اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کواکبیان: عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز



کواکبیان: عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز

نماینده سمنان در مجلس گفت: درست نیست که به شرکت‌های تابعه وزارت نفت از صندوق توسعه ملی پول بدهیم و پدر بخش خصوصی را در بیاوریم.

آفتاب: نماینده سمنان در مجلس گفت: درست نیست که به شرکت‌های تابعه وزارت نفت از صندوق توسعه ملی پول بدهیم و پدر بخش خصوصی را در بیاوریم.

 

مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در ادامه جلسه علنی مجلس در خصوص بند یک ماده واحده لایحه بودجه که صندوق توسعه ملی را موظف می‌کرد ‌به متقاضیان بخش غیردولتی تسهیلات دهد، در اخطاری با استناد به اصل 44 قانون اساسی گفت: فلسفه شکل‌گیری صندوق توسعه ملی برای این نبوده که به مردم مانور دهید که ما 23درصد درآمدهای نفتی را مستقیم به صندوق می‌ریزیم‌ اما سپس با تصویب یک سری احکام پول‌ها را از صندوق برداریم و یک جور دیگر خرج کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از تولید‌کنندگان چند روز گذشته به من گفت که در صحن علنی مجلس فریاد بزنم که ‌"عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز؛ تولید ملی ما، صاحب عزاست امروز".

 

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز تولید ملی ما در حال نابودی است. ما می‌خواستیم با این گونه مصوبات اشتغال را زیاد کنیم اما اگر قرار باشد به شرکت‌های تابعه وزارت نفت از صندوق توسعه ملی پول بدهیم و پدر بخش خصوصی را در بیاوریم، درست نیست.

 

کواکبیان همچنین گفت: نمی‌شود با تصویب اصل 44 بخواهیم از شرکت‌های خصوصی حمایت کنیم اما تمام پول صندوق توسعه را به شرکت‌های تابعه وزارت نفت بدهیم.

 

وی اضافه کرد: صندوق توسعه ملی تشکیل شد تا به توسعه ملی و بخش خصوصی برسد نه اینکه منحصر به وزارت نفت باشد لذا درخواست دارم تا برای اخطار اصل 44 رای‌گیری کنید.

به گزارش فارس، در ادامه محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس که ریاست صحن علنی را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: اصل 44 برای صنایع بالادستی نفت اجازه می‌دهد که دولت سرمایه‌گذاری کند اما بحث ما این است که دولت باید برای این کار از خزانه پول بگیرد نه از صندوق لذا دولت نمی‌تواند از صندوق توسعه ملی پولی دریافت کند بنابراین اخطار شما نیز وارد نیست./آفتاب


ویدیو مرتبط :
جشنی که عزاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کواکبیان: مرسی 3 ساعت ایران بود ، احمدی نژاد می خواهد مانند نیویورک با 80 کارشناس 2 روز به مصر برود!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

داور باید سوت بزند نه شوت/به حسن روحانی افتخار می کنیم

یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری با هدف تصمیم گیری در مورد کاندیدای نهائی این حزب، با حضور برخی از شخصیت های اصلاحات و دو کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین کنگره مردم سالاری صبح امروز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی آدینه با حضور برخی از چره های اصلاحات و حسن روحانی و مسعود پزشکیان دو کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 92 برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

در ابتدای برنامه بعد از قرار گرفتن هیئت رئیسه حزب مردم سالاری در جایگاه، از مسعود پزشکیان به عنوان اولین سخنران مهمان دعوت شد که وی در واکنش به این دعوت گفت: من تعجب کردم که اول من را کشیدید اینجا؛ من می خواستم ببینم اول شماها چه می گوئید. حالا بگوئید کوپن من چقدر است که که بر اساس آن حرف بزنم. 

سپس پزشکیان سخنان خود را با خواندن این ابیات آغاز کرد : لاله ی این چمن ، آلوده رنگ است هنوز،  سپر از دست میانداز، که جنگ است هنوز/ ای که آسـوده نشـینی لب سـاحل بـرخیـز، که تو را  کار به گرداب و نهنگ است هنوز.  نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در ادامه سخنرانی خود از حال و هوای شاعری خارج شد و خطاب به احمدی نژاد شروع به گفتن روایت، آیات و احدیثی در مضمون وفای به عهد به زبان عربی کرد  و با بیان فرایضی از نهج البلاغه در باب وفای به عهد گفت: "لیس من فرایض الله شی‏ء الناس اشد علیه اجتماعا مع تفرق اهوایهم و تشتت آرایهم من تعظیم الوفاء بالعهود و..." در ادامه این کنگره مصطفی کواکبیان با قرار گرفتن پشت تریبون ضمن تشکر از مهمانان برنامه از جمله پزشکیان، حجت الاسلام اشرفی اصفهانی و حسن روحانی گفت: بعضی تازه به دوران رسیده به امثال چنین  شخصیت هایی تخطئه می زنند. 

سپس کواکبیان در وصف حسن روحانی گفت: دکتر حسن روحانی سخنران مراسم یادبود مصطفی خمینی در مسجد ارگ تهران بود که در آن مراسم روحانی اولین فردی بود که لفظ "امام" را برای امام خمینی (ره) بکار برد و این مسئله باید درس آموز باشد که این افتخار ماست. همچنین ایشان اولین نماینده شهر ما بودند و من درس های زیادی از ایشان یاد گرفتم. 

حسن روحانی که سخنران ویژه مراسم حزب مردم سالاری بود در بخشی از سخنان خود با بیان بخشی از کتاب خاطرات "جک استراو" گفت: وزیر امور خارجه سابق انگیلیس در کتاب خاطرات خود درباره ایران آورده است: اشکال آمریکائی ها در ایران این بود که حکومت و مردم ایران را نمی شناختند و تصور می کردند در ایران حکومت مطلق حاکم است در حالیکه در ایران تصمیمات بر مبنای تصمیمات جمعی اتخاذ می شود.بنابراین همین کشور که ما آنرا استعمار پیر می نامیم؛ نئوکان های امریکایی را بخاطر قضاوت اشتباهشان در مورد ایران به تمسخر می گیرد. 

وقتی که نوبت سخنرانی به کواکبیان رسید در ابتدای صحبت های خود با اشاره به سفر احمدی نژاد به مصر گفت: مرسی برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد سه ساعت در ایران بود و احمدی نژاد می خواهد 2 روز به مصر سفر کند. حتما می خواهد مانند نیویورک 70 - 80 کارشناس هم با خود ببرد! 

همچنین کواکبیان خطاب به شورای نگهبان و با تاکید براینکه از اعضای شورای نگهبان می خواهیم حتی الامکان از کاندیدای خاصی حمایت نکنند با اشاره به دربی فردای پایتخت گفت: آن کسی که قرار است داوری کند و سوت بزند نباید خودش شوت بزند./مهر