اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کیفرخواست «محارب» برای باند سرقت های مخوف



کیفرخواست «محارب» برای باند سرقت های مخوف

عاملان سرقت های مخوف مسلحانه در مشهد که اتهاماتی مانند گروگان گیری، آدم ربایی، قتل، سرقت های مسلحانه از طلافروشی ها و... را در پرونده سیاه خود دارند با صدور کیفرخواستی به اتهام «محارب» به زودی پای میز عدالت خواهند نشست.

حوادث - به گزارش خراسان، اقدامات مجرمانه اعضای یک باند سرقت مسلحانه از طلافروشی های مشهد در سال ۱۳۸۴، با سرقت یک خودرو پژو ۲۰۶ در خیابان ملک آباد مشهد آغاز شد. این سرقت هنگامی به وقوع پیوست که زنی فرزند ۵ ساله اش را داخل خودرو گذاشت و خودش در حالی که با تلفن همراه صحبت می کرد از خودرو ۲۰۶ پیاده شد در همین حال، دزدان مسلح با تهدید سلاح، سوار خودرو شدند و پژو ۲۰۶ را به همراه کودک ۵ ساله ربودند. آنان سپس کودک را در خیابان دیگری از خودرو بیرون انداختند و متواری شدند.

اعضای این باند مخوف سپس پلاک های یک خودرو وانت را سرقت کردند و برای آن که در اقدامات مجرمانه خود شناسایی نشوند پلاک ها را روی پژو ۲۰۶ نصب کردند و در همان سال به یک طلافروشی به طور مسلحانه دستبرد زدند. سارقان مسلح پس از سرقت مسلحانه، خودرو ۲۰۶ را به حاشیه شهر بردند و برای آن که اثری از خود به جا نگذارند آن را به آتش کشیدند. این گزارش حاکی است: اعضای این باند سپس با استفاده از یک خودرو دیگر به طلافروشی هایی در بولوار رضوی و پروین اعتصامی دستبرد زدند.

آنان سرقت های دیگر خود را با دستبرد مسلحانه به چندین طلافروشی در سال های ۸۵ و ۸۶ ادامه دادند تا این که در تاریخ 87.2.19 به یک طلافروشی در خیابان مسلم مشهد به طور مسلحانه حمله کردند و مقادیری طلا را به سرقت بردند آنان همچنین مدتی بعد به همین طلافروشی دوباره دستبرد زدند و با شلیک گلوله طلافروش را که محمد ثنایی نام داشت به ضرب گلوله به قتل رساندند. سارقان نقابدار سرقت های خود را تا سال ۱۳۹۰ ادامه دادند و در آخرین سرقت خود به یک طلافروشی در خیابان شهید مطهری دستبرد زدند.

پس از این حادثه، اقدامات شناسایی اعضای این باند مخوف شتاب بیشتری گرفت و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، پس از ماه ها کار اطلاعاتی در تاریخ 90.7.26 جوان ۳۶ ساله ای را که بعد مشخص شد سرکرده باند است در بولوار شهید مطهری دستگیر کردند. در پی اعترافات «ر.م» کارآگاهان پلیس آگاهی در ۲ عملیات غافلگیرانه دیگر ۲ همدست وی را هم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. در بازرسی از خودرو یکی از سارقان مسلح چندین قبضه سلاح از جمله کلاشینکف، وینچستر، کلت کمری و... کشف شد. آنان در اولین مراحل بازجویی به ۱۹ فقره سرقت و ۱۴ سرقت مسلحانه از طلافروشی ها و همچنین سرقت مسلحانه از موسسه مالی و اعتباری، سرقت ۴ دستگاه خودرو ۲۰۶، پیکان، پراید و موتورسیکلت نیز اعتراف کردند.

در ادامه این عملیات نارنجک های دست ساز، کمربندهای انفجاری، لوازم تغییر چهره، انواع سلاح های دیگر، صدا خفه کن، مهمات، مقادیر زیادی طلا، بمب های صوتی و کنترل از راه دور، شوکر تلسکوپی، انواع سلاح سرد و... از متهمان کشف شد. رضا سرکرده گانگسترهای مخوف هنگام دستگیری به خراسان گفت: در رشته کامپیوتر تحصیل کرده ام و هیچ کس در رشته الکترونیک به پای من نمی رسد شما تنها یک مانیتور خالی به من بدهید چند ساعت بعد بمب صوتی و شوکر برقی تحویل بگیرید. من همه تجهیزات الکترونیکی و بمب ها را خودم درست کرده ام.

این گزارش حاکی است: سارقان مخوف در برخی از سرقت ها، اقدام به گروگان گیری زن و فرزند طلافروشان کرده بودند و با بستن کمربندهای انفجاری به دور کمر طلافروشان آنان را مجبور به دادن طلاها می کردند. این افراد همچنین یکی از طلافروشان را به بیابان برده و با منفجر کردن کمربندهای انفجاری با کنترل از راه دور در مقابل چشمان وی، به او فهمانده بودند که با کسی شوخی ندارند و در صورتی که خواسته آن ها برآورده نشود کمربند انفجاری را که به کمرش بسته اند منفجر می کنند.

یکی از طلافروشانی که در دام گانگسترها گرفتار شده بود درباره چگونگی حادثه گفت: ساعت 8:30 شب 88.11.9 وقتی در پارکینگ را باز کردم که خودرو را به داخل ببرم ناگهان آن ها با اسلحه به من حمله کردند و دست و پاهای مرا با چسب بستند سپس مرا آنقدر کتک زدند که دیگر رمقی برایم نماند. یکی از آن ها به داخل منزل رفت و دست و پاهای دختر ۴ ساله و پسر ۱۷ ساله و همسرم را بست. پسرم را شکنجه می کردند تا این که ۱۰۰ میلیون تومان طلا، سکه و پول را برداشتند. بعد من و پسرم را سوار پراید کردند و جلیقه های انفجاری را به هر دوی ما بستند و به صندوق عقب انداختند تا طلاهای مغازه را به آن ها بدهم. در همین هنگام همسرم توانسته بود دستانش را باز کند و ماجرا را به یکی از بستگانمان اطلاع دهد آنها هم با پلیس تماس گرفته بودند وقتی نیروهای گشت انتظامی رسیدند پسرم داخل خودرو بود که آنها فرار کردند نیروهای انتظامی کمربند انفجاری دور کمرم را خنثی کردند و مرا نجات دادند.

سارقان پسرم را هم در منطقه ای دیگر از خودرو بیرون انداخته بودند. بنابراین گزارش، پس از اعترافات متهمان، پرونده آنان در شعبه ۸۰۴ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد و توسط قاضی حسین امام وردی رسیدگی شد که با توجه به اهمیت موضوع و اقدامات مجرمانه متهمان که موجب ایجاد رعب و وحشت در شهر شده بودند، مقام قضایی اتهام محارب را به آنان تفهیم کرد و پس از تکمیل این پرونده مهم، کیفرخواست ۳ عضو این باند خطرناک به اتهام محارب از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد صادر شد.

اتهامات دیگر اعضای این باند مخوف که ده ها کیلوگرم طلا را به سرقت برده اند، آدم ربایی، آتش زدن عمدی خودرو، گروگانگیری، ایراد صدمه بدنی عمدی، استفاده از پلاک مسروقه، سرقت های عادی و مسلحانه، نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز، قتل و... است که به این اتهامات نیز به زودی در دادگاه رسیدگی خواهد شد. شایان ذکر است ۴۵ طلافروشی مشهد نیز که اقدام به خرید طلاهای مسروقه از سارقان مسلح مذکور کرده بودند به اتهام خرید اموال مسروقه در این پرونده محاکمه خواهند شد./خراسان

 


ویدیو مرتبط :
انهدام باند مخوف سرقت مسلحانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موج وحشت در نگاه طعمه های باند مخوف سرقت



اخبار حوادث - موج وحشت در نگاه طعمه های باند مخوف سرقت

۵عضو یک باند مخوف سرقت های به عنف و آزار و اذیت زنان که در شهرهای مختلف کشور اقدام به ارتکاب جرم کرده اند در حالی روز گذشته مقابل طعمه های مشهدی خود قرار گرفتند که برخی از شاکیان با دیدن آن ها از ترس به خود می لرزیدند و گریه می کردند.

به گزارش خراسان، ۵ عضو این باند خطرناک که یکی از آنان زن ۲۴ ساله ای است، پس از دستگیری در گرگان به مشهد منتقل شدند تا به جرایمی که در مشهد مرتکب شده اند رسیدگی شود. چند تن از زنانی که در دام اعضای این باند گرفتار شده بودند صبح روز گذشته به محض مشاهده متهمان در حالی که از یادآوری صحنه های خشن سرقت و آزار و اذیت به خود می لرزیدند، آنان را شناسایی کردند و به تشریح چگونگی ماجرا پرداختند.

یکی از قربانیان این باند مخوف در حالی که اشک می ریخت گفت: تابستان سال جاری در بولوار ۷ تیر مشهد منتظر خودرو بودم که یک دستگاه پژو ۴۰۵ مقابلم توقف کرد. ۴ نفر داخل پژو نشسته بودند که من هم سوار شدم اما هنوز مسافتی طی نکرده بودیم که ناگهان یکی از آنان سر مرا زیر صندلی فرو برد و دیگری هم با شوکر به من ضربه می زد.

 

خیلی ترسیده بودم و در حالی که بر اثر ضربات شوکر به خودم می لرزیدم به آن ها التماس می کردم و می گفتم من جای مادرتان هستم. آن ها را قسم می دادم رهایم کنند ولی تا کنون هیچ موجودی را به این سنگدلی ندیده بودم. آن ها با بی رحمی طلاها، مدارک و کارت بانکی را به همراه رمز آن از من گرفتند و پس از آن که مرا مورد ضرب و جرح قرار دادند در یک خیابان خلوت رها کردند و گریختند.

زن جوان دیگری که آن ها را شناسایی کرده بود نیز گفت: من در ۱۰۰ متری فجر سوار خودروی پژو پارس آن ها شدم. چون یک زن جوان در خودرو نشسته بود اعتماد کردم اما پس از مسافت کوتاهی آن زن پیاده شد و جوان دیگری سوار خودرو شد.

 

آن ها با تهدید چاقو سر من و دخترم را زیر صندلی جا کردند و به سمت جاده سرخس رفتند. در بین راه، طلاهای دخترم را با انبردست قیچی کردند و همه اموال ما را گرفتند و پس از آزار و اذیت های فراوان و به کار بردن الفاظ بسیار زشت که از گفتن آن ها شرم دارم ما را در بیابان رها کردند.

 این در حالی بود که وقتی التماس می کردم یکی از آنان گفت: چیزی نگو او (اشاره به سرکرده باند) خونخوار است و شما را می کشد!

طعمه ۳۵ ساله دیگر این باند نیز که هنوز از شدت ترس نمی توانست به چهره آنان نگاه کند گفت: وقتی مرا سوار کردند گفتند شیشه خودرو را بالا بدهید چون می خواهیم کولر را روشن کنیم.

 

وقتی صدای ضبط خودرو را هم بلند کردند ترس بر وجودم غلبه کرد. احساس کردم در دام زورگیران گرفتار شده ام. خواستم کرایه را بدهم و پیاده شوم که ناگهان یکی از آنان مرا زیر صندلی جا کرد و گفت: اگر حرف بزنی تو را می کشیم! آنان طلاها، کارت عابربانک، پول نقد و هر چیزی که داشتم را از من گرفتند. یکی از آنان چاقویی را در پهلویم قرار داده بود و دیگری با استفاده از پلاستیک النگوهایم را بیرون می کشید و سپس مرا در بیابان رها کردند.

وی ادامه داد: از ترس آبرویم نمی توانستم به کسی چیزی بگویم اما هر لحظه از یادآوری صحنه های وحشت و اضطراب به خود می لرزیدم.

زن جوان دیگری که در دام اعضای این باند مخوف گرفتار شده بود پس از شناسایی متهمان گفت: چون یک زن جوان داخل خودروی آن ها نشسته بود اعتمادم جلب شد و سوار خودروی آن ها شدم.

 

ناگهان درهای خودرو قفل شد و یکی از سرنشینان صدای ضبط را بلند کرد و در حالی که دیگران مرا کتک می زدند مقنعه ام را داخل دهانم فرو بردند و چسب زدند که صدایم در نیاید. سپس همه طلاها و اموالم را دزدیدند و مرا در میان نخاله های ساختمانی پیاده کردند.

زن ۳۰ ساله دیگر هم گفت: با پول کارگری ۱۹ میلیون تومان طلا خریده بودم که به خاطر تأمین هزینه های درمان شوهر بیمارم به بازار رفته بودم که آن ها را بفروشم. در مسیر راه سوار پژوی متهمان شدم.

 

آن ها مرا با چاقو تهدید کردند و هنگام کشیدن گوشواره هایم لاله گوشم را نیز بریدند. التماس ها و گریه های من فایده ای نداشت و هیچ کدام از این افراد سنگدل توجهی نمی کردند. کسی هم از داخل خودرو فریادهایم را نمی شنید تا این که در بیابان های کنه بیست با سرقت طلاها رهایم کردند.

گزارش خراسان حاکی است: اعضای این باند در 92.4.21 به زور وارد خودروی پارک شده یک پزشک شدند و پس از ضرب و جرح، دست و پاها و چشم های او را با پاره کردن روپوش پزشکی بستند و پس از اخاذی میلیونی، خودروی او را نیز به سرقت بردند و جرایمی را هم با خودروی مسروقه انجام دادند

. با گزارش این حادثه به پلیس آگاهی خراسان رضوی و تکرار جرایم مشابه، سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) دستور داد تا گروهی از کارآگاهان ورزیده اداره عملیات ویژه آگاهی به فرماندهی سرهنگ جوانبخت، پیگیری جدی سرقت های به عنف را در دستور کار قرار دهند.

کارآگاهان پس از جمع آوری یک سری اطلاعات پلیسی و تصویر چهره نگاری متهمان، عملیات شناسایی و دستگیری آنان را ادامه دادند تا این که مشخص شد اعضای این باند مخوف در دیگر شهرهای کشور نیز جرایم مشابهی را مرتکب شده اند.

بنابراین عملیات پلیس با ارسال تصاویر به کلیه یگان های انتظامی در شهرهای شمال کشور متمرکز شد و در حالی که حلقه های پلیس برای دستگیری آنان هر روز تنگ تر می شد، متهمان «پژو سوار» در استان گلستان دستگیر شدند.

گزارش خراسان حاکی است: به دستور قاضی علی اکبر صفائیان (قاضی شعبه ۸۰۸ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد) اعضای این باند برای ادامه تحقیقات و مواجهه حضوری با زنانی که در مشهد طعمه آن ها شده بودند به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی انتقال یافتند.

تحقیقات بیشتر در این باره با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی در حالی ادامه دارد که تلاش کارآگاهان برای شناسایی طلافروشانی که اقدام به خرید طلاهای مسروقه کرده اند نیز آغاز شده است.
اخبار حوادث - خراسان