اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنکور 3 هزار رشته محل حذف شد/ تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 92



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کنکور 3 هزار رشته محل حذف شد/ تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 92

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور 3 هزار رشته محل کم تقاضا در دانشگاههای آزاد، ‌غیرانتفاعی و پیام نور سال آینده حذف می شود و ورود دانشجویان در این رشته ها براساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر،‌ درباره آخرین مصوبات کمیته ماده 4 قانون حذف کنکور افزود: در این جلسه مقرر شد تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور نسبت به سال گذشته تغییر نکند و تا 25 درصد در گزینش نهایی آنها تاثیر مثبت داشته باشد.

وی اظهار داشت: همچنین مصوب شد تا کمیته ای تشکیل و رشته های کم تقاضا و فاقد رقابت در دانشگاههای آزاد،‌ پیام نور و غیرانتفاعی مشخص و اعلام شوند تا در کنکور سال 92 در این رشته ها دانشجو بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اصلاح قانون مجلس مبنی بر حذف کنکور در سال 93 را نیز یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه کمیته ماده 4 اعلام کرد و گفت: کنکور هیچ یک از رشته محل های دانشگاههای دولتی برای سال آینده حذف نمی شود. وی گفت: برای آزمون‌های سراسری سال 92 به بعد نیز کارگروهی شامل وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش بر اساس طرح مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و در این زمینه نیز تصمیم‌گیری می شود./مهر

 


ویدیو مرتبط :
تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 95

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف کنکور 92 برای رشته‌محل‌های کم تقاضا



تصمیم‌گیری درباره حذف کنکور در جلسه کارگروه ماده 4

رییس سازمان سنجش به ایسنا خبر داد: حذف کنکور 92 برای رشته‌محل‌های کم تقاضا

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به تشکیل کارگروه ماده 4 طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش در دفتر وزیر علوم، اظهار کرد: در این جلسه گزارشی از روند طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو ارائه شد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ابراهیم خدایی در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایسنا، گفت:‌ در این جلسه درباره نحوه برگزاری کنکور 92 تصمیم‌گیری‌هایی صورت گرفت، بر این اساس مصوب شد سوابق تحصیلی داوطلبان تا 25 درصد در گزینش نهایی داوطلبان تاثیر مثبت داشته باشد به عبارت دیگر به دلیل برخی مسائل میزان، تاثیر سوابق تحصیلی نسبت به گذشته تغییری نکرد.

وی افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد برای آزمون‌های سراسری سال 92 به بعد نیز کارگروهی متشکل از وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش بر اساس طرح مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود و در این زمینه نیز تصمیم‌گیری کند.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسات قانون مجلس مبنی بر حذف کنکور در سال 93 اصلاح می‌شود، گفت: در این جلسه همچنین پیشنهادهایی از سوی دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی بررسی شد.

به گفته خدایی، بر این اساس قرار شد کمیته‌ای تشکیل شده و رشته‌های کم تقاضا و فاقد رقابت در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی را بررسی کرده و طی یک ماه آینده اسامی این رشته‌محل‌ها را عنوان کنند.

رییس سازمان سنجش در پایان، اظهار کرد: با اعلام گزارش نهایی این کمیته در آزمون سراسری سال 92 برای پذیرش دانشجو در رشته‌های کم‌تقاضای دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی آزمون سراسری حذف شده و پذیرش دانشجو تنها بر اساس سوابق تحصیلی انجام خواهد شد./ایسنا