اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کوچک زاده: لاریجانی گفت کشور تصمیم گرفته


مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران س از تصویب جزییات طرح اجرای برجام با حضور در جایگاه خبرنگاران گفت: صبح قبل از اینکه شما خبرنگاران به صحن بیایید آقای لاریجانی گفت: کشور تصمیم گرفته است پیشنهادهای نمایندگان درباره جزییات طرح مطرح نشود من پرسیدم چه کسی تصمیم گرفته است که جواب داد همانی که خودت می‌دانی.

خبرگزاری فارس: مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه پس از تصویب جزییات طرح اجرای برجام با حضور در جایگاه خبرنگاران گفت: صبح قبل از اینکه شما خبرنگاران به صحن بیایید آقای لاریجانی گفت: کشور تصمیم گرفته است پیشنهادهای نمایندگان درباره جزییات طرح مطرح نشود من پرسیدم چه کسی تصمیم گرفته است که جواب داد همانی که خودت می‌دانی.

وی ادامه داد: آقای باهنر آمد پیش من و گفت دیشب آقایان لاریجانی، شمخانی و حجازی این تصمیم را گرفتند.

کوچک‌زاده تصریح کرد: ما فقط می‌خواهیم بگوییم این تصمیم طبق فرمایش خود آقای باهنر تصمیم رهبری نیست که به مجلس ابلاغ شده است. این تصمیم لاریجانی، شمخانی و حجازی است.


ویدیو مرتبط :
دعوای لاریجانی با کوچک زاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض کوچک‌زاده به سخنان روحانی و پاسخ لاریجانی/قائیدرحمت : آنهایی که ما را وکیل‌الدوله می‌دانند، خودشان ...



اعتراض کوچک‌زاده به سخنان روحانی

اعتراض کوچک‌زاده به سخنان روحانی و پاسخ لاریجانی

نماینده مردم تهران طی تذکر آیین‌نامه‌ای به بیان برخی شبهات در خصوص سخنان رئیس جمهور و عدم پخش برنامه مجلس به صورت زنده از تلویزیون پرداخت.

به گزارش فارس، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری آیین‌نامه‌ای با اشاره به سخنان رئیس جمهور در صحن علنی گفت: آقای رئیس جمهور محترم در فرمایشات خود فرمودند اگر چه افراد در ندادن رأی اعتماد و معرفی مجدد عوض می‌شوند ولی سیاست‌ها همان است که بود. این سخنان قابل برداشت به این شکل است که حرف ایشان یک نوع بی‌اعتنایی به نظر مجلس است. زمانی که مجلس وزیری را رد کرد یعنی آن سیاست‌ها ثبت شده است البته ما امیدواریم که با وزیر معرفی شده آن سیاست‌ها دیگر نباشد اما اینطور سخن گفتن از سوی آقای رئیس جمهور بی‌حرمتی به مجلس و نمایندگان مجلس است.

بعد از این سخن کوچک‌زاده عد‌ه‌ای از نمایندگان مجلس با فریاد زدن عدد 2 مخالفت خود را با سخنان وی نشان دادند.

 وی در پاسخ به اعتراض برخی از نمایندگان گفت: کسانی که می‌گویند 2 معلوم نیست که در اکثریت باشند ما می‌توانیم رأی بگیریم و ببینیم که آیا اکثریت مجلس وکیل‌الدوله است؟ آیا این کاری که شما انجام می‌دهید نشان از وکیل‌الدولگی شما است که خیلی آن را تقبیح می‌کردید؟

کوچک‌زاده گفت: نکته دوم اینجاست که آقای سبحانی‌نیا و دیگر اعضای هیئت مجلس گفته بودند که این جلسات به صورت مستقیم از صدا و سیما پخش می‌شود امروز شاهد بودیم که تمهیدات و ابزار آلات لازم برای این کار فراهم شده بود اما بر اساس شنیده‌ها گویا آقای رئیس جمهور به شما فرموده بودند که ما صلاح نمی‌دانیم که پخش شود.

وی افزود: مردم در مذاکرات ژنو نامحرم‌اند، در مذاکرات مجلس نامحرم‌اند، خوب بفرمایید این شفافیت شما و مردم کجاست نمی‌شود که شما شعار دهید مردم محرم‌اند اما این گونه شود. شما می‌خواستید حرمت پاسپورت ایرانی را حفظ کنید اما امروز ویزای مالزی را نمی‌دهد به نظر من این ناشی از عدم صداقت است چرا تابلوهای صداقت آمریکایی که به زحمت شهرداری نصب شده بود برچیدید. چه می‌خواهید بکنید با این سخت‌کاری‌ها با ملت و نظام چه می‌خواهید بکنید.

وی در پایان تصریح کرد: ما این مسئله را بی‌حرمتی به ملت ایران می‌دانستیم و لازم بود که تذکر بدهیم.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر کوچک‌زاده گفت: باید اصل موضوع روشن شود تا مشخص شود بی‌حرمتی بوده است یا نه؟

آقای رئیس جمهور درباره موضوع پخش زنده از مجلس با من صحبتی نکردند پس اصل مسئله خلاف است.

نمایندگان در پاسخ به این سؤال لاریجانی با شعار احسنت از وی تشکر کردند.

لاریجانی در ادامه گفت: صدا و سیما دفعه قبل خودش تصمیم گرفت و این دفعه خودشان آوردند و خودشان هم جمع کردند، ربطی به ما نداشته است نه آقای رئیس جمهور به ما چیزی گفتند و نه من به صدا و سیما چیزی گفتم و هیئت رئیسه هم در این مسئله دخالتی نداشته است از رادیو هم مذاکرات در حال پخش شدن است بنابراین اصل آن مطلب خلاف است.

وی در ادامه تصریح کرد: درباره مطلبی که آقای رئیس جمهور گفته‌اند بیان کردند که سیاست‌های دولت همان است و مجریان عوض می‌شوند که ما به مجری رأی ندادیم و مجری دیگری آمده است و این مسئله وهنی برای مجلس محسوب نمی‌شود.


قائیدرحمت در تذکری مطرح کرد:
آنهایی که ما را وکیل‌الدوله می‌دانند، خودشان در هشت سال گذشته وکیل‌الدوله بودند

یک نماینده اصولگرای مجلس در اخطاری گفت که همان‌هایی که ما‌ها را وکیل‌الدوله می‌خواهند خودشان در هشت ساله گذشته وکیل الدوله بودند.

به گزارش ایسنا، عباس قائیدرحمت با استناد به اصل 71 قانون اساسی در اخطاری در زمان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: کسی حق ندارد مستقیم یا تلویحا به نمایندگان اهانت کند و متاسفانه برخی به رییس جمهور اهانت می‌کنند وقتی نمایندگانی در واکنش به آنها دو دو می‌کنند به آنها وکیل الدوله گفته می‌شود؛ این در حالی است که شما در 4 یا 8 سال گذشته وکیل الدوله بودید؛ این چه حرفهایی است که می‌زنید؟

وی همچنین از رییس جمهور برای معرفی وزرای پیشنهادی تشکر کرد.

جبار کوچیکی‌نژاد نماینده رشت به استناد به اصل 87 قانون اساسی و مواد 205 و 206 آیین‌نامه در اخطار و تذکری گفت: موافقان و مخالفان باید در چارچوب برنامه‌های ارائه شده وزرا صحبت کنند که متاسفانه برخی مباحث ارتباطی به برنامه ندارد.