اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«کیکاووس جهانداری» از دنیا رفت + عکس


«کیکاووس جهانداری» مترجم و پژوهشگر پیشکسوت از دنیا رفت.

ایسنا: کیکاووس جهانداری چند روز پیش به‌دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان «جم» تهران بستری شد که به گفته‌ی یکی از پرستاران این بیمارستان، این مترجم امروز (پنجشنبه، دوم بهمن‌ماه) از دنیا رفت.

علی دهباشی - پژوهشگر و فعال حوزه‌ی فرهنگ - نیز با تأیید این خبر گفت: جهانداری چند روزی در بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان بستری بود و بعدازظهر امروز دار فانی را وداع گفت.

«کیکاووس جهانداری» از دنیا رفت + عکس

او همچنین تأکید کرد: جهانداری یکی از مهم‌ترین مترجمان زبان آلمانی بود و ما اکنون او را از دست داده‌ایم.

وی با اشاره به حضور این مترجم پیشکسوت در مراسم «شب ادوارد یاکوب پولاک» اظهار کرد: جهانداری اهل حضور یافتن در مراسم و جلسات مختلف نبود و «شب ادوارد یاکوب پولاک» که به همت مجله‌ی «بخارا» برپا شد، آخرین جلسه‌ای بود که او در آن حضور یافت.

دهباشی افزود: براساس پیگیری‌های انجام‌شده، برنامه‌ی تشییع و تدفین این مترجم تا روز شنبه (چهارم بهمن‌ماه) اعلام خواهد شد.

کیکاووس جهانداری متولد سال 1302 بود و ده‌ها اثر ترجمه‌ی او به فارسی منتشر شده است. از جمله کتاب‌های که جهانداری ترجمه کرده می‌توان به «گرگ بیایان» نوشته هرمان هسه، «جهان‌های گمشده» نوشته آن‌تری وایت و «قطار به موقع رسید» نوشته هاینریش بل اشاره کرد.

او همچنین مدیر بخش منابع خارجی کتابخانه مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی بوده است.


ویدیو مرتبط :
کلیپ عکس کیکاووس یاکیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی شکل دنیا عوض می شود/ عکس