اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنگره آمریکا به دنبال افزایش تحریم ها و تعیین 5 شرط برای توافق با ایران / مک کین: زنده باد فرانسه



تحریم های ایران,شروط کنگره آمریکابرای توافق با ایران

کنگره آمریکا به دنبال افزایش تحریم ها و تعیین 5 شرط برای توافق با ایران / مک کین: زنده باد فرانسه

سناتور گراهام: خدا را شکر که فرانسه وجود دارد. خدا رو شکر که از توافق با ایران جلوگیری شد.

دو سناتور برجسته جمهوری خواه در کنگره آمریکا از نقش فرانسه در جلوگیری از دست یابی توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در مذاکرات اخیر در ژنو استقبال کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه لبنانی النهار، جان مک کین سناتور برجسته جمهوری خواه و کاندیدای انتخابات پیشین ریاست جمهوری در آمریکا با انتشار متنی در سایت توییتر، به زبان فرانسوی نوشت: "Vive La France" ( زنده باد فرانسه).

مک کین ادامه داد: فرانسه با شجاعت، مانع از امضای توافقنامه بد درباره پرونده هسته ای ایران شد.

سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام هم در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا گفت: خدا را شکر که فرانسه وجود دارد. خدا رو شکر که از توافق با ایران جلوگیری شد. فرانسوی ها تلاش می کنند به خوبی زمام امور در خاورمیانه را به دست بگیرند.

این عضو ارشد مجلس سنای آمریکا اضافه کرد: هم اکنون طرحی برای افزایش تحریم ها علیه ایران و شرط گذاری برای توافق هسته ای با این کشور آماده می شود تا هفته آینده به کنگره ارائه می شود.

وی افزود: کنگره درخواست قبل از این به درخواست دولت آمریکا برای صبر کردن و فرصت دادن به راه حل دیپلماتیک به ایران احترام گذاشت. تاکنون هیچ وقت به مانند اکنون از سیاست های دولت اوباما در خاورمیانه نگران نبودم.

متن این طرح که هفته آینده به کنگره ارائه می شود شامل چهار درخواست توقف غنی سازی اورانیوم، برچیدن سانترفیوژها، توقف ساخت تاسیسات اراک و صدور مجوز نظارت کامل جامعه بین الملل بر همه بخش های چرخه تولید سوخت هسته ای است.

رویترز هم نوشت: این طرح شامل بند دیگری درباره الزام ایران به واگذاری تمامی ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصد خود به جامعه جهانی است.

این 5 موضوع به عنوان شرط هر توافق هسته ای با ایران عنوان شده اند.
این سناتور ادامه داد: اگر توافق هسته ای با ایران شامل درخواست ها شود من راضی خواهم بود در غیر این صورت جهان از امضای چنین توافق با ایران پشیمان خواهد شد.

رویترز هم نوشت: شماری از اعضای کنگره آمریکا نیز گفته اند که برای افزایش تحریم ها علیه ایران تلاش می کنند تا به گفته خود باعث پیشرفت مذاکرات هسته ای با تهران شوند.

این قانون گذاران آمریکایی اضافه کردند: با افزایش تحریم ها علیه تهران ، به دنبال تضمین این موضوع هستیم که دولت اوباما در توافق با ایران، امتیازات بزرگی را به این کشور ندهد.

"باب کراکر" مهمترین عضو جمهوری خواهان در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت: می دانیم که تحریم ها (علیه ایران) ما را به اینجا رسانده است. نگران هستیم ابزارهای نفوذ خود را از دست بدهیم.

باب مینندیز سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا هم اظهار داشت: این هفته تحریم های بیشتری را علیه ایران تصویب می کنیم تا اعمال فشارها علیه ایران همراه با گفتگوها ادامه داشته باشند. این نگرانی اینجا وجود دارد که انگار ما در آمریکا بیش از ایرانی ها خواهان توافق هستیم.

/عصر ایران


ویدیو مرتبط :
کنگره آمریکا: تحریم ها باید افزایش پیدا کند 11/9/93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

78 نماینده کنگره آمریکا نامه افزایش تحریم‌ علیه ایران را امضا کردند



 تحریم ایران , برنامه اتمی ایران

78 نماینده کنگره آمریکا نامه افزایش تحریم‌ علیه ایران را امضا کردند / حمایت ۳۵ سفیر پیشین و کارشناس آمریکایی از تعامل دیپلماتیک با ایران

در حالیکه 78 نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا با امضای نامه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها ضد ایران شدند، ۳۵ سفیر پیشین و کارشناس برجسته امنیتی آمریکا، در نامه‌ای به باراک اوباما رییس جمهوری این کشور، از تعامل دیپلماتیک واشنگتن با دولت حسن روحانی حمایت کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، در نامه 78 نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا آمده است: "زمان در حال اتمام است و آمریکا نمی‌تواند ایران مجهز به سلاح اتمی را بپذیرد و باید به موازات گفتگو، فشار تحریم را تا زمانی که تهران برنامه اتمی را متوقف نکرده، ادامه داد."

 نویسندگان اولیه این نامه "برد اشنایدر" و "لوک مسر" نمایندگان کنگره بودند و این نامه را با حمایت لابی "آیپک" منتشر کرده و امضای نمایندگان دیگر را به دست آوردند.

در عین حال ۳۵ سفیرپیشین و کارشناس برجسته امنیتی آمریکا، در نامه‌ای به باراک اوباما رییس جمهوری این کشور، از تعامل دیپلماتیک واشنگتن با دولت حسن روحانی حمایت کردند.

این ۳۵ کارشناس و مقام پیشین، با ستایش تصمیم باراک اوباما برای استفاده از دیپلماسی در جهت دستیابی به توافق با ایران، از رویکرد جدید دولت حسن روحانی در مورد اعمال شفافیت بیشتر و پذیرش محدودیت‌های بین المللی در مورد برنامه هسته‌ای این کشور استقبال کرده‌اند‌.

امضا کنندگان این نامه با اشاره به وجود دهه‌ها بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا و دشوار بودن کار دیپلماتیک و نیز قطعی بودن برخی مخالفت‌ها  با رویکرد دیپلماتیک دولت اوباما در قبال ایران، بر حمایت خود از این رویکرد تاکید کرده‌اند.

در میان امضا کنندگان این نامه نام شماری از سفرای سابق آمریکا در خاورمیانه از جمله را"یان کراکر" سفیر سابق آمریکا در عراق، "ریچارد مورفی" سفیر سابق در عربستان و "جان لیمبرت" دستیار پیشین وزیر امور خارجه در حوزه ایران دیده می‌شود./باشگاه خبرنگاران