اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کوچک‌ترین گوشی اندرویدی جهان +عکس


به تازگی گوشی جدیدی در سایت آمازون برای فروش قرار گرفته که صفحه‌ی 2.4 اینچی دارد. این گوشی که میکرو ایکس (Micro X) نامیده می‌شود یک موبایل اندرویدی با قیمتی بسیار ناچیز است.

وب‌سایت گجت نیوز - یاشار فتحعلی زاده: پس از سر و صدای زیادی که گوشی آیفون اس ای (iPhone SE) به پا کرد به مرور شاهد رونق گرفتن دوباره بازار گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش کوچک شدیم. حال به تازگی گوشی جدیدی در سایت آمازون برای فروش قرار گرفته که صفحه‌ی 2.4 اینچی دارد. این گوشی که میکرو ایکس (Micro X) نامیده می‌شود یک موبایل اندرویدی با قیمتی بسیار ناچیز است.

میکرو ایکس؛ کوچک‌ترین گوشی اندرویدی +عکس

هر چقدر که آیفون SE از صفحه‌ی کوچکی بهره ببرد اما مشخصات دیگر سخت افزاری این گوشی با آیفون 6s مو نمی‌زند و استفاده از تراشه‌ی قدرتمند و همچنین میزان رم کافی باعث شده تا آیفون SE به یک رقیب قدرتمند برای دیگر گوشی‌های هم قیمت با خود تبدیل شود؛ اما ماجرا در مورد گوشی Posh Micro X کاملا متفاوت است.

میکرو ایکس اس 240 یک گوشی اندرویدی است که با صفحه‌ی 2.4 اینچی عرضه خواهد شد. این دیوایس کوچک از یک تراشه‌ی مدیاتک MT 6572M بهره می‌برد که بر روی آن یک پردازنده‌ی 2 هسته‌ای با فرکانس یک گیگاهرتز کار گذاشته شده است.

میزان حافظه‌‌ی رم این گوشی تنها یک گیگابایت خواهد بود و 4 گیگابایت نیز حافظه‌ی ذخیره‌سازی یا رام خواهد داشت. البته در نظر داشته باشید که یک دوربین 2 مگاپیکسلی نیز عقب این گوشی کار گذاشته شده که از دوربین 3.2 مگاپیکسلی که در گوشی ال‌جی Dare تولید سال 2008 نیز ضعیف‌تر خواهد بود. هرچند یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی نیز در جلوی این گوشی قرار دارد تا اگر علاقه داشتید از خود تصویر سلفی تهیه کنید.

میکرو ایکس با یک باتری 650 میلی‌آمپر بر ساعت انرژی خود را تامین می‌کند و قرار است از سیستم عامل اندروید 4.4 بهره ببرد. در حال حاضر این گوشی کوچک در سایت آمازون به فروش می‌رسد و برای رنگ مشکی آن باید 52.55 دلار هزینه کنید. البته رنگ آبی، سفید یا صورتی آن قیمت کمتری داشته و میزان بیشتری تخفیف خورده است. برای خرید رنگ آبی، سفید و صورتی گوشی میکرو ایکس باید 49.99 دلار پرداخت کنید.


ویدیو مرتبط :
زوم تک - گرانترین گوشی های اندرویدی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

8 مرد کوچک جهان!+ عکس



«کاگاندرا تاپاماگار» با قدی برابر 67 سانتیمتر از کشور پنال برای مدتی رکوردار این عنوان بود. او که در سال 1992 میلادی متولد شده بود، هم‌اکنون یکی از ساکنان این کشور است.

قانون- سالانه افراد زیادی به دلیل ویژگی‌های منحصری که دارند، نام خود را در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به ثبت می‌رسانند اما در این میان برخی به دلیل ویژگی کوتاه‌قدبودن رکورددار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، «چاندرا دانگی» از کشور نپال با قدی به طول 54/6 سانتی‌متر هم‌اکنون عنوان کوتاه‌‌‌قدترین مرد جهان را در اختیار دارد. «چاندرا» در سال 1939 میلادی متولد شد و تمامی اعضای خانواده‌اش از قدی مناسب برخوردار هستند. او که 72 ساله است آرزو دارد به تمامی کشورهای جهان سفر کند.

پیش از «چاندرا»، «گل محمد» از کشور هند با 57 سانتی‌متر این عنوان را در دست داشت. «گل محمد» متولد سال 1957 میلادی است و پس از فوتش در سال 1997 این عنوان را از دست داد.

«جونری بالاوینگ» فیلیپینی پیش از «گل محمد» رکوردار عنوان کوتاه قدترین مرد جهان بود. او که در سال 1993 میلادی متولد شده است قدی برابر با 56 سانتیمتر دارد و در سن 18 سالگی این رکورد را به دست آورد.

«ایستوان تت» از کشور مجارستان با قدی برابر با 65 سانتیمتر این عنوان را در اختیار داشت اما با شناسایی «جونری بالاوینگ» عنوان کوتاه‌ قدترین مرد جهان را از دست داد. او که متولد سال 1963 میلادی است در سال 2011 میلادی و در سن 48 سالگی فوت کرد.

«کاگاندرا تاپاماگار» با قدی برابر 67 سانتیمتر از کشور پنال برای مدتی رکوردار این عنوان بود. او که در سال 1992 میلادی متولد شده بود، هم‌اکنون یکی از ساکنان این کشور است.

«لین یو چین» از تایوان نیز با قدی برابر 67/5 سانتیمتر تنها رکوردار این عنوان تا سال 2009 میلادی بود. پیش از «لین»، «ادوارد نینو هرناندز» کلمبیایی با قدی برابر با 70/21 سانتیمتر این عنوان را در اختیار داشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی ثبت رکورد‌های جهانی گینس، هشتمین مرد کوچک جهان «هی پینگ‌پینگ» از کشور چین بود. او که متولد 1988 میلادی است قدی برابر با 72 سانتیمتر داشت و در سال 2010 میلادی فوت کرد.... / ایسنا

 

مردان کوچک جهان,کوچکترین مرد جهان