اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کینه یحیی، خشم دایی


یحیی گل محمدی بعد از جدایی جنجالی از پرسپولیس، فردا برای اولین بار مقابل این تیم قرار می گیرد.

 
 
 
 
  روزنامه تماشا: یحیی گل محمدی بعد از جدایی جنجالی از پرسپولیس، فردا برای اولین بار مقابل این تیم قرار می گیرد. او فصل پیش زمانی که سرخپوشان در رده دوازدهم لیگ برتر بودند سرمربی این تیم شد و آنها را تا رده هفتم بالا آورد. در جام حذفی هم پرسپولیس با هدایت گل محمدی تا فینال پیش رفت و در ضربات پنالتی به سپاهان باخت. حالا او می خواهد از مدیران تیمی که در حقش اجحاف کردند، انتقام بگیرد.

نفت و پرسپولیس تا اینجای لیگ سیزدهم عملکرد مشابهی داشته اند. تیم گل محمدی با 10 امتیاز از 5 بازی در رده سوم لیگ برتر قرار دارد و تیم دایی با همین تعداد امتیاز و به خاطر گل زده کمتر چهارم است. نفتی ها هفته اول در شیرازت فجر را شکست دادند، هفته دوم به صبای مایلی کهن باختند، هفته سوم با داماش مساوی کردند و هفته چهارم و پنجم با شکست راه آهن و استقلال خوزستان به رده سوم رسیدند.

پرسپولیس برخلاف نفت یک بازی در میان نتیجه می گیرد. برد در هفته اول، تساوی در هفته دوم، برد در هفته سوم، باخت در هفته چهارم و دوباره برد در هفته پنجم. بر اساس این روند شاید این بازی نوبت تساوی یا باخت تیم دایی باشد.


رفقای قدیمی روبروی هم

علی دایی و یحیی گل محمدی همیشه با هم رابطه نزدیکی داشته اند. حتی در جام جهانی 2006 که گفته می شد چند بازیکن تیم ملی مخالف دایی هستند، گل محمدی یکی از حامیان او بود. دایی مربیگری را از لیگ ششم آغاز کرد و گل محمدی یک سال بعد در لیگ هفتم برای اولین بار روی نیمکت نشست.

نکته مشترک هر دو آنها شروع مربیگری در زمانی است که هنوز بازیکن بوده اند. گل محمدی یک فصل هم در راه آهن دستیار دایی بود. آنها قبل از این فقط یک بار به عنوانس رمربی روبروی هم قرار گرفته اند. بازی برگشت فصل پیش پرسپولیس – راه آهن که با برد یک – صفر تیم دایی تمام شد.


داور بدون برد

یدالله جهانبازی داور بازی نفت تهران و پرسپولیس خواهد بود. او فصل پیش هم قضاوت بازی برگشت این دو تیم را برعهده داشت که با نتیجه یک – یک تمام شد. جهانبازی هم جزو داورانی بود که سال قبل پرسپولیس با قضاوت آنها بردی به دست نیاورد. به جز مساوی با نفت، سرخپوشان در دو بازی رفت و برگشت با مس کرمان هم با داوری جهانبازی وارد زمین شدند. بازی رفت در کرمان مسی ها 2- یک تیم ژوزه را بردند و بازی برگشت در آزادی 2-2 مساوی شد. آخرین برد پرسپولیس با جهانبازی، به لیگ یازدهم و دوران حضور دنیزلی برمی گردد که 4- یک شاهین را شکست دادند.

نبرد گل زن و گل نخور


در بازی پرسپولیس و نفت تهران، بهترین گلزن و خط دفاع لیگ برتر روبروی هم قرار می گیرند. رضا نوروزی در 5 بازی گذشته لیگ برتر 4 گل زده و در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد. به جز نوروزی، دیگر بازیکنان نفت هم در گلزنی موفق بوده اند و این تیم با 9 گل زده بعد از استقلال دومین گلزن حمله برتر لیگ را در اختیار دارد. برخلاف نفت، پرسپولیس در گلزنی زیاد موفق نبوده اما با یک گل خورده در 5 بازی، آمار فوق العاده ای در خط دفاعی از خود بر جای گذاشته، آماری که در ادوار قبلی لیگ برتر هم بی سابقه است.


ویدیو مرتبط :
‫خشم و کینه چه اثراتی بر ما می گذارد؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دایی رکورد پرسپولیس و یحیی را شکست/ هفتمین باخت سرخپوشان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

دایی رکورد پرسپولیس و یحیی را شکست/ هفتمین باخت سرخپوشان

رکورد شکست ناپذیری پرسپولیس مقابل راه آهن شکست و این تیم هفتمین باخت خود را کسب کرد.

در آخرین دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر از ساعت 17:30  تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و در حضور 5هزار و صد تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) مقابل راه‌آهن به میدان رفت که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود راه آهن به پایان رسید.

علیرضا عظیمی در دقیقه 57 با شوتی محکم از پشت محوطه جریمه برای راه آهن گلزنی کرد.

محسن قهرمانی داور مسابقه به بهشاد یاورزاده، حامد نورمحمدی و علیرضا عظیمی از راه آهن کارت زرد نشان داد.

پرسپولیس با سرمربیگری یحیی‌ گل‌محمدی در 14 مسابقه متوالی شکستی نخورده بود که علی دایی رکورد شکست ناپذیری گل‌محمدی و پرسپولیس را شکست. این هفتمین باخت پرسپولیس در این فصل بود.

راه آهن با این برد 42 امتیازی شد ولی به دلیل تفاضل گل کمتر در همان رده هشتم باقی‌ ماند. پرسپولیس 42 امتیازی هم همچنان ششم است.

برای مشاهده جدول اینجا را کلیک کنید.

ترکیب راه آهن:

محمد محمدی، ابراهیم کریمی، مهدی زارعی، پیروز قربانی، فرزاد آشوبی، حامد نورمحمدی، حمید علی‌عسگر، مهرداد کفشگری، امید عالیشاه( از دقیقه 65 مجتبی شیری)، علیرضا عظیمی( از دقیقه 87 بهشاد یاورزاده) و بهادر عبدی

سرمربی: علی دایی

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، علیرضا نورمحمدی، سیدجلال حسینی، مهرداد پولادی، محمدرضا خانزاده، میثم نقی‌زاده، رضا حقیقی، محمد نوری( از دقیقه 78 امیرحسین فشنگچی)، هادی نوروزی( از دقیقه 64 محمد قاضی)، غلامرضا رضایی و کریم انصاری‌فرد

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

فارس