اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کوچک زاده: کمیته بررسی فتنه تعلل نکند، هم جرم مشخص است هم مجرم



 

کوچک زاده: کمیته بررسی فتنه تعلل نکند، هم جرم مشخص است هم مجرم

 

نماینده تهران گفت: این موضوع را به تاخیر نیندازید زیرا ما هر روز آن را مطالبه خواهیم کرد.عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نسبت به احتمال تعلل در بررسی ابعاد فتنه از سوی کمیته تشکیل شده از کمیسیون های تخصصی انتقاد کرد و گفت: این کمیته در اسرع وقت باید به موضوع فتنه رسیدگی کند زیرا هم جرم و مجرم مشخص است.

به گزارش مهر، مهدی کوچک زاده نماینده تهران در تذکری خطاب به هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: امروز در مجلس قرار بر این شد که 5 نفر از روسای کمیسیون ها مسئله فتنه گری را مورد بررسی قرار داده و اعلام نظر کنند.

وی گفت: خواهش می کنم این شور و هیجانی که امروز در مجلس بود و انعکاس مطالبات مردم، در اسرع وقت موضوع مورد بررسی قرار گیرد چرا که هم مجرم مشخص است و هم جرم.

نماینده تهران گفت: این موضوع را به تاخیر نیندازید زیرا ما هر روز آن را مطالبه خواهیم کرد.

شهاب الدین صدر نایب رئیس مجلس که ادامه ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به کوچک زاده گفت: همانطور که لاریجانی امروز در نطق خود پیشنهاد کرد و همکاران نیز استقبال کردند این کار در اسرع وقت صورت می گیرد تا نتایجش به اطلاع همکاران و ملت شریف برسد.

وی گفت: برای اطلاع نمایندگان می گویم که اولین جلسه این کمیته نیز در خلال جلسه علنی تشکیل شد و انشاءالله این کار را با سرعت دنبال می کنند....../ تحلیل:عصر ایران



ویدیو مرتبط :
دکتر حسن عباسی : فتنه می خواهند ناخالصی ما را مشخص کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دادستان علیه کوچک زاده اعلام جرم کند



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

 

اخبار سیاسی - وکیل خانواده هاشمی:
دادستان علیه کوچک زاده اعلام جرم کند

وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی خواستار اعلام جرم دادستانی علیه مهدی کوچک زاده به دلیل توهین وی به رئیس مجمعع تشخیص مصلحت نظام شد. مهدی کوچک زاده در جلسه غیر رسمی روز سه شنبه وزیر اطلاعات با برخی از نمایندگان مجلس به مشاجره با سید محمود علوی پرداخت و در خلال سخنانش گفت: «باید به هاشمی بگویم نامشروع تو هستی و تمام کس و کارت».

 وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی خواستار اعلام جرم دادستانی علیه مهدی کوچک زاده به دلیل توهین وی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

به گزارش پیام نو مهدی کوچک زاده در جلسه غیر رسمی روز سه شنبه وزیر اطلاعات با برخی از نمایندگان مجلس به مشاجره با سید محمود علوی پرداخت و در خلال سخنانش گفت: «باید به هاشمی بگویم نامشروع تو هستی و تمام کس و کارت». محمود علیزاده طباطبایی حقوقدان و وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی در واکنش به این اظهارات کوچک زاده علیه آیت الله هاشمی و خانواده اش خواستار اعلام جرم دادستانی علیه کوچک زاده شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا آیت الله هاشمی رفسنجانی قصد اعلام شکایت علیه مهدی کوچک زاده را دارد یا خیر به پیام نو گفت: «آقای هاشمی بارها تاکید کرده اند که قصد ندارند به دلیل این دست موضع گیری ها علیه افراد شکایت شخصی داشته باشند».

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه مقام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله موضوعات ماده ۶۰۹ است، توضیح داد: «دادستان موظف است طبق قانون علیه کسانی که به این مقامات توهین می کنند، اعلام جرم کند».

 

وی ادامه داد: «متاسفانه مراجع قضایی در این موارد بی طرفانه عمل نمی کنند. مثلا در یک مورد که خانم فاطمه هاشمی تنها یک آرزو کرده که ای کاش برادر آقای لاریجانی جای مهدی هاشمی بود، دادستانی علیه ایشان اعلام جرم می کند و ایشان را محکوم می کنند. ولی در موارد زیاد دیگری شاهد هستیم که همین مراجع نسبت به توهین علیه آقای هاشمی و یا افراد دیگری که کمی از لحاظ سیاسی با آنها زاویه دارند، هیچ واکنشی نشان نمی دهد».

دادستانی تهران پیش از این علیه علی مطهری هم اعلام جرم کرده بود.

محمود علیزاده طباطبایی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره حد مصونیت نمایندگان گفت: «از نظر قانونی نمایندگان مجلس جایگاهی نظیر جایگاه دادستان دارند. وقتی دادستان علیه کسی اعلام جرم می کند نمی شود او را تعقیب کرد که چرا اعلام جرم کرده است. مگر اینکه دادستان در اعلام جرم خود غرض ورزی کرده باشد و مستندی برای آن نداشته باشد». وی ادامه داد: «نماینده مجلس هم در همین حد مصنویت دارد. نماینده در مقابل مردم مسئولیت دارد و باید بر سو مدیریت دستگاه های دولتی نظارت داشته باشد. ولی اینکه تهمتی به کسی بزند جرم است که مورد اخیر درباره سخنان آقای کوچک زاده مصداق روشن همین ماده ۹۰۶ است».

مشاجره مهدی کوچک زاده در جلسه مشترک روز سه شنبه با وزیر اطلاعات به آنجا کشیده شد که حمید رسایی هم به رفتار وی واکنش نشان داد و گفت: «شما اگر اعتراضی دارید جلسه را ترک کنید». اعتراض کوچک زاده به حضور چند نفر از همراهان محمود علوی در این جلسه بود. کوچک زاده در این جلسه مدعی شد: «به خدا در این کشور کودتا شده است وگرنه رئیس جمهور نمی‌گوید خزانه خالی است».

این برای اولین بار نبود که مهدی کوچک زاده با واکنش های تند خود به صدر اخبار سیاسی ایران آمد. توهین های مکرر وی به روزنامه نگاران و خبرنگاران در چند نوبت باعث ایجاد فضای منفی علیه وی در رسانه ها شده بود. کوچک زاده یک بار سال گذشته هم خبرنگاران پارلمان را «هرزه نگار» نامیده بود.
اخبار سیاسی - پیام نو