اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنکور سراسری به زودی حذف می شود


آزمون سراسری تا سال 93 به طور کل حذف خواهد شد و سابقه تحصیلی2 سال آخرتحصیلی دانش آموزان ملاک پذیرش در دانشگاهها خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش در گردهمایی معاونان آموزش و پروش متوسطه کشور در همدان افزود: پیش بینی شده آموزش و پرورش در سالهای آینده امتحانات 2سال پایانی متوسطه را به صورت نهایی برگزار کند و این نمرات را به تدریج در اختیار سازمان سنجش قرار دهد تا این سازمان بااعمال ضرایب خاص ، نمرات را مبنای قبولی در دانشگاهها قرار دهد.

او گفت: درسال تحصیلی گذشته سوابق تحصیلی دانش آموزان در پایه سوم متوسطه دراختیار سازمان سنجش قرارگرفت که نمرات امتحان نهایی دانش آموزان تا 25درصد در ارتقاء رتبه های کنکور و نمرات آن تأثیر مثبت داشت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: بنا داریم با یک نوبته شدن مدارس، کلاسهای تقویتی – جبرانی و کنکوری را در نوبت دوم تمامی مدارس کشور گسترش دهیم و بخشنامه برگزاری این کلاسها از امروز به تمام ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شده است.

آقای سحرخیز گفت: شرکت در این کلاسها به صورت مشارکت داوطلبانه و تمایل دانش آموز خواهد بود و هزینه های برگزاری کلاسها نیز حدود50 درصد هزینه های کلاسهای بخش خصوصی خواهد بود.

منبع: واحد مرکزی خبر



ویدیو مرتبط :
کدام عناوین ویدئویی به زودی از نت فلیکس حذف می شوند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشریح سیاست‌های وزارت علوم پیرامون حذف کنکور سراسری/پذیرش کارشناسی ارشد بیش از ضوابط قانونی است



اخبار,اخبار دانشگاه , آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: شرایط پذیرش برای کنکور سراسری در سال 94 اعلام شده است و در جلسه اسفندماه برای سال 95 تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گزارش فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در حاشیه بازدید از آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: آخرین قانونی که مجلس شورای اسلامی در زمینه حذف کنکور سراسری تصویب کرده مربوط به شهریورماه سال 92 است که بر این اساس مدل امتحانی باید بر طبق تقاضا تنظیم شود.

وی افزود: بر اساس تصویب مجلس سه مدل سوابق تحصیلی، سوابق تحصیلی با آزمون و سوابق تحصیلی همراه با آزمون عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شد و به طور کلی قانون تصویب کرده است که تا پنج سال آینده 85درصد کل ظرفیت آموزش عالی از طریق سوابق تحصیلی پذیرش شود که این مسئله مربوط به تمام دانشگاه‌ها اعم از دانشگاه آزاد و دولتی است که در حال حاضر در سال دوم اجرای این قانون به مرز 80درصد رسیدیم.

خدایی گفت: نکته مهم این است که 15درصد رشته‌ها پرمتقاضی هستند و باید زیرساخت‌هایی که قانون پیش‌بینی کرده است را آماده کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: شرایط پذیرش برای کنکور سراسری در سال 94 اعلام شده است و در جلسه اسفندماه برای سال 95 تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی در رابطه با پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد نیز عنوان کرد: سیاست وزارت علوم این است که روند افزایشی در پذیرش کارشناسی ارشد نداشته باشیم و 20درصد فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی وارد کارشناسی ارشد شوند ولی امسال 45درصد پذیرش می‌شوند که 55 درصد در رشته علوم انسانی هستند و باید ببینیم کشور به این میزان فارغ‌التحصیل علوم انسانی در کارشناسی ارشد نیاز دارد یا خیر.

در آزمون کارشناسی ارشد امسال 812 هزار نفر شرکت کردند که با احتساب 2 رشته‌ای‌ها به 892 هزار نفر می‌رسند که در 62 شهرستان و 102 حوزه امتحانی رقابت می‌کنند.

خدایی گفت:‌ دفترچه سؤالات نیز ساعت 18 بعد از ظهر روز 19 بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و کلید سؤالات هم یک هفته بعد منتشر می‌شود.

وی افزود: نتیجه اولیه آزمون نیمه اول اردیبهشت و نتیجه قطعی شهریورماه اعلام می‌شود.

اخبار دانشگاه - فارس