اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنگره سهراب سپهری با حضور کمتر از 10 نفر!


سومین کنگره «صدای پای آب» یادواره سهراب سپهری صبح روز شنبه 6 آبان در دانشگاه هنر و با حدود یک ساعت تاخیر آغاز شد اما این تاخیر طولانی مدت هم نتوانست تعداد حاضران در این کنگره به اصطلاح «بین المللی» را از شمار انگشتان دو دست فراتر ببرد.

تماشا: سومین کنگره «صدای پای آب» یادواره سهراب سپهری صبح روز شنبه 6 آبان در دانشگاه هنر و با حدود یک ساعت تاخیر آغاز شد اما این تاخیر طولانی مدت هم نتوانست تعداد حاضران در این کنگره به اصطلاح «بین المللی» را از شمار انگشتان دو دست فراتر ببرد.

برگزاری کنگره بین المللی سهراب سپهری با حضور کمتر از 10 نفر

نصرت میلانی صدر، دبیر اجرایی این کنگره در سخنانی در این باره گفت: «از بلایای فرهنگی ما هم این است که برنامه ریزی ها برای برنامه های فرهنگی ما تغییر می کند. قرار بود کنگره صدای پای آب 27 مهر برگزار شود اما به دلیل اینکه وزیر ارشاد برای حضور در آن ابراز تمایل کرد و خواست که زمان آن به وقت دیگری موکول شود، ما برنامه ریزی هایمان را تغییر دادیم و همه هزینه هایی که شده بود، همه از نو انجام شد و کنگره افتاد به 16 آبان یعنی امروز. امروز هم که روز کاری است و دانشگاه ها دایر است و همه سر کلاس هستند، امیدوارم حداقل روح سهراب سپهری از این برنامه راضی و خشنود باشد!»

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که به گفته مسئولان این کنگره، علیرغم تمکین آنان به درخواست وزیر ارشاد برای تغییر زمان کنگره، سید محمد حسینی امروز در این برنامه حضور نیافت. حتی علی قلی امیراحمدی مشاور وزیر ارشاد که حدود ساعت 9:15 امروز در تالار فارابی دانشگاه هنر حضور یافته بود، آنقدر در این برنامه نماند که پیام وزیر ارشاد را قرائت کند و در نهایت حتی پیام وزیر ارشاد هم برای کنگره ای که او برای حضور در آن ابراز تمایل کرده بود، قرائت نشد.


ویدیو مرتبط :
سهراب سپهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تا انتهای حضور (سهراب سپهری)



سهراب سپهری,شعر سهراب سپهری,اشعار سهراب سپهری

امشب
در یک خواب عجیب
رو بهسمت کلمات
باز خواهد شد
باد چیزی خواهد گفت
سیب خواهد افتاد
روی اوصاف زمین خواهد غلتید
تا حضور
وطن غایب شب خواهد رفت
سقف یک وهم فرو خواهد ریخت
چشم
هوش محزون نباتی را خواهددید
پیچکی دور تماشای خدا خواهد پیچید
راز سر خواهد رفت
ریشه زهد زمان خواهد پوسید
سر راه ظلمات
لبه صحبت آب
برق خواهد زد
باطن آینه خواهد فهمید
امشب
ساقه معنی را
وزش دوست تکان خواهد داد
بهت پرپر خواهد شد
ته شب یک حشره
قسمت خرم تنهایی را
تجربه خواهد کرد
داخل واژه صبح
صبح خواهد شد

منبع:shereno.ir