اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کیهان:بخشی از فعالیت هسته ای متوقف شد


روزنامه کیهان در بخشی از سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت: امتیازاتی که اخیرا با توقف بخش قابل توجهی از فعالیت هسته‌ای کشورمان به حریف داده‌ایم و در گزارش آمانو به آن تصریح شده است، فقط با واژه «باج دادن» قابل توضیح است.

خبرآنلاین: روزنامه کیهان در بخشی از سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت: امتیازاتی که اخیرا با توقف بخش قابل توجهی از فعالیت هسته‌ای کشورمان به حریف داده‌ایم و در گزارش آمانو به آن تصریح شده است، فقط با واژه «باج دادن» قابل توضیح است.

 این نگرانی جدی را دامن می‌زند که تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان بی‌آن که بخواهند یا متوجه باشند در این اقدام خسارت‌آفرین و غیرقابل توجیه از وسوسه‌های شیطانی اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 که در پوشش مشاوره به آنان ارائه شده است، تاثیر پذیرفته باشند.

جماعت فتنه‌گر یک بار در فتنه 88 با دست زدن به وطن‌فروشی و خیانت آشکار در پی تسلیم میهن اسلامی به بیگانگان بودند که از ملت بزرگوار ایران تودهنی سختی خوردند، از این روی هرگز دور از انتظار نیست که با نفوذ در نقاط پیرامونی دولت محترم اندیشه خیانت دیگری را در سر داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
فعالیت فرمانداری رفسنجان(بخشی از فعالیت های مهم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلمان فعالیت هسته‌ای اش را متوقف می کند


به گفته نایب رییس شرکت هسته‌ای آلمان،‌ این شرکت قصد دارد با همکاری دولت آلمان یک سازمان عمومی برای دریافت کمک‌های مالی درباره هزینه‌های نظارت بر ایمنی نیروگاه هسته‌ای تاسیس کند.

ایسنا: به گفته نایب رییس شرکت هسته‌ای آلمان،‌ این شرکت قصد دارد با همکاری دولت آلمان یک سازمان عمومی برای دریافت کمک‌های مالی درباره هزینه‌های نظارت بر ایمنی نیروگاه هسته‌ای تاسیس کند.

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز در این‌باره گفت:‌ شرکت هسته‌ای آلمان (E.ON) در حال مذاکره با دولت برای تعیین چگونگی برعهده گرفتن مسوولیت‌های طرحی است که دولت آلمان مدتی پس از بروز فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در مارس 2011 تصویب کرد که بر طبق آن آلمان باید تا سال 2022 همه فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کرده و برای جایگزین کردن انرژی مورد نیاز به دنبال روش‌های دیگری برای تولید انرژی باشد.

چهار شرکت هسته‌ای آلمان (E.ON) ،(RWE) ،(EnBW) و شرکت هسته‌ای و اتنفال تا کنون برای دفع زباله‌های هسته‌ای و نظارت بر جنبه‌های ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای 36 میلیون یورو هزینه کرده‌اند.

تاسیسات هسته‌ای آلمان تاکنون چندین دادخواست در اعتراض به سیاست‌های انرژی دولت به‌خصوص طرح بسته شدن همه نیروگاه‌های هسته‌ای آلمان تا سال 2022 تنظیم کرده‌اند.

این تصمیم دولت آلمان برای لغو فعالیت‌های هسته‌ای این کشور تا سال 2022 و استفاده از روش‌های جایگزین برای تامین انرژی مورد نیاز پس از وقوع فاجعه هسته‌ای نیروگاه هسته‌ای فوکو شیما ژاپن مطرح شد.

در مارس 2011، وقوع زلزله و سیل باعث شد مقدار زیادی آب وارد نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما شود و در اثر برخورد آب با راکتورها و خرابی پمپ سردکن و سپسش گزارش راکتورها،‌ باعث نشت مواد رادیواکتیو به بیرون و آواره شدن ده‌ها هزار نفر از مردم محلی منطقه فوکوشیما ژاپن شد.