اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کوثری: وزارت خارجه نباید از انگلیسی ها عذر خواهی می کرد



 

 

کوثری: وزارت خارجه نباید از انگلیسی ها عذر خواهی می کرد

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: نباید در خصوص حمله به سفارت انگلیس در تهران از انگلیسی ها عذر خواهی می کردیم.

اسماعیل کوثری نماینده تهران و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار شفاف با اشاره به عذر خواهی وزارت امور خارجه در خصوص حمله به سفارت انگلیس در تهران، گفت: باید در خصوص حمله به سفارت انگلیس همچون رفتار انگلیسی ها در سال 59  رفتار می کردیم حتی اگر در عرف بین الملل چنین است که با یک عذر خواهی موضوع حل و فصل شود اما چون آنها چنین اقدامی نکردند نباید عذر خواهی می کردیم و باید این سوال را از وزارت امور خارجه باید سوال  پرسد که چرا عذر خواهی کرد.

وی با بیان اینکه عذر خواهی یک عرف و بر گرفته از سیاست های جهانی است که مرسوم شده، تاکید کرد: البته به نظر بنده باید متقابلا همچون رفتار کشورهای مقابل عمل کنیم و اگر موردی اینچنین بوده که آنها عذر خواهی کردند ما هم عذر خواهی کنیم که این امر بلا اشکال است .

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به گستاخی انگلیس در مقابل ایران تصریح کرد: انگلیس ها در سال 59 حتی اطلاع داشتند که ضد انقلاب ها به سفارتخانه ایران در لندن حمله کردند و 2 نفر از کارمندان سفارتخانه را به شهادت رساندند اما نه تنها عذر خواهی نکردند بلکه با گستاخی این موضوع را مطرح کردند.

کوثری گفت: همچنین سازمان ملل نیز هیچ عکس العملی در خصوص حمله به سفارت ایران در لندن نشان نداد در صورتیکه تا چنین اقدامی در تهران شد سازمان ملل تصمیم گرفت و حمله به سفارت انگلیس را محکوم کرد../شفاف


ویدیو مرتبط :
پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه به زیاده خواهی های آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره «دید در شب» رشیدپور / انگلیسی ظریف بهتر از فارسی شکسته من است



اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,رشیدپور

آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا درباره برنامه «دید در شب» و گفت و گوی رشیدپور با ظریف نوشت.

به گزارش خبرآنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین مهمان برنامه «دید در شب» با اجرای رضا رشیدپور بود.

از قرار معلوم این برنامه علاوه بر ایران در کشورهای خارجی نیز تماشاگر داشته و یکی از تماشاگران آن آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امورخارجه آمریکا بوده است.

ایر پس از دیدن این برنامه در فیسبوک نوشت : «با خبرشدم که جناب آقای رضا رشیدپور در برنامه محبوب القلوبش «دید درشب» در مصاحبه با جناب آقای دکتر ظریف اشاره ای گذرا به بنده کرده, و از دکتر ظریف پرسید آیا وزارت خارجه ایران قصد دارد سخنگوی انگلیسی زبان داشته باشد. دکتر ظریف درست جواب داد و گفت که نیازی نیست چون ایشان همین کار را می کند. اما وجه تمایز بین ما این است که ان کل شغل من است و ایشان وظایف خیلی سنگین تر از آن دارد, و افزون بر ان زیان انگلیسی ایشان خیلی بهتر از فارسی شکسته پیکسته من است. و نگفته نماند ایشان هم دسترسی به همه رسانه های آمریکایی دارد اما رسترسی من به رسانه های فارسی نسبتا محدود است.»

 

اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,رشیدپور

 

اخبار فرهنگی و هنری - خبرآنلاین