اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کواکبیان: موضع ریاست جمهوری در نیویورک ناشی از قدرت شهداست



 

 

کواکبیان: موضع ریاست جمهوری در نیویورک ناشی از قدرت شهداست

 

 

نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس گفت: موضع ریاست جمهوری در نیویورک ناشی از قدرت شهداست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، مصطفی کواکبیان در یادواره ۸۴ شهید عاشورایی و ۵ لاله گمنام بخش شه میرزاد مواضع و سخنان قاطع ریاست جمهوری در نیویورک را ناشی از قدرتی دانست که شهدا به ایران اسلامی داده اند.

کواکبیان افزود: اگر امروز رییس جمهوری با قدرت در سازمان ملل و مجامع بین المللی حضور می یابد و سخنرانی می کند این قدرت، ناشی از قدرتی است که شهدا و خانواده های شهدا به ایران اسلامی داده اند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در اولین روز از هفته دفاع مقدس و مهمانی لاله ها گفت: شهدا مظهر قدرت ایران اسلامی هستند و این مساله نکته بسیار مهمی بود که در پیام رهبری به آن اشاره شد.

هم چنین حجت الاسلام والمسلمین سیدداود احمدپناه امام جمعه شه میرزاد با بیان این که باید از سرمایه گرانقدر یادواره شهدا در طول سال استفاده و بهره برداری کنیم، خاطرنشان کرد: محفل شهدا برای ما برپا می شود تا از راه و هدف شهدا غافل نشویم و در طول سال از این سرمایه گران قدر بهره مند شویم.

وی به جایگاه والای شهدا در نزد خداوند اشاره کرد و گفت: خداوند معامله بزرگی با شهدا کرده و خریدار جان و خون شهداست و این بسیار مهم است.

در این مراسم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت امام جمعه شه میرزاد خواستار تکمیل مجتمع فرهنگی شه میرزاد و اختصاص اعتبار لازم در این زمینه شد..../خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
کلیپ /انتخابات ریاست جمهوری؛ معرفی مصطفی کواکبیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واشنگتن پست:عدم تأثیر انتخابات ریاست جمهوری بر موضع هسته ای ایران



احتمال همکاری ایران و عربستان در آینده سیاسی لبنان

ادامه گزارش ها پیرامون سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین های اشغالی، تحلیل امکان همکاری ایران و عربستان در آینده سیاسی لبنان، سخنان سفیر ایران در لبنان درباره روابط دو کشور، تأکید بر عدم تأثیر انتخابات ریاست جمهوری بر موضع هسته ای ایران و بدهی 4 میلیارد دلاری مشتریان نفتی به ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

ادامه گزارش ها پیرامون سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین های اشغالی، تحلیل امکان همکاری ایران و عربستان در آینده سیاسی لبنان، سخنان سفیر ایران در لبنان درباره روابط دو کشور، تأکید بر عدم تأثیر انتخابات ریاست جمهوری بر موضع هسته ای ایران و بدهی 4 میلیارد دلاری مشتریان نفتی به ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، همان گونه که انتظار می رفت، بخش عمده اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین های اشغالی و موضع گیری های وی در این سفر اختصاص دارد، در این رابطه، یک بخش مهم از سفر هیگل که مورد توجه مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته، قرارداد 10 میلیارد دلاری تسلیحاتی است که وی با متحدان منطقه ای آمریکا به امضا خواهد رساند.

خبرگزاری «رویترز» تمرکز خود را بر همین موضوع قرار داده و به نقل از هیگل می نویسد امضای این قرارداد تسلیحاتی با متحدان عرب و اسرائیلی آمریکا، به منزله ارسال پیامی روشن برای ایران است مبنی بر اینکه در موضوع برنامه هسته ای، گزینه نظامی همچنان روی میز قرار دارد.

وی همچنین ایران را یک «تهدید واقعی» خوانده و بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تأکید کرده است. به بیان وی، قرارداد تسلیحاتی جدید، در راستای سیاست ایالات متحده مبنی بر حفظ «برتری نظامی کیفی» رژیم اسرائیل در منطقه است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما همزمان با انتشار اخبار و شایعاتی مبنی بر سفر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به ایران، بخشی از مطالب مطبوعات بین المللی نیز بر موضوع روابط ایران و لبنان متمرکز شده است. روزنامه «دیلی استار» لبنان با انتشار تحلیلی در این رابطه، پیرامون احتمال توافق و همکاری ایران و عربستان سعودی برای تسهیل تشکیل دولت جدید در لبنان به بحث پرداخته است.

به عقیده این روزنامه، در شرایط کنونی، آنچه می تواند لبنان را از تأثیرپذیری از جنگ داخلی در سوریه در امان نگه دارد، تفکر محتاطانه سیدحسن نصرالله و همچنین حصول توافقی میان ایران و عربستان سعودی است. به عقیده دیلی استار، در صورتی که چنین توافقی شکل بگیرد، تشکیل کابینه جدید به سرعت انجام خواهد پذیرفت و حزب الله نیز بخشی از دولت جدید خواهد بود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در مطلب دیگری در همین رابطه، روزنامه روسی «پراودا» سخنان اخیر غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان را بازتاب داده که درباره اهمیت روابط دو کشور نکاتی را مطرح کرده است. این روزنامه می نویسد غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان، بر حمایت تهران از مقاومت ضداسرائیلی و همچنین وحدت مردم لبنان تأکید کرده است.

به گفته رکن آبادی، جمهوری اسلامی ایران همواره از ثبات و وحدت در لبنان حمایت می کند و به عنوان بخشی از محور مقاومت ضداسرائیلی، خود را با این کشور همراه می داند. وی همچنین گفته: «ایران تأکید دارد که مسائل منطقه ای باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود. اما این هدف محقق نمی شود تا زمانی که همه علیه تنها دشمن خود، یعنی رژیم صهیونیستی متحد شویم».

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در میان دیگر اخبار، روزنامه «واشنگتن پست» سخنان یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را بازتاب داده که درباره تأثیر احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ایران بر روند مذاکرات سخن گفته است.

این روزنامه می نویسد یکی از مذاکره کنندگان هسته ای ایران گفته انتخابات پیش رو، بر موضع ایران در قبال مذاکرات هسته ای تأثیری نخواهد داشت. اشاره این مطلب، به سخنان عباس عراقچی است که در این زمینه گفته: «تغییرات در سیاست داخلی ایران، بر روند مذاکرات هسته ای تأثیری نخواهد گذاشت». وی همچنین تأکید کرده ایران آماده مذاکرات بیشتر درباره برنامه هسته ای است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در نهایت، برخی روزنامه ها از جمله «نیشن» پاکستان، از بدهی 4 میلیارد دلاری شرکت های نفتی به ایران خبر داده اند که به سبب تحریم های مالی، پرداخت آن به تعویق افتاده است.

نیشن می نویسد یکی از مقامات ارشد نفتی ایران گفته این کشور مبلغ 4 میلیارد دلار از مشتریان خود طلبکار است که به واسطه تحریم های موجود علیه ایران، امکان پرداخت آن را نیافته اند. اشاره این روزنامه به سخنان رئیس شرکت ملی نفت ایران است که گفته این احتمال وجود دارد مبلغ مذکور در قالب دارو، غذا و یا دیگر کالاها و به صورت پایاپی به ایران تحویل داده شود./تابناک