اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنیا هم از خرید نفت ایران انصراف داد



کنیا از خرید نفت ایران انصراف داد

دولت کنیا اعلام کرده است که توافقنامه برای واردات نفت از ایران را لغو کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از آسوشیتدپرس، دولت کنیا اعلام کرده بررسی ها نشان می دهد اجرای قرارداد خرید نفت از ایران هم با تحریم های آمریکا و هم با تحریم های اتحادیه اروپا در تناقض است و ممکن است اقدامات تنبیهی برای نایروبی در پی داشته باشد.

این گزارش حاکی است  که «پاتریک نیویکه»، یک مقام ارشد وزارت انرژی دولت کنیا، گفته است که قرارداد دو طرفه بین کینا و ایران را امضا نکرده و یادداشت تفاهمی پیشتر با وزارت نفت دولت جمهوری اسلامی ایران امضا کرده که به شکلی که با قوانین تحریمی در مخالفت نباشد.

«پاتریک نیویکه» گفت: «تحریمی روی خرید نفت از ایران اعمال شده و از این رو قراردادی که ما می خواستیم بر اساس یادداشت تفاهم دو طرفه ببندیم، دیگر ملغی شده و قابل اجرا نیست.»/انتخاب


ویدیو مرتبط :
خرید نفت از ایران به سبک سامورایی!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش خرید نفت شرکت انگلیسی از ایران



 

 

افزایش خرید نفت شرکت انگلیسی از ایران

 

یک روزنامه بریتانیایی گزارش داد که شرکت نفتی بریتانیایی – هلندی "  رویال داچ شل " در تابستان سال جاری میلادی علیرغم تحریم های ایران ، خرید نفت از این کشور را افزایش داده است .

به نقل از رویترز ، روزنامه گاردین با انتشار گزارشی در این باره مدعی شد که شرکت رویال داچ شل در تابستان سال جاری میلادی علی رغم اینکه شرکت هایی چون " شل " یا " رلاینس " هند همکاری و معاملات خود با ایران را به دلیل تحریم های شورای امنیت علیه ایران متوقف کرده اند ، خرید نفت از ایران را افزایش داده است .

این گزارش می افزاید که این شرکت در سه ماهه تابستان سال جاری بیش از یک و نیم میلیارد دلار نفت خام از ایران خریداری کرده است .

گاردین می نویسد که مسئولان شرکت نفتی رویال داچ شل توصیحی درباره افزایش معاملات خود با ایران به این روزنامه نمی دهند ، اما سخنگوی این شرکت در واکنش به این خبر گفته است که شرکت رویال داچ شل به تمامی قوانین بین المللی در زمینه تحریم های ایران احترام می گذارد ، اما این سخنگو افزوده است که نمی تواند درباره فعالیت های تجاری این شرکت توضیح بیشتری بدهد .

یک سخنگوی وزا ت خارجه بریتانیا نیز به روزنامه گاردین گفته است که دولت لندن به دقت تمامی قوانین مربوط به تحریم های ایران را به مورد اجرا خواهد گذاشت .

پیش از این در برخی رسانه های غربی گزارش هایی مبنی بر تاسیس شرکت های اقماری برخی شرکت های بزرگ نفتی و خرید با واسطه نفت از ایران از طریق این شرکت های واسطه مطرح شده بود .

رسانه های غربی ادعا کرده بودند که این شرکت ها از این طریق توانسته اند مبالغ هنگفتی از مابه التفاوت قیمت ارزان ایران و قیمت های جهانی نفت به جیب بزنند .

گفتنی است که تحریم های اعمالی  شامل خرید نفت خام از ایران نمی شود ، اما کشورهای غربی وایالات متحده آمریکا به کشورها و شرکت های نفتی فشار می آورند تا معاملات خود با ایران را به کمترین میزان ممکن برسانند ...../تحلیل:عصرایران