اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کیف‌ های زنانه از سرویس‌ بهداشتی آلوده‌ترند


نتایج یک بررسی جدید نشان داده است که کیف‌های دستی زنانه در مقایسه با فضای سرویس‌های بهداشتی، آلوده‌تر هستند.

خبرگزاری ایسنا: نتایج یک بررسی جدید نشان داده است که کیف‌های دستی زنانه در مقایسه با فضای سرویس‌های بهداشتی، آلوده‌تر هستند.

بررسی گروهی از پزشکان انگلیسی حاکی از آن است که دسته کیف‌های زنانه محل تجمع و رشد انواعی از باکتری‌ها است که می‌توانند برای سلامت فرد مضر باشند.

در این بررسی آمده است، آلوده‌ترین شیء داخل کیف‌های زنانه،‌ قوطی کرم دست و صورت است که نسبت به سرویس بهداشتی، باکتری‌های بیشتری بر روی آن وجود دارند.

همچنین کیف‌هایی که جنس آنها چرم است، شرایط مناسبی را برای رشد و گسترش باکتری‌ها فراهم می‌کنند.

پزشکان در این مطالعه اظهار داشتند: زنان باید مرتب دسته‌های کیف‌های خود را با ژل‌های آنتی‌باکتریال شست‌وشو دهند.

یکی از محققان در این مطالعه گفت: کیف‌های زنانه به طور مرتب با دست‌ها و سطوح مختلف تماس دارند و به همین دلیل احتمال انتقال میکروب‌ها از طریق آنها زیاد است.

به گزارش اکسپرس، پیش از این نیز گفته شده بود که آشپزخانه‌ها در محیط‌های کاری نیز به شدت آلوده هستند و می‌توانند موجب شیوع انواع بیماری‌ها در بین کارمندان شوند.


ویدیو مرتبط :
کانکس سرویس بهداشتی, سرویس بهداشتی سیار, سرویس بهداشتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلفن‌های همراه آلوده‌تر از سرویس بهداشتی



اخبار,اخباراجتماعی ,میزان آلودگی موجود روی تلفن‌ها

سال 2013 گروهی از محققان برای بررسی میزان آلودگی موجود روی تلفن‌ها و تبلت‌ها، 30 دستگاه را بررسی کردند، برای این کار آنها از گوش پاک‌کن‌ استفاده کردند و 600 واحد از باکتری استافیلوکوک اورئوس را روی آن یافتند، ولی این بدترین نتیجه‌ای نبود که به‌دست آمد.

تبلت دیگری آزمایش و ۱۵ هزار واحد از باکتری انتروباکتر روی آن یافت شد. در این میان هشت دستگاه از ۳۰ تبلت و هفت تا از 30 تلفن هوشمند آزمایش شده شامل بیش از هزار واحد از باکتری انتروباکتر بود.

نتایج این آزمایش‌های در حالی مشخص شد که تعداد باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس موجود در سرویس بهداشتی 20 و تعداد باکتری انتروباکتر ده واحد در هر تست با گوش پاک کن بود.

اما تعجب‌آور این است که چرا تلفن‌های ما باید تا این حد به باکتری‌های خطرناک آلوده باشد؟ دلیلش مشخص است. ما معمولا تلفن‌های خود را تمیز نمی‌کنیم و اگر هم تمیز ‌کنیم، این کار را بدرستی انجام نمی‌دهیم.

البته همه چیز هم به این بدی‌ها نیست و صنعت موبایل راهکارهایی برایمان در نظر گرفته است. مثلا گوریلا گلس ضد باکتری که می‌تواند تا 99.9 درصد شیشه تلفن همراه را از حضور باکتری‌ها در امان نگه دارد. اکنون ZTE Axon اولین تلفن همراهی است که به این لایه ضد باکتری مجهز است.

مایکروسافت هم راه‌حل دیگری دارد، این شرکت بتازگی از حق ثبت یک سیستم اشعه فرابنفش پرده‌برداری کرده که قادر است به‌طور خودکار صفحات لمسی موبایل‌ها و نوک انگشت کاربران را تمیز کند.

لومیاها و سرفیس‌های بعدی به این فناوری مجهز خواهد شد.البته توصیه می‌کنیم منتظر این نباشید که فناوری به تمیز کردن تلفن شما بشتابد و همین الان خودتان فکری به حال تلفن همراه یا تبلت آلوده‌تان بکنید.

دستمال‌های مرطوب که برای پاکسازی پوست استفاده می‌شود می‌تواند گزینه خوبی باشد. الکل هم می‌تواند به کارتان بیاید. پس معطل نکنید و تمام تلفن همراه خود را همین الان تمیز کنید.


  اخباراجتماعی - جام جم