اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کوثری: مسئولان به مذاکره خوشبین نباشند



روابط ایران و آمریکا ,غنی سازی اورانیوم

کوثری: مسئولان به مذاکره خوشبین نباشند

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس درباره روند تغییر روابط ایران و آمریکا گفت: به رسمیت شناختن حق غنی سازی،آزاد سازی اموال بلوکه شده و برچیدن تحریمها ار جمله اقدامات عملی است که آنها باید انجام دهند.

اسماعیل کوثری درباره انتظارات ایران از مذاکراه با آمریکا گفت: ما از مذاکره هیچ واهمه‌ای نداریم و این روند را دقیقا در چارچوب قانون با منطق جلو بردیم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه دولت می‌گوید می‌توانیم در روندی که پیش گرفتیم منافع ملی را در نظر بگیریم گفت: نباید زیاد خوشبین باشند یا فکر کنند در صحبت و مذاکره به همه چیز می‌رسیم، بالاخره استکبار 60 سال علیه ملت ما جنایت کرده است.
 
کوثری با اشاره به اینکه صحبت‌های آمریکایی‌ها باید محک بخورد، افزود: حتما قبل از اینکه گفتگو های طرفین وارد مرحله بعدی شود، آمریکایی ها باید اقدامات عملی انجام دهند.
 
وی گفت: در گام اول طرف آمریکایی باید حق غنی سازی ما باید به رسمیت بشناسد البته این ربطی به آمریکا ندارد مجموعه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل باید اینکار را بکنند، درضمن اموال بسیار زیاد ایران که در آمریکا بلوکه شده آزاد شود و به دست صاحب واقعی آن برسد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: تحریم ها نیز باید کامل برچیده شود تحریم یک قانون وحشیگری است یعنی هر کسی قدرتی دارد می‌تواند زور بگوید لذا آنها باید به معنای واقعی کلمه روند گذشته را تغییر بدهند.
 
کوثری در ادمه در پاسخ به این سوال که آیا مجلس و کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی طرحی برای پیگیری مطالبات در گفتگو های احتمالی آینده در نظر دارد، گفت: یکشنبه با آقای ظریف جلسه‌ای داریم که قرار است در مورد دیپلماسی ایران در سفر نیویورک توضیح بدهد، بعد اگر لازم شد برنامه‌هایمان را اعلام می‌کنیم.
 
وی گفت: در واقع نرمش قهرمانانه این نیست که از همان ابتدا برویم مذاکره کنیم اول باید محک بزنیم و آنها را بسنجیم، نه اینکه آنها احساس کنند از طرف تحریم تحت فشاریم و به آنها نیاز داریم.
 
نماینده تهران در مجلس درباره شعار استکبار ستیزی و مرگ بر آمریکا نیز گفت: شعار مرگ بر آمریکا به خاطر جنایت‌های مداوم آمریکاست، اما آقای هاشمی می‌گوید به امام(ره) نامه نوشتم و تاکید کردم تکلیف آمریکا را مشخص کند، نمی‌دانیم بر چه اساسی این مسائل را مطرح می‌کنند در حالی که تکلیف آمریکا مشخص است آمریکا شیطان بزرگ است./مهر

 


ویدیو مرتبط :
امام امت: هیچ وقت به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش محمد نوری به مذاکره مسئولان پرسپولیس با برانکو



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپولیس

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: داور در بازی با النصر عمدی من را دو اخطاره کرد و کارت زردی که به من نشان داد بی‌مورد بود.

محمد نوری در پایان تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: در رختکن همه بازیکنان هم‌قسم شدند که النصر را شکست دهیم و جبران باخت دور رفت را بکنیم.

وی در مورد غیبت خودش و بنگر در این مسابقه گفت: در آن مسابقه داور بی‌مورد به من کارت زرد نشان داد زیرا من خطایی روی بازیکن النصر مرتکب نشده بودم. شاید داور عمدی می‌خواست من را دو اخطاره کند.

کاپیتان پرسپولیس در مورد جلسه‌ای که امروز در محل تمرین برگزار شد، گفت: جلسه‌ای نبود در مورد بازی صحبت کردیم و اینکه بتوانیم 3 امتیاز را بگیریم و صدرنشین شویم.

وی در مورد تغییر در کادر فنی پرسپولیس و حضور برانکو گفت: من در جریان نیستم اما تغییرات کمکی نمی‌تواند به پرسپولیس کند زیرا نفر جدید هم تا آشنا شدن با بازیکنان به زمان نیاز دارد. به نظر من تغییرات هم باید در آخر فصل صورت گیرد البته شاید نظر من مهم نباشد.

اخبار ورزشی - فارس