اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنسرت کیهان کلهر و اردال ارزنجان در آمریکا


کیهان کلهر در ادامه‌ تور کنسرت‌های خود ٢٩ آبان (٢٠ نوامبر) و اول آذر (٢٢ نوامبر) به‌همراه اردال ارزنجان به اجرای برنامه می‌پردازد.

هنرآنلاین: کیهان کلهر در ادامه‌ تور کنسرت‌های خود ٢٩ آبان (٢٠ نوامبر) و اول آذر (٢٢ نوامبر) به‌همراه اردال ارزنجان به اجرای برنامه می‌پردازد.

کیهان کلهر، آهنگ‌ساز و نوازنده کمانچه، با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «این کنسرت‌ها را در سانفرانسیسکو و ساراتوگا (مرکز هنرهای مونتالوو) برگزار خواهیم کرد».

نزدیک به ١٥ سال است که کلهر و ارزنجان با یکدیگر همکاری دارند.  کلهر پیش از این درباره‌ این همکاری گفته بود: «من هر زمان همکاری‌ام را با یک نوازنده شروع می‌کنم، سعی می‌کنم قبل از آن یک رابطه‌ حسی با نوازنده برقرار کنم.

من و ارزنجان وقتی اولین کارمان را با یکدیگر ضبط کردیم، یک ماه بود که همدیگر را می‌شناختیم. من چندباری به ترکیه رفتم و درباره فرم و موسیقی و مسائلی از این دست صحبت کردیم. بعد این همکاری ادامه پیدا کرد و درحال‌حاضر دوستان بسیار خوبی هستیم.

کنسرت کیهان کلهر و اردال ارزنجان در آمریکا

او جدای از اینکه موزیسین بزرگی است، انسان بزرگی نیز هست و در کنارش اوقات خوبی دارم و بسیار راحت هستم».او در مورد دیگر جزئیات این همکاری عنوان کرده بود: «طبیعتا با این رابطه و راحتی‌ای که پیش می‌آید، ساززدن هم راحت می‌شود. تعارفات کنار می‌رود.

من با شجاعت حسین‌خان هم تا اندازه‌ای چنین رابطه‌ای دارم؛ اما رابطه‌ام با ارزنجان به‌گونه‌ای است که بعضی‌‌وقت‌ها فکر می‌کنم انگار یک نفر دارد دو ساز می‌زند. این تجربه را من با هیچ نوازنده دیگری نداشته‌ام. آن‌قدر من از ساززدن کنار او لذت می‌برم و به اندازه‌ای با ذهن همدیگر آشنا هستیم که وقتی کنار هم می‌نشینیم، اصلا لازم نیست به همدیگر حتی نگاه کنیم. شما در آن دی‌وی‌دی تالار وحدت هم دقت کنید، همین جریان حاکم است.

این موسیقی خودش مثل موج جلو می‌رود و من از این همکاری بسیار راضی هستم. فکر می‌کنم بهترین دونوازی‌ای است که من با یک نوازنده دیگر - چه ایرانی و چه غیرایرانی- انجام داده‌ام».کلهر همچنین به رابطه خود با نوازنده‌هایی که با آنها همکاری کرده است، اشاره کرده بود: «رابطه من با نوازنده‌هایی که همیشه با آنها کار کرده‌ام یک رابطه متداوم بوده است.

حداقل من خواسته‌ام این‌طور باشد. این مسئله را در همکاری من با شجاعت حسین‌خان، یویوما، اردال ارزنجان، بروکلین رایدر و ... می‌توان مشاهده کرد. یعنی پشت تمام این همکاری‌های موسیقایی یک رابطه انسانی هم وجود داشته. چون دوست دارم شنونده این آثار هم با من زندگی کند و متوجه این رابطه انسانی پشت این اثر باشد».


ویدیو مرتبط :
کنسرت کیهان کلهر و اردال ارزنجان در کردستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنسرت کیهان کلهر در المپیک لندن / گزارش تصویری



کنسرت کیهان کلهر در المپیک لندن / گزارش تصویری

کیهان کلهر نوازنده برجسته و مطرح کمانچه در جشنواره موسیقی المپیک لندن به اجرای برنامه پرداخت./خبرآنلاین

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب