اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کوچک ترین دیکتاتور جهان / عکس


شاهزاده حسن 9 ساله، ولیعهد کشور مراکش،اکثریت قریب به اتفاق مردم مراکش و مردم جهان عرب او را کوچک ترین دیکتاتور جهان عرب لقب داده اند.

کوچک ترین دیکتاتور جهان



ویدیو مرتبط :
فیلم کوتاه دیکتاتور کوچک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوچک ترین دیکتاتور جهان + تصویر



 

 

دیکتاتور

 با انتشار گسترده فیلمی از شاهزاده حسن 9 ساله، ولیعهد کشور مراکش در سایت های مختلف خبری جهان عرب، نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم مراکش و مردم جهان عرب او را کوچک ترین دیکتاتور جهان عرب لقب داده اند.

در این فیلم فرزند پادشاه مراکش برای افتتاح یک باغ وحش در حومه "رباط" پایتخت مراکش به محل رفته و در آنجا به گونه ای رفتار می کند که مقامات و مسئولان ارشد مراکشی حاضر در محل، با سن بالا و جایگاه سیاسی و اداری که دارند، خم شده و دست این کودک 9 ساله که هنوز به سن بلوغ هم نرسیده را می بوسند.

در پی انتشار این فیلم شبکه های خبری جهان عرب در برنامه های مختلف تلویزیونی به بررسی و تحلیل آن پرداخته اند. در یکی از این برنامه ها که تعدادی از روان شناسان و جامعه شناسان مهمان برنامه بودند، این کارشناسان نسبت به این رفتار به شدت هشدار داده و چنین کاری را مورد انتقاد قرار دادند.

این کارشناسان معتقدند که چنین رفتاری باعث احساس حقارت و سرکوب شخصیت مردم می شود و به مرور زمان حس انتقام گیری از چنین فردی را به وجود می آورد.

قابل ذکر است نگاهی گذرا به اوضاع سیاسی و داخلی کشور مراکش که از کشورهای شمال غرب آفریقا و در نزدیکی تونس به شمار می رود، نشان می دهد که مردم مراکش نیز مانند دیگر اعراب آمادگی لازم برای قیام علیه حکومت خود و ساقط کردن یکی دیگر از دیکتاتورهای عرب را دارند.... / تابناک