اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کودکی که بایدبرای زنده ماندن بخندد+عکس



 

 

کودکی که بایدبرای زنده ماندن بخندد+عکس

 

 

بیشتر مادرها، قلقلک دادن فرزندانشان را کاری جالب می دانند که تنها جنبه سرگرمی دارد، اما برای مادری به نام "سانچیا نوریس" این کار تنها راهی است که می تواند فرزندش "بن" را از مرگ مغزی نجات دهد. به گزارش تابناک،"بن" هر شب چندین بار دست از تنفس کردن می کشد و مادرش مجبور است برای بازگرداندن تنفس فرزندش او را به آرامی قلقلک بدهد. وی با کمک سیستم هشدار دهنده ای از متوقف شدن تنفس فرزندش آگاه شده و خود را هراسان به اتاق بن می رساند تا با قلقلک دادن دوباره تنفس او را بازگرداند.

 

نوریس می گوید باید به شکلی فرزندش را تحریک کند تا دوباره نفس کشیدن را از سر بگیرد و برای این کار زیر چانه، کف پا و یا شکم بن را قلقلک می دهد و این کار برای از سر گرفته شدن تنفس کافی است. به گفت نوریس فرزندش یک شب ۲۳ بار دچار توقف تنفس شد و تمامی این مدت به شیوه قلقلکی دوباره به حیات بازگشته است.

بن مبتلا به اختلالی به نام "آپنه" یا بی دمی است که در میان نوزادان نابالغ رواج زیادی دارد. این اختلال منجر به توقف تنفس نوزاد در خواب برای بیش از ۲۰ ثانیه می شود و در صورتی که تا ۵ دقیقه ادامه داشته باشد منجر به مرگ مغزی خواهد شد. این اختلال به واسطه رشد ناکامل ماهیچه ها و سیستم عصبی نوزاد در هنگام تولد رخ می دهد. معمولا نوزادان مبتلا به این اختلال با گذشت زمان درمان می شوند اما در زمان ابتلا یکی از بهترین شیوه ها برای تحریک سیستم عصبی و ماهیچه های نوزاد قلقلک دادن است.

بر اساس گزارش میل آنلاین، بن نیز به شدت نابالغ و در هفته بیست و چهارم از دوران جنینی متولد شده است به شکلی که پزشکان امیدی به نجات او نداشتند با این همه پس از گذشت ۱۸ هفته بهبود پیدا کرده و به خانه انتقال پیدا کرد..../تابناک


ویدیو مرتبط :
زنده ماندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاشهای نافرجام یک دختر 23 ساله برای زنده ماندن +عکس



این دختر جوان 23 ساله که دچار سرطان مغز شده بود تصمیم گرفت خود را به دست علم و تکنولوژی بسپارد و با منجمد کردن سر خود و زنده ماندن از این طریق فرصت درمان را برای خود به وجود آورد.

تلاش های دختری برای زنده ماندن , درمان سرطان مغز
"کیم سوزی" 23 ساله علیرغم خواسته های مذهبی خانواده خود تصمیم گرفت با منجمد کردن سر خود و قرار گرفتن در یک محفظه مخصوص برای مدتی نامعلوم تا پیدا شدن درمانی برای بیماری اش خود را زنده نگه دارد.
اما متاسفانه درست قبل از شروع این پروژه علمی او درگذشت. هنگام مرگ تنها 2 هفته تا شروع پروژه باقی مانده بود.
او با راه اندازی یک سایت خیریه موفق شد مبلغ 70 هزار دلاری که برای این کار لازم داشت را جمع آوری کند. اما خانواده او به خاطر عقاید مذهبی با این عمل مخالف بودند اما وی تصمیم گرفته بود به خود شانس زندگی دهد تا اینکه به عقاید خانواده اش احترام بگذارد.
مادر او میگوید واقعا برای من سخت بود که احساس کنم او قصد دارد خودش را منجمد کند. به خصوص اینکه قرار بود انجماد تنها روی سر او انجام گیرد . گفته شده بود انجماد سر باعث خواهد شد تا پروژه با موفقیت بیشتری همراه باشد.
او از اینکه قرار بود زنده بماند بسیار شاد بود اما مثل اینکه خدا تقدیر دیگری برایش در نظر داشت و او باید از میان ما میرفت..... / pardad.ir

تلاش های دختری برای زنده ماندن , درمان سرطان مغز

تلاش های دختری برای زنده ماندن , درمان سرطان مغز

تلاش های دختری برای زنده ماندن , درمان سرطان مغز

تلاش های دختری برای زنده ماندن , درمان سرطان مغز

تلاش های دختری برای زنده ماندن , درمان سرطان مغز