اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنسرت محسن یگانه در آبادان چرا لغو شد؟


محسن یگانه، خواننده پاپ ایران، قرار بود در برنامه "جشن ستارگان" آبادان اجرا داشته باشد که به ‌رغم بلیت فروشی اجرای این برنامه منتفی شد.

خبرگزاری ایسنا: محسن یگانه، خواننده پاپ ایران، قرار بود در برنامه "جشن ستارگان" آبادان اجرا داشته باشد که به ‌رغم بلیت فروشی اجرای این برنامه منتفی شد.

برنامه "جشن ستارگان" قرار بود 17 و 18 آبان 91 در سینما نفت آبادان با حضور محسن یگانه و نصرالله رادش با همت دفتر واحد موسیقی ارشاد آبادان برگزار شود.

 اما این برنامه به دلیل ناهماهنگی با خواننده، قیمت بالای بلیت و تبلیغات نادرست اجرا نشد.




بلیت‌های "جشن ستارگان" با قیمت‌های 35، 40 و 50 هزار تومان فروخته شده بود اما به دلیل نیامدن محسن یگانه به آبادان این برنامه منتفی شد.

دلیل دیگر نیامدن محسن یگانه به آبادان می‌تواند لغو کنسرت یک ماه پیش وی در سینما نفت آبادان باشد. کنسرت خیریه‌ای که قرار بود روزهای 21، 22 و 23 مهر 91 در سینما نفت آبادان به نفع کودکان بی‌سرپرست برگزار شود اما با مخالفت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان مواجه و لغو شد.

کنسرت یک ماه پیش محسن یگانه با وجود دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با مخالفت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان مواجه شد.


ویدیو مرتبط :
کنسرت محسن یگانه در آبادان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنسرت پر حاشیه "محسن یگانه" لغو شد


محسن یگانه قرار بود 31 خرداد و یکم تیر در بجنورد روی صحنه برود و حتی خبر شروع بلیت فروشی این برنامه هم در رسانه ها منتشر شد.

 
 
 
 
 
 تماشا: محسن یگانه قرار بود 31 خرداد و یکم تیر در بجنورد روی صحنه برود و حتی خبر شروع بلیت فروشی این برنامه هم در رسانه ها منتشر شد.

اما یک هفته مانده به اجرای این برنامه، خبر لغو آن از سوی برنامه گذاران آن در اختیار قرار گرفت تا پس از لغو اجرای این خواننده در بومهن و ماجراهای عجیب کنسرت «مازیار فلاحی»، انتشار این خبر نگرانی ها درباره برنامه های زنده موسیقی پاپ را چندبرابر کند.


خردادماه امسال را قطعا می توان جزو ماه های پرخبر موسیقی در سال جدید دانست. تعداد اجراهای زنده و انتشار آلبوم های موسیقی از سوی چهره های سرشناس پاپ باعث شده بود که مخاطبان موسیقی روزهای شلوغ و پرهیجانی را سپری کنند ولی اتفاقات اخیر باعث شده نگرانی ها درباره آخر و عاقبت موسیقی پاپ در کشور زیاد و زیادتر شود.



چرا کنسرت لغو شد؟

پیگیری ما از برنامه گذاران برنامه درباره لغو کنسرت یگانه در بجنورد به نتیجه درستی نرسید و آنها دلایل نامعلوم ارایه شده از سوی فرمانداری این شهر را دلیل اصلی لغو برنامه دانستند.

 اما ثابت قدم، مدیرکل ارشاد بجنورد نظرات دیگری درباره لغو این برنامه داشت: «فرمانداری بجنورد طی نامه ای به ارشاد عنوان کردند که به دلیل عدم وجود زیرساخت های مناسب، با برگزاری این کنسرت موافقت نشده.


این زیرساخت ها، می توانند مفاهیم مختلفی را در بر داشته باشد. هم بحث عدم وجود سالن مناسب و هم بحث های سیاسی – فرهنگی را می توان به نوعی در این ماجرا دخیل دانست. در کنسرت قبلی که در این شهرستان برگزار شده بود، دوستان مدعی بودند که در زمان اجرا، اختلاط بین زن و مرد در سالن سربسته به وجود آمده و همچنین ظرفیت سالن و میزان بلیت فروشی، بسیار کمتر از  حجم تقاضاست.

 این قبیل ادعاها و ترس از تکرار دوباره آنها باعث شد که متاسفانه یک هفته به اجرای این برنامه، نامه لغو آن به اداره ارشاد بجنورد از سوی فرمانداری این شهر برسد. از اختلاط زن و مرد در یک محیط سربسته ترسیدیم.



البته یک بحث دیگری هم که در لغو این برنامه مورد نظر قرار گرفته، این بوده که عده ای اعتقاد داشته اند که برگزاری کنسرت با فضای اجتماعی این استان و فضای دینی مردم آن مطابقت نداشته و ندارد».


کنسرت به جای شیطان پرستی

مدیرکل ارشاد بجنورد در پاسخ به همکاری قابل توجه این ارگان برای برگزاری این برنامه در این شهر گفت: «غرب به شدت در کمین جوانان ما نشسته و با ترویج انواع فرهنگ ها و شاخه های شیطان پرستی و فاسد سعی در جلب توجه جوانان پاک ما دارد. تنها راهی که می شود با این حمله ها مقابله کرد برگزاری این قبیل برنامه هاست.

غیر از این هم راهی ندارد. این را هی است که دولت و نظام برای این مردم در نظر گرفته اند که متاسفانه این بار در بجنورد نشد که عملی شود. محروم کردن مردم از کار و برنامه ای که قانونی است و خود نظام آن را توصیه کرده، به نظر من کار درستی نیست».



او درباره انتشار برخی اخبار با این موضوعیت که دلیل لغو این برنامه شخص «محسن یگانه» بوده نیز گفت: «قطعا این طور نبوده. آقای یگانه که صددرصد مورد تایید ما بودند و هیچ مشکلی از نظر ما نداشتند.

 مشکل ما کلیت برگزاری یک چنین برنامه هایی در این منطقه از کشور است. ما در حال فراهم کردن بسترهای مناسب برای بهترشدن شرایطیم. قرار است جلسه ای داشته باشیم و در آن در این باره به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

 با جریان ها و اشخاصی که مخالف برگزاری این برنامه ها هستند قرار است صحبت کنیم تا مردم بتوانند از این حق قانونی شان استفاده کنند و لحظات خوب و سالمی را با خانواده سپری کنند».