اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کیهان: به سید حسن گفتند امتحان نده!


حسین شریعتمداری در کیهان نوشت؛ اخبار موثقی در دست است و برخی از مدعیان اصلاحات نزدیک به جناب هاشمی نیز بر آن مهر تائید زده‌اند که فرزند محترم یادگار امام(ره) قصد نامزدی برای مجلس خبرگان را نداشته‌اند و ثبت‌نام ایشان با اصرار فراوان جناب رفسنجانی صورت پذیرفته بود.

خبرآنلاین: روزنامه کیهان در خبری دلیل عدم شرکت سید حسن خمینی در آزمون خبرگان را تشریح کرد.

حسین شریعتمداری نوشت: اخبار موثقی در دست است و برخی از مدعیان اصلاحات نزدیک به جناب هاشمی نیز بر آن مهر تائید زده‌اند که فرزند محترم یادگار امام(ره) قصد نامزدی برای مجلس خبرگان را نداشته‌اند و ثبت‌نام ایشان با اصرار فراوان جناب رفسنجانی صورت پذیرفته بود.

آقای سیدحسن خمینی برای شرکت در آزمون خبرگان نیز آماده بود ولی برخی از خبرها حاکی از آن است که جناب هاشمی‌رفسنجانی مانع حضور ایشان در آزمون شده بود که خبر دوم یعنی ممانعت آقای هاشمی از شرکت آقای سیدحسن خمینی در آزمون اگر هم صحت نداشته باشد - که دارد - تغییری در صورت مسئله نمی‌دهد و می‌توان حدس زد - و طبیعی نیز هست - که نوه محترم حضرت امام(ره) آقای رفسنجانی را در ماجرای ترغیب ایشان به ثبت‌نام برای خبرگان و در نتیجه عدم احراز صلاحیت به دلیل عدم حضور در آزمون، مقصر تلقی کرده و از جناب هاشمی تکدر خاطر داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
‫حسن ریوندی : بزرگترین دروغ تاریخی که به ما گفتند !‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه خط تخریبی علیه سید حسن خمینی؛ ادعای دیدار با آیت الله مومن در مورد «امتحان خبرگان» و «اظهارنظر یک مقام عالی رتبه»؟



اخبار,اخبار انتخابات,انتخابات خبرگان

در شرایطی که تنها 10 روز از اعلام کاندیداتوری آیت الله سید حسن خمینی می گذرد، به جز آنکه انواع هجمه ها و توهین ها از سوی جریان های تندرو در فضای مجازی و مکتوب منتشر شده است ، اما دو خبر متفاوت منتشر شده که به نظر می رسد ، این دو خبر نیز در راستای همان خطِ تخریبی باشد.

 یکی از این اخبار، به دیدار آیت الله سید حسن خمینی با یکی از مقامات رتبه در مورد کاندیداتوری در انتخابات خبرگان اشاره دارد، خبری که در بخشی از آن به نقل از آن مقام عالی رتبه ، در مورد حضرت امام (ره) بیاناتی منتشر شده است، اما پیگیری خبرنگار «انتخاب» حکایت از دروغ بودن این بخش از خبر منتشره، دارد و ایشان چنین سخنی به زبان نیاورده اند.

از سوی دیگر، صبح امروز نیز خبری در مورد «دیدار آیت الله سید حسن خمینی با آیت الله مومن در مورد امتحان ندادن برای شرکت در انتخابات خبرگان» منتشر شده است ، اما یک منبع آگاه نیز در گفت و گو با «انتخاب» این خبر را تکذیب کرد و گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وی افزود: هیچ گونه رایزنی در مورد انتخابات خبرگان انجام نشده است.

قابل ذکر است، چندی پیش به نقل از آیت الله مومن، گفت و گویی منتشر شد که این بخش از آن ، برجسته شد «اجازه اجتهاد، شرط کافی صلاحیت خبرگان نیست» ، اما بخش های دیگر این مصاحبه که حکایت از اشتباه رسانه ها و همچنین غلط عامدانه برخی جریان ها در برجسته کردن این بخش از سخنان، حکایت از تلاش مشکوک و البته هدفمند این جریان ها دارد.

آیت الله مومن در بخش برجسته نشده سخنانش، چنین گفته است: «کسی هم که ما با او آشنایی نداریم اما در حوزه تدریس می‌کند، نوارهای جلسات درس او نیز موجود است، خوب هم درس می‌دهد، ملا است و در مسائل سیاسی هم اظهارنظر کرده و مواضعش روشن است؛ این فرد هم نیازی به امتحان اجتهاد ندارد. بنابراین وقتی فقهای شورای نگهبان تشخیص بدهند که یک فرد علمیت و همه شرایط را دارد یعنی یک ارتباط علمی با او داشته باشند و برایشان اجتهاد و صلاحیت فرد ثابت شود دیگر نیازی به آزمون اجتهاد نیست».

 

اخبار انتخابات ، انتخابات مجلس خبرگان - انتخاب