها زمان برای فوتبال بازی کردن ندارند، در بسیاری از کشورها امکانات و زمین‌های مناسبی وجود ندارد و حتی برای سفرهای طولانی زیرساخت‌ها درست نیست و این دلایلی است که فوتبال آسیا را عقب نگهداشته است. فوتبال آسیا پس از دوره اولی که من در آنجا بودم زیاد جلو نرفته است اما به نظرم باید با توجه به امکاناتی که در آسیا وجود دارد کشورهای این قاره پیش بروند و فوتبال‌شان را با امکانات‌شان منطبق کنند. بله، فوتبال آسیا پیشرفت کرده و بهتر شده است اما زیاد نه!

سرمربی تیم ملی کشورمان با بیان اینکه فوتبال آسیا می‌تواند پیشرفت کند، خاطرنشان کرد: فوتبال آسیا پیشرفت می‌کند اما انگلیس و اسپانیا نمی‌ایستند و آنها نیز هر روز بهتر می‌شوند و رو به جلو می‌روند. آنها پیشرفت می‌کنند و اکنون فاصله بزرگی بین فوتبال اروپا و آسیا وجود دارد. اگر امکانات را هم بررسی کنیم، متوجه فاصله‌ای که بین فوتبال 2 قاره است، خواهیم شد و شاید نتوانیم فوتبال آسیا را با اروپا و آمریکا مقایسه کنیم.



کی‌روش در ادامه گفت: من فکر می‌کردم فوتبال آسیا خیلی جلو رفته است اما اشتباه می‌کردم. اروگوئه زمانی که به اردن آمد تا با تیم ملی این کشور بازی کند، بازی گره خورده بود اما اروگوئه با یک تغییر کوچک 5 گل به این تیم زد. استرالیا در 3 بازی خود با تیم‌های آمریکای جنوبی، حدود 15 گل خورد و شاید تنها کشور آسیایی که قدرت خوبی دارد و می‌تواند با فوتبال اروپا رقابت کند، ژاپن باشد که آنها نیز از چندین سال پیش برنامه مدونی تنظیم کرده‌اند و اکنون در سطح بالایی قرار دارند. اگر نظر من را بخواهید باید بگویم آنهایی که می‌خواهند به این شکل فوتبال آسیا را جلو ببرند و مدرنیزه کنند، به جایی نمی‌رسند و پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی با اشاره به دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت: ما در مرحله مقدماتی جام جهانی یک اشتباه بزرگ داشتیم و آن هم روزی بود که مقابل لبنان شکست خوردیم. ما در روزی با لبنان بازی کردیم که در تقویم فیفا روز بازی‌های دوستانه بود و این نوع برنامه‌ریزی هم فقط در فوتبال آسیا انجام می‌شود. ما فرصت کمی برای جمع کردن تیم داشتیم و از سوی دیگر در لبنان در ورزشگاهی بازی کردیم که چمن مناسبی نداشت و فکر می‌کنم چمن آنها آفت زده بود. شاید می‌توانستند 2 روز قبل از بازی زمین بازی را تغییر دهند که این کار صورت نگرفت اما در اصل مقصر خودمان بودیم که در این بازی نتوانستیم نتیجه بگیریم. باید بگویم که این بازی بود که ما را رو به جلو برد و توانستیم با درس گرفتن از این بازی در دور دوم بازی‌های مقدماتی جام جهانی نتایج خوبی بگیریم و قطر را در زمین خودش و لبنان را در خانه خود شکست دهیم.

سرمربی تیم ملی کشورمان ادامه داد: بعد از بازی با لبنان تنش‌های زیادی به وجود آمد که البته مقصر این تنش‌ها ما نبودیم و سرمربی کره جنوبی بود که با حرف‌هایی که زد باعث به وجود آمدن تنش شد. همین درگیری‌ها باعث شد در زمین مسابقه حرف‌های زشتی زده شود و حرکات زشتی صورت بگیرد. البته من کره‌ای‌ها را می‌شناسم و می‌دانم که آنها مردم بافرهنگی دارند که بیشتر آنها نیز تحصیلکرده هستند اما از صحبت‌های سرمربی تیم ملی کره تعجب کردم. البته این موضوع تمام شد و سرمربی کره را هم بعد از مسابقات برکنار کردند.

کی‌روش معتقد است بازیکنان تیم ملی ایران در کره بیدار شدند. وی در این خصوص اظهار داشت: در بازی با کره بود که بازیکنان ایران به توانایی‌های خود ایمان آوردند و در اصل زنگ بیدارباش فوتبال ایران به صدا در آمد و ملی‌پوشان باورشان شد که با تلاش زیاد می‌توان هر کاری انجام داد. بازیکنان ایران بعد از بازی با کره جنوبی متوجه شدند که با کار زیاد می‌توان پیشرفت کرد. وقتی در گروه خود اول شدیم و به جام جهانی رفتیم شاگردانم فهمیدند که با همدلی می‌توان پیش رفت. اکنون هم این ذهنیت در ما وجود دارد که شاید در یک بازی شکست بخوریم اما با اندیشه پیروزی و برنده شدن وارد زمین می‌شویم.

«اگر می‌بینید منچستریونایتد در لیگ قهرمانان نتایج خوبی می‌گیرد اما در لیگ برتر نمی‌تواند خوب کار کند، دلایل خاص خودش را دارد.» وی با بیان این جمله به وضعیت شیاطین سرخ در فصل جاری اشاره کرد و گفت: به نظر من منچستریونایتد با دیوید مویس بهتر از این خواهد شد و پیشرفت می‌کند. باید به این نکته اشاره کنم که سطح انتظار طرفداران منچستریونایتد با سطح انتظار طرفداران اورتون فرق دارد اما بالاخره باید به مویس زمان داد. بازیکنان باید بدانند که سرمربی‌شان تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه می‌دانستیم که انتقال مویس به منچستریونایتد کار سختی است، افزود: کسی که می‌خواهد جایگزین فرگوسن شود کار سختی دارد اما باید به شکل رختکن و نیمکت منچستر هم نگاه کنیم. بازیکنان جوانی در این تیم حضور دارند که می‌خواهند رشد کنند و تیمی که مویس از فرگوسن تحویل گرفت، تیمی جوان بود. منچستریونایتد همچنان سنت خود را حفظ کرده و سعی دارد بازیکنان جوان را پرورش دهد اما آنها به زمان نیاز دارند و شاید به همین دلیل است که گیگز و اسکولز را همچنان در تیم‌شان نگه داشته‌اند.

مربی پیشین تیم فوتبال منچستریونایتد خاطرنشان کرد: زمانی که کسی می‌خواهد به منچستریونایتد برود، او را به گربه شبیه می‌کنند که 7 جان دارد و به او فرصت می‌دهند و نهایتاً با چند تغییر در تاکتیک او را دوباره راه می‌اندازند. من در منچستر 2 چیز را یاد گرفتم. اول اینکه آنها هول نمی‌شوند و مهم‌تر از آن به افراد اعتماد می‌کنند. مطمئنم اگر امسال هم سهمیه لیگ قهرمانان را نگیرند، به مویس فرصت می‌دهند تا در نهایت تصمیم درستی بگیرد.

کی‌روش در خصوص گرث بیل، که با عقد قرارداد با باشگاه رئال مادرید رکورد گران‌قیمت‌ترین انتقال فوتبال دنیا را بهبود بخشید، اظهار داشت: باید بگویم رئال مادرید با بازیکنی مانند بیل قوی‌تر شده است. او فوتبالیست قدرتمندی است و شکی نیست که در فوتبال اسپانیا تیم‌ها با بازیکن قوی جان تازه‌ای می‌گیرند. کریستیانو رونالدو فقط تاکتیک ندارد و بدنی قوی دارد. به نظر من رونالدو نه تنها یک فوتبالیست، بلکه یک سوپرمن است. بیل هم یک سوپرمن است و درباره رقم قراردادش باید بگویم وقتی مردم دنیا تا این حد مشکل اجتماعی دارند، بد نیست که با برخی مسائل این مشکلات را بپوشانیم.

وی ادامه داد: اینکه چرا رئال مادرید برای انتقال بیل آنقدر هزینه کرد، مسئله‌ای است که رئال آن را قبول کرده و نه تنها از این انتقال ضرر نکردند، بلکه از راه‌های دیگری از حضور بیل سود هم می‌برند. در ضمن فقط مبلغ انتقال بیل به رئال مادرید در میان نیست و در حاشیه این انتقال هم بریز و بپاش‌های زیادی صورت گرفته است. با تمام این حرف‌ها من معتقدم این بازیکن می‌تواند به رئال مادرید کمک کند.

سرمربی پیشین رئال مادرید و دستیار سابق الکس فرگوسن در منچستریونایتد، گفت: من آن موقع‌ها که بیل تازه فوتبال را آغاز کرده بود، او را بازیکنی می‌دیدم که روزی در منچستر بازی می‌کند، چون آن موقع من در کمیته استعدادیابی منچستر هم فعالیت می‌کردم اما هیچ وقت این اتفاق نیفتاد و بیل به منچستر نیامد!

کی‌روش با اشاره به خبر پیشنهاد تاتنهام به وی، عنوان کرد: من با ویلاس بواس ابراز همدردی می‌کنم اما او در تاتنهام موفق نبود و با توجه به شرایط فوتبال انگلیس خبر اخراج او هم غیرعادی نبود. از اینکه بعد از اخراج او نام من برای مربیگری تاتنهام مطرح شد، خوشحالم که برخی‌ها و رسانه‌ها به من اعتماد دارند که مرا گزینه سرمربیگری تاتنهام می‌دانند اما باید بگویم آن موقع هیچ صحبتی با من نشد.

وی در پایان تصریح کرد: رویایم بازگشت به فوتبال انگلیس است و هیچ وقت زمانی که در منچستریونایتد بودم را فراموش نمی‌کنم. در فوتبال انگلیس همه چیز خوب است و باید بگویم در منچستر همه چیز فرق می‌کند و این تیم فوتبال متفاوتی بازی می‌کند که لذت‌بخش است. باید بگویم بهترین فوتبال دنیا در لیگ برتر بازی می‌شود و اگر از من بپرسند: «دوست داری کجا مربیگری کنی؟»، جوابم لیگ برتر انگلیس است.


ویدیو مرتبط :
حمایت تمام قد کی روش از احمدی نژاد در بی بی سی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باطرح یک سوال توسط دکتر احمدی نژاد؛حمایت ازآشتیانی کاردست آمریکایی هاداد



 

 

باطرح یک سوال توسط دکتر احمدی نژاد؛حمایت ازآشتیانی کاردست آمریکایی هاداد

 

با طرح یک سوال توسط دکتر احمدی نژاد؛

حمایت از آشتیانی کار دست آمریکایی ها داد

از آغاز سال 2010، 3261 نفر در آمریکا در فهرست مجازات مرگ قرار گرفته اند. در این میان این تعداد 61 زن قرار دارد. مجزات مرگ انجام شده در تگزاس فقط 463 نفر بوده است و هنوز در 35 ایالت از مجموع ایالات آمریکا هنوز مجازات اعدام اجرا می شود/ لوئیز ساعت 9 امشب اعدام خواهد شد و این در حالی است که بر اساس نظر متخصصین روانشناس، وی تعادل روحی نداشته و مشکل ذهنی و روانی دارد.

سرویس بین الملل ـ در حالی که کشورهای غربی فشار خود را به ایران برای مجازات زنی که محکوم به قتل و اعمال منافی عفت است در ماه گذشته به اوج خود رسانده بودند، طرح این مساله توسط رئیس جمهور ایران که در آمریکا نیز زنان و مردان زیادی مجرم به اعدام محکوم می شوند دردسر تازه ای برای آمریکایی ها درست کرده است.

چنانکه برخی رسانه های غربی از جمله دیلی تلگراف خبر داده اند، در تازه ترین مورد در ایالت «ویرجینیا» خانمی به نام «تریسیا لوئیز» که متهم به اجیر کردن دو مرد برای قتل شوهر و فرزندش می باشد در ساعت 9 امشب اعدام خواهد شد و این در حالی است که بر اساس نظر متخصصین روانشناس، وی تعادل روحی نداشته و مشکل ذهنی و روانی دارد.

«روبرت مک دالن»، فرماندار این ایالت در این باره گفته است که مجازات تریسیا قطعی است چرا که وی هیچ دلیلی برای تبرئه خود ارائه نکرده و بنابراین امروز به دار آویخته خواهد شد. این در حالی است که تریسیا لوئیز، گویا خودش هم به مجازات خود راضی است و در مصاحبه ای در این باره گفته است که من عمیقا از اینکه جان دو نفر را که دوستشان داشته ام گرفته ام ناراحتم.

بر اساس این گزارش، دادگاه ویرجینا «لوئیز» را به عنوان سردسته این جنایت و کسی که این جنایت را سازماندهی نموده به اعدام محکوم کرده است. علاوه بر این گزارش، دیلی تلگراف آماری از مجازات اعدام در آمریکا منتشر کرده است که اطلاع از آن برای کسانی که حکم قصاص نفس را مخالف حقوق بشر می دانند جالب توجه است.

از آغاز سال 2010، 3261 نفر در آمریکا در فهرست مجازات مرگ قرار گرفته اند. در این میان این تعداد 61 زن قرار دارد. مجزات مرگ انجام شده در تگزاس فقط 463 نفر بوده است و هنوز در 35 ایالت از مجموع ایالات آمریکا هنوز مجازات اعدام اجرا می شود.

توجه به این گزارش نشان می دهد که فشار غرب بر ایران و تبدیل کردن یک محکوم به قتل به یک قهرمان در رسانه های غربی، تنها یک بازی سیاسی و در واقع ابزاری برای مجبور کردن ایران به تبعیت از استانداردهای دوگانه و ریاکارانه غربی است، استانداردهایی که حتی بر اساس معیارهای غربی نیز منصفانه و عادلانه نیست، بلکه در بزنگاه هایی مانند موضوع خانم آشتیانی در ایران، به ابزاری فشاری علیه کشورهای دیگر تبدیل می شود و گرنه از ابتدا هم مشخص بود که مساله خانم آشتیانی مساله ای مربوط به حقوق داخلی کشورهاست که کشورهای غربی آن را بهانه نقض حقوق بشر در ایران کردند.

حال و با توجه به این گزارش چرا مدعیان ایرانی و غربی حقوق بشر در این باره سکوت کرده اند؟ چرا در این باره کمپین راه نینداخته اند؟ آیا این نشان دهنده عدم صداقت آنان نیست..../منبع:تابناک