اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کودتا در مس؛ قاسمپور آمد


"میروسلاو بلاژویچ" -سرمربی مس کرمان- بعد از جلسه روز گذشته هیات مدیره این تیم، از کار برکنار شد و "ابراهیم قاسمپور" سرمربی سابق داماش جای او در این تیم گرفت.

تماشا: "میروسلاو بلاژویچ" -سرمربی مس کرمان- بعد از جلسه روز گذشته هیات مدیره این تیم، از کار برکنار شد و "ابراهیم قاسمپور" سرمربی سابق داماش جای او در این تیم گرفت.

"عبدالرضا داوری" -رییس هیات مدیره مس- با تایید خبر به مهر گفت: «هیات مدیره باشگاه صنعت مس کرمان در جلسه صبح سه شنبه خود انتخاب قاسمپور را به عنوان سرمربی این تیم منصوب کرد. بلاژویچ به رغم داشتن شایستگی ها و تجارب گرانبها در 20 بازی اخیر 58 درصد از امتیازها را از دست داد که درصورت ادامه این روند به احتمال زیاد تیم مس کرمان به رقابت های لیگ آزادگان سقوط می کرد».

این خبر روز گذشته در حالی روی خروجی خبرگزاری ها رفت که پیش از این مدیران مس همواره از سرمربی تیمشان حمایت می کردند ولی ظاهرا وضعیت خطرناک نارنجی های کرمانی مدیران این تیم را مجبور کرده تا مربی محبوب خود را از کار برکنار کند.

جالب است که بعد از انتشار این خبر، "محمدباقر پیپل زاده" -مترجم بلاژویچ- هیچ اطلاعی از این مساله نداشت. او ادعا کرد که بلاژویچ در حال استراحت کردن است تا برای بازی برابر تراکتورسازی به اردوی تیم ملحق شود. پیپل زاده به تماشا گفت: «فکر نمی کنم این خبر درست باشد. کدام سایت این خبر را اعلام کرده است؟ اگر چیزی بود حتما به ما اعلام می کردند». او این حرف ها را در حالی زد که مدیران مس حتی پست بعدی او را هم پیش بینی کرده بودند. داوری اعلام کرد که بلاژویچ از این به بعد به عنوان مدیر فنی به قاسمپور کمک می کند: «هیات مدیره باشگاه مس برای بهره گیری از تجربیات ارزنده بلاژویچ، او را به عنوان مدیر فنی تیم مس و قاسمپور را نیز به عنوان سرمربی این تیم منصوب کرد».



بی خبری بلاژویچ

میروسلاو بلاژویچ هم مثل مترجمش از خبر برکناری اش اطلاعی نداشت.

بلاژویچ به ایسنا گفت که مدیران مس به او چیزی نگفتند: «در این باره هیچ خبری ندارم. من تازه از سر تمرین تیم به خانه بازگشته ام و کسی هم در این رابطه چیزی به من نگفته است. امروز همه چیز خوب بود و ما مانند همیشه کارمان را انجام دادیم. حرفی هم مبنی بر رفتن من یا آمدن شخص دیگر مطرح نشد. نمی دانم چه اتفاقی افتاده و باید سریعا با مترجم در این باره صحبت کنم. من امروز با "سعید محمدی" که بالاترین مقام باشگاه مس است صحبت کردم ولی او هیچ اطلاعاتی به من نداد. من باید این موضوع را هرچه سریع تر پیگیری کنم ولی فکر نمی کنم چنین اتفاقی افتاده باشد».



قاسمپور: بلاژویچ نمی تواند در کار من دخالت کند!

ابراهیم قاسمپور در این مدت گزینه نیمکت چند تیم لیگ برتری بوده است، او پس از به توافق نرسیدن با "شاهین بوشهر" از این تیم خارج شد و روز گذشته خبر رسید که با تیم مس کرمان برای جانشینی بلاژویچ به توافق رسیده است. صحبت های او را در گفت و گو با تماشا در زیر می خوانید.

*خبر داده اند که با تیم مس کرمان به توافق رسیده اید و بعد از بازی با تراکتورسازی روی نیمکت این تیم می نشینید. صحت دارد؟

صحبت هایی شده و قرار است فردا به کرمان بروم و صحبت های نهایی را انجام دهم. توافقات نهایی حاصل شده ولی هنوز قراردادی امضا نشده است.

*مس شرایط خوبی در جدول ندارد. از این تیم شناخت کافی دارید؟

شرایط تیم مس در جدول شاید خوب نباشد ولی از نظر فنی در شرایط خوبی قرار دارد و من چند هفته ای است که بازی این تیم را به دقت زیر نظر دارم و در داماش هم جلوی این تیم بازی کردیم و این تیم را به خوبی می شناسم. امیدوارم بتوانم به این تیم و فوتبال کرمان کمک کنم.

*گویا آقای بلاژویچ هم قرار است در سمت مدیر فنی در کنار تیم باقی بماند. با این موضوع مشکلی ندارید؟

خیر. طی صحبتی که با مدیر باشگاه شده قرار است ایشان مدیریت تیم های پایه را به عهده بگیرد و در تیم اصلی سمتی ندارد. این موضوع برای حفظ شان آقای بلاژویچ است. چون من در تیم خودم اجازه دخالت به کسی را نمی دهم و ایشان در تیمی که مسوولیت فنی اش برعهده من است جایی ندارد.


ویدیو مرتبط :
کابل-تمام-مس-ترکیبی-RG 59-فول-مس-بلدن-درجه-خلوصیت-مس-بالا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

« طلا و مس» جایزه‌ی «راه انبیاء» را گرفت



 

 

 

حسن عباسی، محمدرضا اسلاملو، مجید شاه حسینی، جهانگیر الماسی معرفی شدند.


در مراسم پایانی بخش بین‌الملل كه هم‌اكنون در برج میلاد در حال برگزاری است، در ادامه جایزه‌ی اكو و راه انبیا اهدا شد.


جایزه راه فیروزه با حضور دکتر مصطفوی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، دکتر ابطحی و سفیر آذربایجان و معاون سازمان اکو به فیلم «تسبیح اشتباهی» به کارگردانی محمود فاضل کاسکن از ترکیه اهداء شد.


جایزه بعدی اکو به فیلم «نیمروز راستین» ساخته نصیر سعیدف از کشور تاجیکستان اهداء شد و جایزه سوم اکو به فیلم «بدرود گلساری» ساخته آرداک امیر کولوف از کشور قزاقستان اهداء شد.


دکتر ابطحی قائم مقام سازمان اکو در ادامه مراسم به روی صحنه آمد و در سخنرانی خود ضمن اشاره به مشاهیر ادب و فرهنگ این سرزمین، افزود: امروز ما افتخار داریم که همچنان مخاطب آن اندیشمندان هستیم و در این جغرافیای وسیع که اکو نامیده می‌شود هنوز به هویت فرهنگ و تمدن خود می‌بالیم.



امروز فرزندان این سرزمین با استفاده از هنر تصویر می‌کوشند بخشی از اندیشه مشاهیر هنر و ادب این سرزمین را نمایش دهند.



او ادامه داد:در بخش اکو ۱۷ فیلم از کشورهای عضو اکو ارائه شد و داوری شد. خوشحالیم این جشنواره که آغازیست برای جریان‌سازی فرهنگی در کشور به خوبی برگزار شد.



دكتر ابطحی از برگزاركنندگان جشنواره تشكر كرد و سلام رئیس موسسه فرهنگی اقتصادی اکو را به جمع رساند.



گفته می‌شود: جوایز نقدی این بخش طی مراسم ویژه‌ای به برگزیدگان اهداء خواهد شد.



در ادامه‌ی مراسم امیر اسفندیاری مدیر امور بین‌الملل جشنواره به روی صحنه آمد و توضیح داد: سه جایزه راه فیروزه ، بیرق طلایی و ققنوس زرین جوایزی است که سال گذشته تبلیغات زیادی برای آن انجام دادیم، اما ققنوس زرین قرار بود با مشارکت مجمع مجالس آسیایی اهداء شود اما متاسفانه این دوستان نتوانستند در اهداء این جایزه ما را یاری کنند.



وی در ادامه از احمدجمال مصطفی دبیر جشنواره داکا و تهمینه میلانی کارگردان سینمای ایران برای اهداء جوایز دعوت به‌عمل آورد.



در این بخش جایزه جشنواره داکا که قبلا اهداء شده بود توسط دبیر این جشنواره به بازیگر نوجوان فیلم «سوپر استار» (فتانه ملک محمدی) و فیلمبردار این فیلم (علیرضا زرین دست) اهداء شد.



در ادامه مراسم جایزه «راه انبیاء» با حضور جلیل عرفان‌منش داور ایرانی و مارگاریت ایوانویچ و جیمزمک‌کان داوران خارجی این بخش به فیلم «طلا و مس» ساخته همایون اسعدیان به خاطر آشکار ساختن باورهای عمیق دینی و تجلی آن در جامعه اهداء شد.



یکی از بازیگران این فیلم در سالن نمایش حضور داشت و جایزه راه انبیاء را دریافت کرد.



وی گفت: تهیه‌کننده و کارگردان فیلم به دلیل سفر به مشهد مقدس نتوانستند در این مراسم حضور یابند.



مراسم همچنان ادامه دارد و گزارش مشروح آن متعاقبا منتشر می‌شود.