اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنفرانس اپل 24 خرداد برگزار می‌شود


اپل امروز دعوتنامه‌های نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگانش را ارسال کرد. کنفرانس توسعه دهندگان اپل از ۲۴ تا ۲۸ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

zoomit.ir - حسین خلیلی صفا: اپل امروز دعوتنامه‌های نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگانش را ارسال کرد. کنفرانس توسعه دهندگان اپل از ۲۴ تا ۲۸ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

اپل دعوتنامه های کنفرانس توسعه دهندگانش را برای ۲۴ خرداد ماه ارسال کرد

اپل دعوتنامه‌ی مربوط به کنفرانس اصلی توسعه دهندگان خود را که ۲۴ خرداد ماه آغاز می‌شود، ارسال کرد. براساس اطلاعات ارائه شده نطق اصلی این کنفرانس در ادیتوریوم Bill Graham Civic شهر سان‌فرانسیسکو برگزار خواهد شد. این سالن در مقایسه با Moscone ظرفیت بیشتری داشته و از این‌رو قادر است تعداد بیشتری از افراد علاقمند را در خود جای دهد.

انتظار می‌رود اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود که با نام WWDC شناخته می‌شود، نسخه‌های جدید سیستم عامل OS X و iOS را رونمایی کند. همچنین باید به رونمایی از نسخه‌های جدید tvOS و watchOS این کمپانی نیز اشاره کرد. گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که شاید در جریان برگزاری این گردهمایی نسل‌های جدیدی از محصولات سری مک نیز رونمایی شود.

نسخه‌های جدیدی سیستم عامل اپل به ترتیب iOS 10 و OS X 10.12 هستند. انتظار می‌رود نسخه‌ی جدید iOS به همراه اپلیکیشن تغییر یافته‌ی اپل موزیک در کنار کیت نرم افزاری توسعه‌دهندگان برای Siri و پشتیبانی از اپل پی در مرورگر‌های وب نیز منتشر شود. با استفاده از پشتیبانی اپل پی در مرورگر‌ها، کاربران قادر خواهند بود تا همچون سیستم پی‌پال اقدام به خرید از طریق اپل پی نمایند. همچنین باید به قابلیت‌های جدید OS X 10.12 نیز اشاره کرد که در آن احتمال ترکیب سیری با OS X وجود دارد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که استفاده از سیری توسط کلیدی نرم‌افزاری در منو و داک مک در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.


ویدیو مرتبط :
کنفرانس مطبوعاتی حمیدرضا نوربخش 24 خرداد 1394

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخابات ریاست جمهوری یازدهم 24 خرداد سال آینده برگزار می‌شود





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اولین اطلاعیه ستاد انتخابات كشور صادر شد

انتخابات ریاست جمهوری یازدهم 24 خرداد سال آینده برگزار می‌شود

ستاد انتخابات كشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام كرد كه انتخابات اولین میاندوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه برای انتخاب 4 نماینده همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه بیست وچهارم خرداد ماه سال یكهزارو سیصدو نود و دو (24 /3/ 1392) برگزار می شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن اطلاعیه ستاد انتخابات كشور به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (1)

ستاد انتخابات كشور

به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند انتخابات اولین میاندوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه برای انتخاب 4 نماینده همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه بیست وچهارم خرداد ماه سال یكهزارو سیصدو نود و دو (24 /3/ 1392) برگزار می گردد.

اسامی حوزه های انتخابیه وتعداد نماینده مورد نیاز هریك ، عبارتند از:

1- دماوند وفیروزكوه - یك نماینده

2- ایلام ، ایوان ، شیروان و چرداول ،مهران و ملكشاهی- یك نماینده

3- تویسركان- یك نماینده

4- تنكابن، رامسر و عباس آباد - یك نماینده

داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی می توانند از روز شنبه 17 /1/ 92 لغایت روز جمعه 23 /1/ 92 جمعاً به مدت 7 روز در وقت اداری به فرمانداری های مراكز حوزه انتخابیه یادشده یا وزارت كشور و درخارج ازكشور به سفارتخانه ، كنسولگری و یا نمایندگیهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران ، مراجعه و ثبت نام نمایند.

ضمناً به استناد بند ((الف)) ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، اشخاص زیر از داوطلب شدن درحوزه های انتخابیه سراسر كشور محرومند ، مگر اینكه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند:

1- رئیس جمهور و معاونین و مشاورین وی .

2- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونین وی .

3- مشاورین معاونین رئیس جمهور .

4- رؤسای دفاتر سران سه قوه .

5- وزرا و سرپرستان وزارتخانه ها .

6- معاونین و مشاورین وزرا .

7- مـدیران كل و سرپرستان ادارات كل وزارتخانه ها و مدیران كل حوزه وزارتی و رؤسای دفاتر وزرا .

8- اعضای شورای نگهبان و هیأت مركزی نظارت بر انتخابات .

9- رئیس قوه قضائیه و معاونین و مشاورین وی .

10- رئیس دیوان عالی كشور و معاونین و مشاورین وی .

11- دادستان كل كشور و معاونین و مشاورین وی .

12- رئیس دیوان عدالت اداری و معاونین و مشاورین وی .

13- رئیس سازمان بازرسی كل كشور و معاونین و مشاورین وی .

14- رؤسا و سرپرستان سازمانها و ادارات كل و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جانشینان و معاونین آنان در سراسر كشور .

15- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی .

16- رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی .

17- استانداران .

18- معاونین و مشاورین استانداران .

19- فرمانداران .

20- بخشداران .

21- شهرداران و رؤسای مناطق شهرداری .

22- رؤسا و سرپرستان سازمانهای دولتی .

23- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی .

24- اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانكها .

25- اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شركتهای دولتی و وابسته به دولت كه حیطه وظایف و اختیارات آنها به كل كشور تسری دارد .

26- رئیس كل بانك مركزی ایران و معاونین و مشاورین وی .

27- رؤسـا و سـرپرستـان بنیادهای ( مستضعفان ، شهید ، 15 خرداد ، مسكن ) ، كمیته امداد امام خمینی (ره) ، نهضت سواد آموزی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و رئیس سازمان تعزیرات حكومتی و رؤسای اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن و تعاون ، معاونین و مشاورین آنان .

28- شاغلین در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات .

بر اساس بند ((ب )) همین ماده نیز اشخاص زیر از داوطلب شدن درحوزه انتخابیه قلمرو ماموریت خود محرومند مگر اینكه شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء‌نموده وبه هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند:

1- ائمه جمعه دائمی .

2- قضات شاغل در امر قضاء و رؤسای دادگستری شهرستانها و استانها .

3- مدیران كل و سرپرستان دفاتر و ادارات كل استانها و معاونین آنان .

4- مدیران كل و سرپرستان دفاتر و ادارات كل استانداریها و معاونین آنان .

5- رؤسا و سرپرستان ادارات و سازمانهای دولتی و وابسته به دولت و معاونین آنان در استان و شهرستان .

6- رؤسا و سرپرستان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیر دولتی و رؤسا و سرپرستان واحدها و شعب آنها .

7- اعضای هـیأت مـدیـره و مـدیـران عـامـل شـركتهـای دولـتی و وابـسته به دولت در استان و شهرستان .

8- سرپرستان مناطق و رؤسای شعب بانكها در استان و شهرستان .

9- سرپرستان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در مركز استان و شهرستان ها .

10- مدیران مراكز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران .

11- اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا .

به موجب بند ((ج)) ماده 29 نیز اعضای هیاتهای اجرایی و ناظرین شورای نگهبان در حوزه انتخابیه تحت مسئولیت خود ، از داوطلب شدن محروم شده اند .كلیه مقامات دارای عناوین همطراز با عناوین مذكور در بندهای (الف)و (ب) مشمول این ماده می باشند .تشخیص همطرازی با معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهورمی باشد.

به استناد تبصره 2 ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، كسانی كه طبق قوانین استخدامی و یا تعهد خدمت ، استعفای آنان منوط به پذیرش آن از سوی مسئولین مربوطه باشد ، قبول استعفا شرط است . همچنین استعفای پرسنل نیروهای مسلح منوط به قبول فرماندهی كل قوا می باشد .

طبق تبصره 4 همین ماده ، جایگزین فرد مستعفی باید از سوی مراجع ذیصلاح بالاتر ، حداكثر به مدت یك ماه بطور رسمی معرفی شود وفرد مستعفی در آن حوزه مسئولیتی نداشته باشد.

ضمناًٌ حسب تبصره5 ماده مذكور ، هریك از مسئولین استانی و شهرستانی نظیررئیس ستاد اقامه نماز و رئیس ستاد امربه معروف ونهی از منكر مشمول حكم فوق ( استعفاء‌) می گردند.همچنین به هنگام ثبت نام ، ارائه گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء‌وعدم اشتغال در پست و مقام ومشاغل یاد شده در بندهای (الف) و (ب) و تبصره 5 این ماده ، شش ماه قبل از ثبت نام الزامی است .

با توجه به موارد فوق ، آخرین فرصت جهت قبول استعفاء‌ داوطلبان حائز شرایط انتخابات اولین میاندوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 17 /7/ 1391 می باشد و قبول استعفاء‌ بعد از مدت تعیین شده جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی مورد پذیرش مراكز ثبت نام نمی باشد./ایسنا